Gå til innhold

Samsungs populære SSD har problemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Den äldre 830-serien samt mer påkostade 840 Pro använder flashminne av MLC-typ, vilket är dyrare att tillverka men har teoretiskt längre livslängd. Dessa enheter är inte heller drabbade av problemet"

kilde: sweclockers

 

Takk for at du postet dette. Har selv 840 Pro og trodde at denne saken også gjaldt denne siden HW valgte å skrive "De populære SSD-ene i 840-serien ..."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tar forbehold om min begrensede kunnskap, men jeg kan ikke skjønne at dette skal være relatert til TLC. Høres mer ut som en feil i firmware/driverrutiner. Fysikken gir ikke noen ytelsesbegresninger av denne typen.

 

Stoler på at det kommer en firmware så fort de finner ut av det. Har 1TB versjonen og har ikke merket noe som helst ennå.

 

Er ikke helt med på den biten om at det er så "farlig" om hele disken må skrives til på nytt. Levetiden og holdbarheten har så mye å gå på uansett at jeg ville ikke vært nølt med å skrive hele disken på nytt om det hadde gitt meg en fordel. Men jeg hadde vært irritert pga at det ville vært upraktisk og hadde kostet meg tid...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde virkelig ikke dette var et problem på dagens SSDer, men der tok jeg feil ja...

 

Oppgraderte til 840 evo pga jeg ikke så lønnsomheten i å betale dobbelt for 850 pro. Hadde jeg visst dette for noen uker siden hadde jeg revurdert den tanken...

 

Oppgraderte fra en x25-m 80gb pga både ytelse og plass, men om dette faktisk er tilfelle, at hastigheten synker så drastisk - er jo den gamle fremdeles raskere - og den er fra 2010... Fremdeles stabil på den samme hastigheten den hadde da den var ny - selv om dette vare "bare" 250/70 MB/s.

 

Dog merkelig at dette ikke er blitt oppdaget og kommet i lyset før nå på en så populær serie SSDer...?

Lenke til kommentar

Etter å ha lest utallige sider i tråden om denne disken, ser jeg at dette ble nevnt for 2-3 dager siden.

 

Posted in other thread too. Confirmed and firmware is on the way. http://www.anandtech.com/show/8550/samsung-acknowledges-the-ssd-840-evo-read-performance-bug-fix-is-on-the-way

No real reason to debate on if it exist or doesn't exist, or on ways to fix it. Just wait for the firmware... tongue.gif

Er vi heldige løser ny firmware problemet. Om ikke blir det vel best å sette i gang en full defrag 1 gang i måneden, selv om det går på bekostning av levetiden - noe som trolig ikke blir noe problem uansett...

Lenke til kommentar

Jeg har totalt 3 stykk 840 EVO 250 GB. Den eldste er 1 år gammel, de to andre et halvt år og en måned respektivt. De siste er nok for nye til å si noe om, men den eldste kan jeg ikke si at jeg har opplevd noen problemer med. Bruker den daglig og PCen er omtrent like rask som da jeg installerte Win 7 for et år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...