Gå til innhold

Cicret vil gi deg Android rett på armen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere skriver

"Tidligere i år ble et lignende prosjekt kalt Ritot Smartwatch avslørt som ren svindel, ifølge The Next Web. Svindlerne klarte å samle inn 650 000 dollar via Indiegogo uten å bli oppdaget."

Men i linken til TNW står det ingenting så sterkt som "svindel", det står bare at de tviler på prosjektet kommer i havn på tida? Det er også samlet inn mye mer enn 650k nå, og den ligger fortsatt på IndieGogo, jeg vil tro den ble slettet om det var "avslørt som ren svindel"?

Lenke til kommentar

Dere skriver

"Tidligere i år ble et lignende prosjekt kalt Ritot Smartwatch avslørt som ren svindel, ifølge The Next Web. Svindlerne klarte å samle inn 650 000 dollar via Indiegogo uten å bli oppdaget."

Men i linken til TNW står det ingenting så sterkt som "svindel", det står bare at de tviler på prosjektet kommer i havn på tida? Det er også samlet inn mye mer enn 650k nå, og den ligger fortsatt på IndieGogo, jeg vil tro den ble slettet om det var "avslørt som ren svindel"?

 

Beklager ? jeg blandet infoen jeg leste her: http://techgeekforever.com/2014/08/03/ritot-smartwatch-fake/

 

TNW skriver likevel: "Since Indiegogo has seen their passports, we?re willing to chalk up Medvid and team?s fake identities as a well-intentioned mistake, but we don?t share his optimism about the project. We?ve seen plenty of other crowdfunding hardware efforts who were farther along in the process fall apart while trying to solve easier technical challenges."

 

Modererte teksten litt. Takk for tips! :-)

Lenke til kommentar

"kan det derfor være et stort sjansespill å støtte et slikt prosjekt"

Jeg er litt lei av å høre om at å støtte slike prosjekter gjennom Indiegogo eller kickstarter er et "stort sjansespill". Jeg er klar over at pengene man slenger inn kanskje ikke fører til et ferdig produkt, som man eventuellt ikke får hvis man har lagt i nok penger til å få produktet som vanligvis er tilfelle.

MEN, når man skriver "stort sjansespill" så høres det ut som om man investerer store summer i firmaet og vil få masse penger tilbake i form av utbytte el.l.

Vel jeg er vel en smule krass her, men man må jo lufte seg et sted og hva er vel bedre en å gjøre det anonymt på Internett :ph34r: :ph34r: :tease::w00t::xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

Lenke til kommentar

"kan det derfor være et stort sjansespill å støtte et slikt prosjekt"

 

Jeg er litt lei av å høre om at å støtte slike prosjekter gjennom Indiegogo eller kickstarter er et "stort sjansespill". Jeg er klar over at pengene man slenger inn kanskje ikke fører til et ferdig produkt, som man eventuellt ikke får hvis man har lagt i nok penger til å få produktet som vanligvis er tilfelle.

 

MEN, når man skriver "stort sjansespill" så høres det ut som om man investerer store summer i firmaet og vil få masse penger tilbake i form av utbytte el.l.

 

Vel jeg er vel en smule krass her, men man må jo lufte seg et sted og hva er vel bedre en å gjøre det anonymt på Internett :ph34r: :ph34r: :tease::w00t::xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

 

Hei, Dante's Inferno!

 

Forsåvidt helt enig i at det nødvendigvis ikke er et stort sjansespill å støtte prosjekter på Kickstarter/Indiegogo, ettersom man får pengene tilbake hvis det aldri blir noe av. Problemet denne gangen er at Cicret ikke vil bruke verken Kickstarter eller Indiegogo - de gjør hele innsamlingen via sin egen nettside. Dermed er det ingen garanti for at de ikke bare tar pengene dine og gjemmer seg i en kjeller til du ikke gidder å lete lenger. ;-)

 

- Niklas

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...