Gå til innhold

Snart slipper Amazon ny Kindle med høyere oppløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

finnes til og med hands on fra både theverge og andre nettsteder. kan forhåndsbestilles fra amazon.. har allerede bestillt min. elsker kindle

 

Hvor bestilte du for å få den til Norge? Hverken .de elelr .com vil shippe den hit..

Du må ordne deg en postboks i usa, så setter du levering å billing address dit. JetCarrier har jeg brukt i mange år å er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar

For PDFer så er vel fortsatt tablet det beste?

 

Med Kindle så har en vel to kjente alternativer. (1) Å sende <filnavn>.pdf til <brukernavn>@kindle.com med emnetittel "convert". Da konverterer Amazon filen slik at den passer inn på din Kindle. Men dette tar gjerne litt tid, og det er ikke alltid det blir like bra (spesielt om dokumentet i utgangspunktet var i liggende format, med mye grafisk innhold osv). (2) Om du har behov for litt mer tweaking så vil det å sitte litt i Calibre gjerne fungere bedre, men her blir ventetid omgjort til arbeidstid...

 

Hovedproblemet med å jobbe med PDFer (ihvertfall om det er snakk om faglitteratur) er likevel at Kindle/Amazon i liten grad støtter eksportering av de notatene og markeringene en har gjort... Av den grunn holder jeg meg stort sett til skjønnlitteratur i digitalformat inntil videre.

Lenke til kommentar

Det sies også at den skal ha glass-skjerm. kjenner jeg blir litt skeptisk - min Paperwhite får styggere behandling en noen av husets padder. (selv om den har skinnetui med deksel)

jeg bruker den bla. til sengelektyre og da er det ikke uvanlig at jeg leser til jeg bokstavelig talt sovner og slipper Kindelen, noen ganger på gulvet. plastkjermen tåler det utroligste. glass derimot...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ikke har artikkelforfatter fått med seg navnet, og ikke har han fått med seg at saken har blitt offisielt lansert.

 

Det er strengt talt helt latterlig fra et teknologinettverk som tilbyr en betalingsløsning.

Lenke til kommentar

Ikke har artikkelforfatter fått med seg navnet, og ikke har han fått med seg at saken har blitt offisielt lansert.

 

Det er strengt talt helt latterlig fra et teknologinettverk som tilbyr en betalingsløsning.

Det er ikke at jeg ikke fikk det med meg. Den offisielle kunngjøringen kom rett etter lekkasjen, og da var saken dessverre allerede sendt. Saken er nå oppdatert. :)

Endret av AfterGlow
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hva er fordelene med en kindle annet en prislappen over nettbrettene?

 

En tusing ekstra og man har et fleksibelt og brukervennlig nettbrett.

 

for 500.- mindre får man en trehjuls sykkel fra biltema...? man kan ikke sammenligne en ebok mot ett nettbrett. kindle paperwhite/voyage/kobo osv er som å lese ett digitalt papir. du må nesten prøve før du sammenligner disse med ett nettbrett.. lese bøker på ett nettbrett blir man gal av.

 

jeg leser veldig mye bøker, og før jeg fant kindle så blakket jeg meg på bokhandelen. nå koster en ny bok i gjsnitt 15.-

  • Liker 4
Lenke til kommentar

du må nesten prøve før du sammenligner disse med ett nettbrett.. lese bøker på ett nettbrett blir man gal av.

 

jeg leser veldig mye bøker, og før jeg fant kindle så blakket jeg meg på bokhandelen. nå koster en ny bok i gjsnitt 15.-

 

Yup, jeg har prøvd å lese på Ipad (1 og 3), Nokia Lumia med AMOLED, Nexus 7, Iphone 5S,

- og kindle Paperwhite slår dem ned i støvlene på lesekvalitet både i dagslys og i mørke.

 

Dessuten er en Kindle ebokleser lettere enn et nettbrett og dermed lettere å holde, spesielt når man ligger og leser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...