Gå til innhold

Svensk selskap oppfordrer ansatte til å la seg «chippe»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Ikke glem tryggere identifisering hvis liket ditt er maltraktert til det uigjenkjennelige, sterkt forbrent eller blir funnet om femti år.

 

Edit: hvis du chipper flere kroppsdeler gjør du jobben enklere for begravelsesbyrået dersom dør i en flystyrt og kroppen blir disintegrert. Nyttig.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

"? Vi ønsker å bli i stand til å forstå denne teknologien før store selskaper og store regjeringer kommer til oss og ber oss om å bli chippet. Skattebrikken, Google-brikken, Facebook-brikken, og så videre, sier Hannes Sjöblad fra gruppen til BBC."

 

Så litt som potensielle slaver som setter på seg kjettingene før slavedriverne kommer og tar de? Må jo bli vant med lenkene først vet du.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Litt off-topic, men en ting som er rart at man ikke gjør er å legge inn DNA og fingeravtrykk til alle innbyggere, innvandrere og flyktninger.

 

Man ønsker å stoppe kriminalitet og alle som blir tatt av politiet ved en viss alvorlighetsgrad på lovbruddet blir tatt fingeravtrykk, bilde og DNA av. Hva er så galt med å ta denne informasjonen på forhånd?

 

Jeg synes dette er sammenliknbart til en viss grad i forhold til RFID et sted inni kroppen :) Hvis folk da får alarmer som kan lese RFID informasjonen så er det lett å registrere forbryteren. Jeg tror dette kommer til å bli påbudt etterhvert.

 

Hvis vi ser på gamle futuristiske filmer så ser man mange meget eksakte likheter med dagens samfunn så hvis noen filmer i dag "spår" fremtiden vår, for eksempel Minority Report, så blir noe liknende RFID et faktum.

 

Skremmende eller positivt?

Lenke til kommentar

Jeg skal aldri ha facebook-chip. Og fingeravtrykket mitt og personnummeret mitt bruker jeg så lite som jeg slipper unna med. Statlig chip kan det hende man ikke slipper unna, men per definisjon sier det noe ugjenkallelig om en stat som chipper borgerne sine. Bank-chip eller personlig eiet chip kan jeg gjerne ha, men da skal jeg ha kontroll med hvem som har tilgang og hva den kan brukes til.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes dette er sammenliknbart til en viss grad i forhold til RFID et sted inni kroppen :) Hvis folk da får alarmer som kan lese RFID informasjonen så er det lett å registrere forbryteren. Jeg tror dette kommer til å bli påbudt etterhvert.

 

Hvis vi ser på gamle futuristiske filmer så ser man mange meget eksakte likheter med dagens samfunn så hvis noen filmer i dag "spår" fremtiden vår, for eksempel Minority Report, så blir noe liknende RFID et faktum.

 

Skremmende eller positivt?

 

RFID kan dupliseres og RFID kan hackes. Både sender og mottaker.

 

Hva gjør du når forbryteren har laget seg en kopi av din RFID og begår forbrytelser?

 

Tanker er god, så lenge man ikke går ned i detaljer. .

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...