Gå til innhold

SAMLETEST: Er GoPro fortsatt kongen på haugen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere burde tatt med et billigkamera eller to for å undersøke om det er noe nevneverdig forskjell fra de dyrere. La meg foreslå en oppfølgertest med SJ6000 og Xiaomi yi sport som begge koster under 100 dollar, støtter fullHD 60 fps, har ultravidvinkel og er vanntette uten at man trenger å kjøpe eget vanntett chassi i tillegg.

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kunne dere ikke sagt ett par ord om bildekvaliteten til AEE?? Ikke bare gnåle om menyene? Kvalitet på opptak nevnes faktisk ikke!

Dette var tross alt det eneste kameraet med en fornuftig pris i testen. Syntes det så greit ut i videoen, men det hadde jo vært fint med en uttalelse fra dere også?

Jeg bryr meg ikke så mye om det er enkelt å finne PAL/NTSC, det er noe man gjør en gang. Og ser ikke for meg at menyene på disse kameraene vil være skrekkelig omfattende uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart å ikke nevne Liveview-skjermen/klokken som følger med i visse Sony ActionCam-kit. Den støtter at man kan fjernstyre flere kameraer samtidig og bytte mellom visning. Kjekt for de som er "all in".

 

Og selvfølgelig rart å ikke skrive noe om hvor gode eller dårlige stabilisatorene er eller om batteritid, for eksempel.

Lenke til kommentar

Kunne dere ikke sagt ett par ord om bildekvaliteten til AEE?? Ikke bare gnåle om menyene? Kvalitet på opptak nevnes faktisk ikke!

Dette var tross alt det eneste kameraet med en fornuftig pris i testen. Syntes det så greit ut i videoen, men det hadde jo vært fint med en uttalelse fra dere også?

Jeg bryr meg ikke så mye om det er enkelt å finne PAL/NTSC, det er noe man gjør en gang. Og ser ikke for meg at menyene på disse kameraene vil være skrekkelig omfattende uansett.

 

Det nevnes ikke at AEE-kameraet også filmer i 60fps. For "menig mann" betyr PAL/NTSC veldig lite. Velg NTSC så har man 60fps.

 

Har AEE s70, og det er kanskje litt halvknotete menysystem, men det er ikke noe problem (for meg i alle fall)

 

Ellers har også kameraet standard tripod-feste, noe som er kjekt.

Jeg liker den avtagbare skjermen, siden jeg kan endre innstillinger (om jeg har glemt mobilen), for så å ta av skjermen under opptak.

Lenke til kommentar

Garmin Virb skulle unektelig har vært med. Selv har jeg hatt både GoPro og Virb, men bruker nå for det meste Virb. Blant annet fordi jeg kan få med GPS-posisjon, fart og til og med pulsbelte. Har Garmin Vivismart (vanntett og har tålt juling) aktivitetsarmbånd i tillegg, og fra den styrer jeg kameraet enkelt. Kanskje siste GoPro ligger et hakk over i bildekvalitet, men de forskjellene er for min del så små at jeg klarer meg fint med Garmin Virb. Må også trekke fram record-knappen på Virb. Den er stor og kan lett settes i gang selv med store votter. Prøv å starte GoPro med votter så skjønner du hva jeg mener. Alt i alt er derfor Garmin Virb for meg en ener.

Endret av AK47
Lenke til kommentar

Har i mange år vraket GoPro til fordel for Contour. Alt avhenger av bruken kanskje, men for meg så har Contour vært mye bedre valg enn GoPro. Jeg har vært på steder som: Mount Everest, Cho Oyu, Denali og sydpolen på ski, men skal ærlig innrømme at jeg ikke har testen noen av de andre modellene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...