Gå til innhold

Mulig bilde- og spesifikasjonlekkasje for Sonys nye Xperia Z4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ingen grunn til å bytte ut Z2en med det første, supert !  :) Dog om denne mot formodning skulle gå under blir det nok en Z4 på meg.

 

 

Her anbefaler jeg deg å være forsiktig. Hovedgrunnen til at HTC One M9 ble en slik flause var nettopp på grunn av den forferdelig dårlige 810-prosessoren. Det er nettopp denne Z4 er utstyrt med. Vi vil nok, som med HTC One M9, se en telefon med dårlig(ere) batteritid og mye av de samme spesifikasjonene som tidligere modeller.

 

Slik det ser ut nå er det beste så styre unna alle Android-toppmodeller som kjører Snapdragon 810. Samsung Galaxy S6 (som er god eller perfekt på nesten alle områder) vil nok få liten konkurranse fra Android-markedet om å bli årets beste mobiltelefon. Hvis vi bare holder oss til batteri, så er det direkte flaut å yte dårligere i batteritid enn en Samsung-telefon som har liten batteri og 1440p-skjerm. Men det er nok det vi kommer til å se fremover de neste månedene…

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så ingen grunn til å bytte ut Z2en med det første, supert !  :) Dog om denne mot formodning skulle gå under blir det nok en Z4 på meg.

 

 

Her anbefaler jeg deg å være forsiktig. Hovedgrunnen til at HTC One M9 ble en slik flause var nettopp på grunn av den forferdelig dårlige 810-prosessoren. Det er nettopp denne Z4 er utstyrt med. Vi vil nok, som med HTC One M9, se en telefon med dårlig(ere) batteritid og mye av de samme spesifikasjonene som tidligere modeller.

 

Slik det ser ut nå er det beste så styre unna alle Android-toppmodeller som kjører Snapdragon 810. Samsung Galaxy S6 (som er god eller perfekt på nesten alle områder) vil nok få liten konkurranse fra Android-markedet om å bli årets beste mobiltelefon. Hvis vi bare holder oss til batteri, så er det direkte flaut å yte dårligere i batteritid enn en Samsung-telefon som har liten batteri og 1440p-skjerm. Men det er nok det vi kommer til å se fremover de neste månedene?

Er 810 virkelig så dårlig?

 

Huff da.. jeg som har håpet på en Z4 Ultra

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er egentlig strålende fornøyd med min Nexus 5, som jeg har hatt et års tid, men batteriet er for svakt. Kunne derfor tenke meg en ny mobil. Kriteriene er så ren Android som mulig, godt batteri og godt kamera. Har derfor vurdert Z3, men er også glad i trådløs lading (Qi), så det har ikke blitt noe kjøp på meg enda. Hvis Z4 får god batterikapasitet og Qi-støtte (som det har versert noen rykter om), kan det nok hende jeg kjøper den. Ellers får jeg vel ta til takke med Z3 eventuelt holde ut med N5-en til det kommer en ny Nexus som kan overta (N6 ser ikke ut til å ha god nok batterikapasitet til at det er verdt oppgraderingen for min del).

Lenke til kommentar

 

 

Så ingen grunn til å bytte ut Z2en med det første, supert !  :) Dog om denne mot formodning skulle gå under blir det nok en Z4 på meg.

 

 

Her anbefaler jeg deg å være forsiktig. Hovedgrunnen til at HTC One M9 ble en slik flause var nettopp på grunn av den forferdelig dårlige 810-prosessoren. Det er nettopp denne Z4 er utstyrt med. Vi vil nok, som med HTC One M9, se en telefon med dårlig(ere) batteritid og mye av de samme spesifikasjonene som tidligere modeller.

 

Slik det ser ut nå er det beste så styre unna alle Android-toppmodeller som kjører Snapdragon 810. Samsung Galaxy S6 (som er god eller perfekt på nesten alle områder) vil nok få liten konkurranse fra Android-markedet om å bli årets beste mobiltelefon. Hvis vi bare holder oss til batteri, så er det direkte flaut å yte dårligere i batteritid enn en Samsung-telefon som har liten batteri og 1440p-skjerm. Men det er nok det vi kommer til å se fremover de neste månedene?

Er 810 virkelig så dårlig?

