Gå til innhold

– Den billigste Apple Watch-modellen har den beste skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste glasset blir vel litt mer logisk å si fremfor den beste skjermen? Skjermpanelet er jo tilsynelatende identisk mellom modellene så det å påstå at skjermen er bedre er vel mildt sagt noe misvisende? Og safirglasser er jo ikke uten fordeler i all den tid det er langt mer motstandsdyktig mot riper osv.. så det er vel ikke helt riktig å påstå at det har det beste glasset heller.

Lenke til kommentar

Det beste glasset blir vel litt mer logisk å si fremfor den beste skjermen? Skjermpanelet er jo tilsynelatende identisk mellom modellene så det å påstå at skjermen er bedre er vel mildt sagt noe misvisende? Og safirglasser er jo ikke uten fordeler i all den tid det er langt mer motstandsdyktig mot riper osv.. så det er vel ikke helt riktig å påstå at det har det beste glasset heller.

Skjerm = skjermpanel (OLED) + glass ?

Det er skjermen i sin helhet de omtaler, så jeg synes det er greit å bruke det begrepet.

 

Men, som vanlig er det en fordel å lese DisplayMate's "Technology shoot-out" fremfor et kort resume på tek.no.

http://www.displaymate.com/Apple_Watch_ShootOut_1.htm

 

Kommentarene angående 'display power management' er minst like interessante som safir vs. glass.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Oi steike, den dyreste koster titusener av krone, O: Dette var ikke billig må jeg si når den billigste koster mange tusen

Du må huske at dette er den tynneste klokken Apple noen gang har laget.

 

Fortsatt sykt

Lenke til kommentar

Det beste glasset blir vel litt mer logisk å si fremfor den beste skjermen? Skjermpanelet er jo tilsynelatende identisk mellom modellene så det å påstå at skjermen er bedre er vel mildt sagt noe misvisende? Og safirglasser er jo ikke uten fordeler i all den tid det er langt mer motstandsdyktig mot riper osv.. så det er vel ikke helt riktig å påstå at det har det beste glasset heller.

 

Det står jo ikke "det beste skjermpanelet", det står den beste skjermen.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Safirglass reflekterer mye lys, det er en av svakhetene ved det.

 

Allikevel er det i veldig mange sammenhenger å foretrekke, da det er ripefritt på et helt annet nivå enn glass. Jeg har en del klokker med safir, og ingen av dem har noen gang fått noen form for ripe. Om ramma er av titan, stål eller hva det nå måtte være får den etterhvert merker, men safirglasset er prikkfritt i tiår etter tiår. 

 

På dyre klokker er det faktisk bare to teknologier som brukes - safir og pleksi. Pleksi er topp når det er null refleksjon knusesikkerhet som ønskes, men ripes opp hele tida (noe man fikser med tannkrem). 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Oi steike, den dyreste koster titusener av krone, O: Dette var ikke billig må jeg si når den billigste koster mange tusen

 

 

Prisen på de dyreste er jo for spesielt interesserte. Det er vel hovedsaklig Apple Watch Sports som vil selges til folk flest, og eventuelt Apple Watch for de som ønsker å legge litt ekstra penger i det. Syntes egentlig ikke prisen for Apple Watch Sport er så fryktelig ille? Koster det samme som iPad mini med cellular (begge er 349-dollar direkte fra Apple), går vi da ut ifra Apple Norge sin pris for samme produkt så skal det bety 3'500 kr.

 

Når vi ser at modeller som Samsung Galaxy Gear S selges til 3'000 kr, og ting som Fitbit Surge selges for rundt 2'400 kr osv så er det da ikke så syntes jeg ikke prisene er så utrolig fraskrekkende? Nye Vivoactive løsningen til Garming koster jo fra 2'500 kr.

