Gå til innhold

Vi tar i bruk smart-alarm (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos meg uler den 2 ganger fra hver varsler for så å si "brann" . Dersom alarmen er gått i ett annet rom sier den på samtlige andre varslere "brann i annet rom".

 

Desverre har brannalarmen en tendens til å gå av selv og gjerne midt på natten. Verisure har ingen forklaring. Ganske uheldig når man har barn i huset, for ikke å snakke om, fryktelig irriterende.

Bortsett fra dette er jeg veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

En fin ting med røykvarslerne fra Verisure er at de roper «BRANN» ved alarm, i stedet for den klassiske alarmen.

Dette vet jeg så alt for godt.

 

Jeg leide en studenthybel i et lite kollektiv med 3 rom som var et utbygg fra utleiers hus. Vi hadde denne type alarm og alle røykvarslerne var koblet i nettverk, selv de inne i huset hans. Ovnen vår ble veldig sotete etter at en av mine romkamerater klarte å få diverse saus fra vårruller til å renne ned og brenne seg fast i bunnen av ovnen. Dette resulterte i at det kom en sky med svart røyk ut hver gang man åpnet ovnen mens den var i bruk.

 

Den første gangen røykvarslern gikk av kom utleier og banket på. Han måtte ut og rundt huset for å banke på. Vi fikk stoppet røykvarsleren, luftet ut osv. I mellom tiden hadde brannvesenet ringt hans hjemmetelefon for å sjekke at alt var bra. Det var visst bare utleier hjemme, så ingen hadde plukket opp telefonen. Etter at utleier gikk tilbake i huset sitt og jeg fortsatte med pizzastekingen, ringte det på enda en gang. To store brannbiler og rundt 5 brannmenn inkludert røykdykker. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller unnskylde. Gjorde begge deler og de tok det med godt humør. Utleieren måtte naturligvis betale for utrykningen.

 

Jeg gikk langt fra poenget, men jeg ville heller hatt røykvarslere som lager en heiandundrenes lyd enn å skrike "BRANN". Jeg kan også skrive under på at systemet virker :)

 

Desverre har brannalarmen en tendens til å gå av selv og gjerne midt på natten.
Dette kan jeg også bekrefte.
Endret av nightzirch
Lenke til kommentar

Jeg gikk langt fra poenget, men jeg ville heller hatt røykvarslere som lager en heiandundrenes lyd enn å skrike "BRANN". Jeg kan også skrive under på at systemet virker :)

Godt å høre det virket, og at alle tok det med godt humør! ^^ Men, hvorfor vil du heller ha en alarm som uler fremfor en som snakker?

 

 

 

Desverre har brannalarmen en tendens til å gå av selv og gjerne midt på natten.

Dette kan jeg også bekrefte.

 

Det er rart at ikke Verisure vet hva det kan skyldes. Har dere byttet røykvarslerne?

Lenke til kommentar

Desverre har brannalarmen en tendens til å gå av selv og gjerne midt på natten. Verisure har ingen forklaring. Ganske uheldig når man har barn i huset, for ikke å snakke om, fryktelig irriterende.

Bortsett fra dette er jeg veldig fornøyd.

 

Er bare å teipe over med plast på de fancy nye røykvarslerne og skru opp en vanlig dum røykvarsler. Problem solved og du kan dermed fortsatt nyte gleden av å betale 299,- i måneden til Prettyshure A/S, pluss bruke de andre funksjonene på smart-sentralen.

Lenke til kommentar

 

Jeg gikk langt fra poenget, men jeg ville heller hatt røykvarslere som lager en heiandundrenes lyd enn å skrike "BRANN". Jeg kan også skrive under på at systemet virker :)

Godt å høre det virket, og at alle tok det med godt humør! ^^ Men, hvorfor vil du heller ha en alarm som uler fremfor en som snakker?

 

 

 

Desverre har brannalarmen en tendens til å gå av selv og gjerne midt på natten.

Dette kan jeg også bekrefte.
Det er rart at ikke Verisure vet hva det kan skyldes. Har dere byttet røykvarslerne?

1: små missforståelser- ikke så viktig, men alarmen både uler og snakker. Altså ikke bare snakker :-)

2: ja! Byttet 2 ganger. Hver gang sier de at jeg får en "nyere generasjons" enhet.

Kanskje den er proaktiv og legger inn en brannøvelse i halvåret hehe

Lenke til kommentar

De har også et kamera som ikke er valgfritt.

Når vi flyttet så fikk vi muligheten til å flytte alarmsystemet vårt samtidig med _den samme pakken_.

Hva de ikke fortalte var at "den samme pakken" også inkluderte overvåkningskamera som tar bilde ved alarm, selv om vi ikke hadde det tidligere. Vi ba om at det ikke ble hengt opp, men det var visst ikke mulig.

 

Installatøren kunne forsikre oss om at det var "100% sikkert" for hackere og folk med onde hensikter. Enden på visen der ble et overvåkningskamera med en fin teipbit over.

 

 

Videre ønsket jeg at sentralen ble satt i dataskapet mitt inne på et kontor. Dette var heller ikke mulig på grunn av retningslinjer de har satt. Det var rett og slett ikke sikkert nok. Han ringte til og med Verisure for å sjekke det opp.

Sentralen måtte vi sette i stuen, ved siden av verandadøren. Det er jo det alle andre har den, så hvorfor skal ikke det være godt nok for oss?

Så istedenfor å ha den gjemt i noe som ser ut som et vanlig klesskap, så har vi den nå i stua på nøyaktig den samme plasseringen som alle kundene deres.

Ved å ødelegge denne først, så aktiverer man sabotasjealarmen istedenfor innbrudd, noe som gir tyvene ekstra tid.

 

Eneste grunnen til at vi fortsatt har alarmen er effekten av klistremerkene og det faktum at vi kun betaler prisen som en tilleggs alarm til et annet alarmsystem og det derfor koster oss minimalt med kroner.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt villa pakken fra Verisure i tre måneder, og ikke opplevd en eneste klikk eller alarm fra røykvarslere. Alt fungerer knirkefritt. Har også Yale Doorman. Jeg angrer ikke, og føler de fire hundre i måneden er vel brukt. Jeg kan også fjernstyre Panasonic pumpa gjennom Verisure appen, og følge med på temperaturer.

 

Røykvarslerene er optiske, og om det kommer damp rett under fra et badrom, eller en stekeovn som åpnes, vil jo alarmen gå. Plassering er jo lurt å tenke nøye over i så måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Videre ønsket jeg at sentralen ble satt i dataskapet mitt inne på et kontor. Dette var heller ikke mulig på grunn av retningslinjer de har satt. Det var rett og slett ikke sikkert nok. 

Grunnen til dette er at det hadde vært tilgang til sentralen uten at alarmen hadde blitt aktivert. Står den på stuen, er det fotodetektoren (evt en dørmagnet) som tar de som prøver seg, og da kommer Politiet med en gang. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...