 

Huff da.. jeg som har håpet på en Z4 Ultra

 

 

La meg putte det i perspektiv.
 
Galaxy S6 og S6 Edge (med 2550 mAh og 2600 mAh batterier), med 1440p-skjerm (80% flere piksler enn 1080p) ga denne batteritiden hos GSMArena:
 
- Endurance time: 73h
- Talk time: 19:48h
- Web Browsing: 10:56h
- Video Playback: 12:12h
 
HTC One M9 (med Snapdragon 810), med dets 2840 mAh batteri får:
 
- Endurance time: 62h
- Talk Time: 20:44h
- Web Browsing: 7:31h
- Video Playback: 8:21
 
Og det var samtidig som de underklokket 810en en god del. Til sammenligning fikk HTC One M8 (2600 mAh batteri) dette resultat:
 
- Endurance time: 77h
- Talk Time: 14:15h
- Web Browsing: 12:29h
- Video Playback: 10:11
 
Så ja, Snapdragon 810 er en forferdelig dårlig prosessor. Det virker som Sony, som hadde planer om å utstyre Z4 med en 1440p-skjerm, allerede har bestemt seg for å gå tilbake til 1080p. Hvis jeg skal gjette riktig, vil Z4 få den samme dårlige batteritiden som HTC One M9. En ting er sikkert; den vil på ingen måter ha like god batteritid som Z3, Z2 og Z1.
 
En ting er Samsungs fantastiske lansering med en så god telefon som Galaxy  S6. Men 810en alene vil sørge for at den, sammen med Note 5, blir årets klart best Android-mobiler. Folk som tidligere klagde over dårlig batteritid på grunn av høyere oppløsning vil i år se mobiler med høyere oppløsning gi en god del bedre batteritid enn de med 1080p. DET er direkte flaut...
Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Tipper Z4 kompenserer litt med større batteri enn M9.

Z3 hadde allerede 3100 mAh batteri, som jo er vesentlig større enn den på M9. Poenget her er vel at M9 fikk så forferdelig dårlig batteritid, selv etter å ha økt batteristørrelse og å ha underklokket CPUen. Vi kan mao. forvente lignende dårlige resultater om Z4 øker batteriet til så mye som 3300 mAh, i tillegg til å underklokke batteriet (noe de i følge artikkelen). Uansett vil den ha betydelig dårligere batteritid enn Z3, og dermed også S6 (som har utrolige 2550 mAh batteri i tillegg til 1440p-skjerm). 

 

Som med M9 mot M8, vil man etter alle forventninger gjøre et dumt valg ved å kjøpe Z4 i stedet for Z3. Jeg håper at Sony klarer å gjøre en del ting bedre i kamera og skjerm (de har en av de svakeste skjermene av flaggskiptelefoner), men tror neppe det kommer til å skje.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Mener ikke at Z4 får bedre/like godt batteri som Z3, men at den burde kunne få bedre batteri tid enn M9.

 

Fra hva jeg kan lese meg til har vel forresten ikke S6 i nærheten av batteri tiden til Z3? Har uansett ikke sansen for UI-et til Samsung, så tror uansett ikke det er et reelt alternativ for min del. :/

Lenke til kommentar

Min siste samsung telefon var S4 Active. En telefon Samsung knapt annerkjente at eksisterte et halt år etter den var gitt ut, alle oppdateringer bare stagnerte mens vanlige S4 fikk alt. Var trofast samsung bruker helt frem til dette, så gikk jeg over til Sony Experia Z2 å kan med hånden på hjerte si at dette er den beste telefonen jeg noensinne har hatt i mitt eie.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så ingen grunn til å bytte ut Z2en med det første, supert !  :) Dog om denne mot formodning skulle gå under blir det nok en Z4 på meg.

 

 

Her anbefaler jeg deg å være forsiktig. Hovedgrunnen til at HTC One M9 ble en slik flause var nettopp på grunn av den forferdelig dårlige 810-prosessoren. Det er nettopp denne Z4 er utstyrt med. Vi vil nok, som med HTC One M9, se en telefon med dårlig(ere) batteritid og mye av de samme spesifikasjonene som tidligere modeller.