 

 

EDIT:

 

Til sammenligning så betalte jeg ca 3'000 kr for min Certina-klokke, og da var den på 50% rabatt og den gjør ikke annet enn å vise meg tiden. Ikke gjør den det så alt for bra heller i og med at den er selvtrekkende så må den stilles relativt ofte fordi sekundviseren ikke klarer å gå helt nøyaktig. Den er riktignok i rusfrittstål med safirglass og lærreim. På Apple Watch Sport så får du jo klokka i aluminium, IonX-glass og plastikkreim.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Apple Watch (altså den uten "sport" eller "edition") er faktisk ganske billig om man ser på produksjonsmetodikken og sammenlikner med andre klokker. Apple har virkelig tatt i og gjør alt på beste måte for å lage noe som er solid.

 

Hvor mye vits det er er jo usikkert da den neppe varer i like mange år som en skikkelig klokke, men metallurgisk er de f.eks på samme planet som Rolex etc., ikke som Samsung og gjengen. For oss klokke- og håndverksnerder er det sånt moro. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Tja, mulig jeg er i overkant skeptisk men jeg har bestilt Sport ene og alene fordi jeg er redd for at det polerte stålet på Watch skal se ut som baksiden på en iPod gjorde etter noen måndeder med røft bruk. De så ikke så pene ut for å si det sånn, det er eneste erfaringer jeg har med Apple og blankpolerte flater, men mulig klokka er av helt annet materiale og finish. Også punger jeg ikke ut i dyre dommer for en 1. Gen produkt som jeg egentlig ikke vet om vil bli særlig benyttet og den lavere vekten på Sport er å foretrekke til trening.

 

Men vil ha Milanese Loop, plastikkreimer er jeg ingen fan av overhode.. Selv om folk sier den føles fantastisk på handa. Ser jo temmelig jalla ut å gå med det til vanlig, spør du meg. Så blir nok til at jeg kjøper Milanese Loop reim i tillegg, spørs dog om det ikke vil se mongolid ut på en Watch Sport da finishen på hengeslet er i polert rustfritt stål mot den lysere og grovere aluminiumfinishen på klokka.

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal sammenlikne ipod og Apple Watch. Jeg har en klokke i blankt stål som er brukt siden 1963 (ikke en trykkfeil), og med en lett polering hvert 15. år holder den seg 100% strøken. Stål og stål er ikke det samme, og høykvalitetskasser tåler mye. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

 

Oi steike, den dyreste koster titusener av krone, O: Dette var ikke billig må jeg si når den billigste koster mange tusen

 

 

Prisen på de dyreste er jo for spesielt interesserte. Det er vel hovedsaklig Apple Watch Sports som vil selges til folk flest, og eventuelt Apple Watch for de som ønsker å legge litt ekstra penger i det. Syntes egentlig ikke prisen for Apple Watch Sport er så fryktelig ille? Koster det samme som iPad mini med cellular (begge er 349-dollar direkte fra Apple), går vi da ut ifra Apple Norge sin pris for samme produkt så skal det bety 3'500 kr.

 

Når vi ser at modeller som Samsung Galaxy Gear S selges til 3'000 kr, og ting som Fitbit Surge selges for rundt 2'400 kr osv så er det da ikke så syntes jeg ikke prisene er så utrolig fraskrekkende? Nye Vivoactive løsningen til Garming koster jo fra 2'500 kr.

 

 

EDIT:

 

Til sammenligning så betalte jeg ca 3'000 kr for min Certina-klokke, og da var den på 50% rabatt og den gjør ikke annet enn å vise meg tiden. Ikke gjør den det så alt for bra heller i og med at den er selvtrekkende så må den stilles relativt ofte fordi sekundviseren ikke klarer å gå helt nøyaktig. Den er riktignok i rusfrittstål med safirglass og lærreim. På Apple Watch Sport så får du jo klokka i aluminium, IonX-glass og plastikkreim.

Samsung Galaxy Gear S kan du bruke som en telefon...

Lenke til kommentar

 

Samsung Galaxy Gear S kan du bruke som en telefon...

