Gå til innhold

Sony-hackerne truer med terror mot dem som ser komedien «The Interview» på kino


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dette er veikt av kinoselskapene, og veikt av Sony. Hvorfor skal vi la en bortskjemt liten drittsekk nede i Korea bestemme hva vi skal gjøre i resten av verden?

 

Det er galt nok alt han slipper unna med i sitt eget land. Skal vi la regimet hans styre ting i siviliserte deler av verden også?

 

Målet med terror er å manipulere gjennom frykt. Det har de i stor grad lykkes med hvis vi lar oss herse med på denne måten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sony burde svarer på dette ved å spre filmen gratis overalt - på Youtube, torrents, egen serverer, osv. (Gjerne i lavopplysning - da kan de senere få bluray salg.) Vis disse krimineller at de har tapt ved å få så mange som mulig å se på filmen. Inntekten som Sony taper fra kinosalg vinner de igjen i godvilje verden over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da skal jeg i alle fall gå og se den.

 

Yep, jeg kommer til å se denne på kino uten noe som helst frykt for at noen hackere skal klare eller gidde å orkestrere noe terror på grunn av en film de er imot. Trusselen er uansett lite troverdig, med mindre de har tenkt å hacke telefonen min eller noe slikt. "ESCAPE BEYOND WIFI RANGE OR TASTE THE DOOM OF DESTRUCTION AND DESPAIR! P.S. SONY IS A DICK"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Jeg antar at språkforskere har analysert teksten og funnet ut hvilket morsmål skribenten(e) snakker.

Jeg er ikke noen språkeskpert, men det kan se ut som googletranslatesk.

 

Men, fra hvilket språk?

Lenke til kommentar

Som flere er inne på, hele hensikten med terror er å skape frykt (som ordet betyr), ikke nødvendigvis å gjøre fysisk skade. Det dummeste vi som samfunn kan gjøre er å bukke under for slike trusler, vi bør heller trosse frykten. I denne saken bør vi altså lage oppmerksomhet rundt filmen og gjøre narr av Nord-Koreas diktatur. Dette er da heller ikke den første filmen som gjør narr av en diktator, alle husker vel The Great Dictator.

 

Det triste er at filmen neppe belyser den tragedien regimet i Nord-Korea er for landets befolkning. Det vil overraske meg om Hollywood og venstrelente skuespillere tar et ordentlig oppgjør med ideologien som ligger i roten og fremstiller grusomhetene befolkningen er utsatt for. Basert på trailerne ser det ut mer som en latterliggjøring av regimet enn en skildring, som er greit nok for en komedie. Men det må ikke narre oss til å tro at folk har det bra i dette landet.

Lenke til kommentar

Sony burde svarer på dette ved å spre filmen gratis overalt - på Youtube, torrents, egen serverer, osv. (Gjerne i lavopplysning - da kan de senere få bluray salg.) Vis disse krimineller at de har tapt ved å få så mange som mulig å se på filmen. Inntekten som Sony taper fra kinosalg vinner de igjen i godvilje verden over.

 

Og slik startet tredje verdenskrig.... Over en liten film om en liten sint bortskjemt mann i Nord-Korea.... Om vi først skal yppe med Nord-Korea kan vi ikke finne en skikkelig sak å gå til krig for?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...