 

Slik det ser ut nå er det beste så styre unna alle Android-toppmodeller som kjører Snapdragon 810. Samsung Galaxy S6 (som er god eller perfekt på nesten alle områder) vil nok få liten konkurranse fra Android-markedet om å bli årets beste mobiltelefon. Hvis vi bare holder oss til batteri, så er det direkte flaut å yte dårligere i batteritid enn en Samsung-telefon som har liten batteri og 1440p-skjerm. Men det er nok det vi kommer til å se fremover de neste månedene?

Er 810 virkelig så dårlig?

 

Huff da.. jeg som har håpet på en Z4 Ultra

 

 

La meg putte det i perspektiv.

 

Galaxy S6 og S6 Edge (med 2550 mAh og 2600 mAh batterier), med 1440p-skjerm (80% flere piksler enn 1080p) ga denne batteritiden hos GSMArena:

 

- Endurance time: 73h

- Talk time: 19:48h

- Web Browsing: 10:56h

- Video Playback: 12:12h

 

HTC One M9 (med Snapdragon 810), med dets 2840 mAh batteri får:

 

- Endurance time: 62h

- Talk Time: 20:44h

- Web Browsing: 7:31h

- Video Playback: 8:21

 

Og det var samtidig som de underklokket 810en en god del. Til sammenligning fikk HTC One M8 (2600 mAh batteri) dette resultat:

 

- Endurance time: 77h

- Talk Time: 14:15h

- Web Browsing: 12:29h

- Video Playback: 10:11

 

Så ja, Snapdragon 810 er en forferdelig dårlig prosessor. Det virker som Sony, som hadde planer om å utstyre Z4 med en 1440p-skjerm, allerede har bestemt seg for å gå tilbake til 1080p. Hvis jeg skal gjette riktig, vil Z4 få den samme dårlige batteritiden som HTC One M9. En ting er sikkert; den vil på ingen måter ha like god batteritid som Z3, Z2 og Z1.

 

En ting er Samsungs fantastiske lansering med en så god telefon som Galaxy  S6. Men 810en alene vil sørge for at den, sammen med Note 5, blir årets klart best Android-mobiler. Folk som tidligere klagde over dårlig batteritid på grunn av høyere oppløsning vil i år se mobiler med høyere oppløsning gi en god del bedre batteritid enn de med 1080p. DET er direkte flaut...

Så, i perspektiv, fra tallene du selv presenterer, så gruser HTC M9 Samsungen i alt bortsett fra ren taletid, riktignok med litt høyere kapasitet på batteriet. Jeg tror, uten å ha testet ennå, at det fjerner den siste tvil om det er poeng å oppgradere fra M7 til M9, eller se på andre alternativer.

 

Da gjenstår bare å finne M9 til en prisplan jeg kan like...

 

:-)

Lenke til kommentar
 
Så, i perspektiv, fra tallene du selv presenterer, så gruser HTC M9 Samsungen i alt bortsett fra ren taletid, riktignok med litt høyere kapasitet på batteriet. Jeg tror, uten å ha testet ennå, at det fjerner den siste tvil om det er poeng å oppgradere fra M7 til M9, eller se på andre alternativer.

 

Da gjenstår bare å finne M9 til en prisplan jeg kan like...

 

:-)

Kanskje du skal se på det jeg har skrevet en gang til? Det er Samsung som "gruser" M9 i alt annet enn taletid, ikke motsatt.

 

Hvis du har en M7, anbefaler jeg på det sterkeste å kjøpe en M8. Du kan også se i fra teksten jeg har skrevet hvordan batteritiden på den er: 5 timer med internettsurfing og nesten 2 timer med videoavspilling.

 

Ellers har den samme oppløsning og nøyaktig samme skjerm (Anandtech og GSMArenas tester har derimot funnet at M9 har bittelitt dårligere skjerm enn M8). M8 er tynnere og har et kamera som ikke er så langt i fra M9 kvalitetsmessig. Faktisk er M7s kamera ikke så mye dårligere enn M9s heller.