 

 

Men du kan ikke gå med den og beholde selvrespekten. 

 

Det er jo ikke en smartklokke, men en litt liten og crappy telefon med strikk bakpå. 

 

Tror ikke det er noen grunn til å tvile på at smartklokker og telefoner vil smelte sammen etterhvert, men det er åpenbart at det er for tidlig foreløpig. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

 

 

Oi steike, den dyreste koster titusener av krone, O: Dette var ikke billig må jeg si når den billigste koster mange tusen

 

 

Prisen på de dyreste er jo for spesielt interesserte. Det er vel hovedsaklig Apple Watch Sports som vil selges til folk flest, og eventuelt Apple Watch for de som ønsker å legge litt ekstra penger i det. Syntes egentlig ikke prisen for Apple Watch Sport er så fryktelig ille? Koster det samme som iPad mini med cellular (begge er 349-dollar direkte fra Apple), går vi da ut ifra Apple Norge sin pris for samme produkt så skal det bety 3'500 kr.

 

Når vi ser at modeller som Samsung Galaxy Gear S selges til 3'000 kr, og ting som Fitbit Surge selges for rundt 2'400 kr osv så er det da ikke så syntes jeg ikke prisene er så utrolig fraskrekkende? Nye Vivoactive løsningen til Garming koster jo fra 2'500 kr.

 

 

EDIT:

 

Til sammenligning så betalte jeg ca 3'000 kr for min Certina-klokke, og da var den på 50% rabatt og den gjør ikke annet enn å vise meg tiden. Ikke gjør den det så alt for bra heller i og med at den er selvtrekkende så må den stilles relativt ofte fordi sekundviseren ikke klarer å gå helt nøyaktig. Den er riktignok i rusfrittstål med safirglass og lærreim. På Apple Watch Sport så får du jo klokka i aluminium, IonX-glass og plastikkreim.

Samsung Galaxy Gear S kan du bruke som en telefon...

Samsung Galaxy Gear S kan gjøre en laaang rekke ting som andre ikke kan, og er helt klart den mest selvstendige enheten som er å finne. Det i tillegg til mye bedre batteri i forhold til konkurrentene. Er en grunn til at tek plasserer den i en klasse for seg selv helt på toppen.

Lenke til kommentar

 

 

Oi steike, den dyreste koster titusener av krone, O: Dette var ikke billig må jeg si når den billigste koster mange tusen

 

 

Prisen på de dyreste er jo for spesielt interesserte. Det er vel hovedsaklig Apple Watch Sports som vil selges til folk flest, og eventuelt Apple Watch for de som ønsker å legge litt ekstra penger i det. Syntes egentlig ikke prisen for Apple Watch Sport er så fryktelig ille? Koster det samme som iPad mini med cellular (begge er 349-dollar direkte fra Apple), går vi da ut ifra Apple Norge sin pris for samme produkt så skal det bety 3'500 kr.

 

Når vi ser at modeller som Samsung Galaxy Gear S selges til 3'000 kr, og ting som Fitbit Surge selges for rundt 2'400 kr osv så er det da ikke så syntes jeg ikke prisene er så utrolig fraskrekkende? Nye Vivoactive løsningen til Garming koster jo fra 2'500 kr.

 

 

EDIT:

 

Til sammenligning så betalte jeg ca 3'000 kr for min Certina-klokke, og da var den på 50% rabatt og den gjør ikke annet enn å vise meg tiden. Ikke gjør den det så alt for bra heller i og med at den er selvtrekkende så må den stilles relativt ofte fordi sekundviseren ikke klarer å gå helt nøyaktig. Den er riktignok i rusfrittstål med safirglass og lærreim. På Apple Watch Sport så får du jo klokka i aluminium, IonX-glass og plastikkreim.

Samsung Galaxy Gear S kan du bruke som en telefon...

 

 

Hva i allverden har det med noe som helst å gjøre? Forskjeller i funksjonalitet er det på alle de forskjellige.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...