Gå til innhold

Alt de trenger å vite er telefonnummeret ditt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Finnes det en luremelding som opphever lydløs modus, slik at den gir fra seg hørbar ringelyd når du ringer til den? Da blir det lettere å finne den igjen...

Lenke til kommentar

Finnes det en luremelding som opphever lydløs modus, slik at den gir fra seg hørbar ringelyd når du ringer til den? Da blir det lettere å finne den igjen...

 

Sony har hvertfall denne funksjonen. Alt du trenger å gjøre er å logge inn på Myexperia, så kan du spore telefonen din via gps eller sette på en alarm lyd. Dette kom hendig til når jeg glemte telefon i bilen til min mor å telefonen var på lydløs.

Lenke til kommentar

Google / Android har akkuart det samme igjenom play store fra pc`en, som beskrevet her:

 

Go to the google play store on a computer then select > settings (cog in the top right) > Android device manager > click "ring"

Your phone will now ring on loud for 2 minutes even if you set it to silent.

Mobilen vises på kart hvor den er, før du så får mulighet til å "ringe" den, den vil da ringe på maks volum i 5 minutter uansett lyd modus (slås av med power knappen) man kan også låse og tilbakestille passordet eller slette alt innhold på telefonen fra samme sted.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

De fleste nyere mobiler (iPhone, Android, Windows Phone?) kan lokaliseres ved hjelp ganske greit. En forutsetning er ofte at moobilen er på nett (trådløst eller mobilt). Noen apper støtter også SMS, slik at man kan få utført kommandoer også når mobilen er uten nett. Jeg bruker selv Cerberus på Android, som også har en del annen nyttig funksjonalitet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...