 

Du gjør et smart valg av å kjøpe den mye billigere HTC One M8. Hvis du ønsker en ny telefon er Galaxy S6 (eller Note 5, som etter alle forventninger vil få 4K-skjerm) eneste reelle alternativ. LG G4 vil utstyres med en eldre CPU og vil i praksis være en "2014-mobil" fra dag 1. Xperia Z4 vil få samme SD810-CPU som M9, og dermed ha like bedregelige batteritid. Det samme gjelder alle andre mobiltelefoner som tar i bruk SD810 (OnePlus Two har allerede blitt utsatt til 2016 fordi de rett og slett ikke finner mobilen brukbar med SD810 i den, og vil heller gå for den batterieffektive SD820). 

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

Så, i perspektiv, fra tallene du selv presenterer, så gruser HTC M9 Samsungen i alt bortsett fra ren taletid, riktignok med litt høyere kapasitet på batteriet. Jeg tror, uten å ha testet ennå, at det fjerner den siste tvil om det er poeng å oppgradere fra M7 til M9, eller se på andre alternativer.

 

Da gjenstår bare å finne M9 til en prisplan jeg kan like...

 

:-)

Kanskje du skal se på det jeg har skrevet en gang til? Det er Samsung som "gruser" M9 i alt annet enn taletid, ikke motsatt.

 

Hvis du har en M7, anbefaler jeg på det sterkeste å kjøpe en M8. Du kan også se i fra teksten jeg har skrevet hvordan batteritiden på den er: 5 timer med internettsurfing og nesten 2 timer med videoavspilling.

 

Ellers har den samme oppløsning og nøyaktig samme skjerm (Anandtech og GSMArenas tester har derimot funnet at M9 har bittelitt dårligere skjerm enn M8). M8 er tynnere og har et kamera som ikke er så langt i fra M9 kvalitetsmessig. Faktisk er M7s kamera ikke så mye dårligere enn M9s heller.

 

Du gjør et smart valg av å kjøpe den mye billigere HTC One M8. Hvis du ønsker en ny telefon er Galaxy S6 (eller Note 5, som etter alle forventninger vil få 4K-skjerm) eneste reelle alternativ. LG G4 vil utstyres med en eldre CPU og vil i praksis være en "2014-mobil" fra dag 1. Xperia Z4 vil få samme SD810-CPU som M9, og dermed ha like bedregelige batteritid. Det samme gjelder alle andre mobiltelefoner som tar i bruk SD810 (OnePlus Two har allerede blitt utsatt til 2016 fordi de rett og slett ikke finner mobilen brukbar med SD810 i den, og vil heller gå for den batterieffektive SD820). 

 

 

Tror jeg må ha vært trøtt når jeg kommenterte. Ser jeg har sett på tallene fra M8, men lest de som M9 og sikkert motsatt...

 

Samsung tror jeg at jeg holder meg unna, enda en stund. Fremdeles "gretten" på at min Galaxy Tab 7 fremdeles sitter stuck med 2.3.3 eller var det 2.3.4... Den burde helt klart fått 3.0.

 

Dessuten, liker HTC Sence langt bedre enn Samung sitt androidskall Touchwiss. Har måtte tafse på en Samsung Galaxy Young som moren min kjøpte, og min brors S4, og min personlige mening er at HTC gjør dette langt bedre. Har likevel sansen for utseendet til S6 Edge, men fremdeles er One en mer komplett telefon, samt at Samsungen er skrekkelig dyr.

 

Har samtidig sansen for HTC, så det får meg til å ønske å støtte ved å fortsatt kjøpe One. Skulle jeg byttet produsent, så er det Sony som frister mest, mens jeg vurderer Huawei eller Honor til ungene.

Lenke til kommentar

Til Samsungs forsvar har de blitt kvitt mye av bloatwaren i TouchWiz på S6. De fleste appene er ikke lenger forhåndsinstallert, men må lastes ned i stedet, og selv TouchWiz er også skrevet om for å gi mye raskere responstid og en brukeropplevelse som er nærmere standard Android enn tidligere. Kommer S6 Active med microSD-støtte blir det telefonbytte på meg.

 

Jeg skulle ellers gjerne kjøpt Z4, men hvis Snapdragon 810 har like mye problemer som på M9, er det uaktuelt. Sony har også sagt at de heretter kun skal oppdatere telefonmaskinvaren én gang om året, så da blir det nok ingen Snapdragon 820 heller. Siden telefonen allerede er forsinket, burde de vente på 820 og bruke den i stedet, men tror dessverre ikke det skjer. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...