Gå til innhold

Bringer fremtidens TV til forbrukermarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg fortsatt lurer på, og som alltid er ubesvart er om holdbarheten på OLED. Personlig tror jeg LG trumfer ved at de benytter hvite LED med filtere over. Samsung har LED med tre separate farger. Det har vært store problemer spesielt med blått, men er dette bra eller dårlig?

Er det noe som vet noe, ikke synes, om dette?

Lenke til kommentar

Frister vanvittig med ny tv i år, spesielt LGs OLED til 20k, men jeg er litt bekymret for levetid på skjermene i forhold til subpixel decay. Samsung LCDen jeg sitter med nå gav jeg 14k for og den har jeg hatt i 6 år, og det er ikke noe tegn til at den kommer til å konke ut etter minst like mange år til. Jeg er litt motvillig til å investere i ny teknologi før vi får tall og erfaringer inn fra tredjeparter som ser seg villige til å være early adopters. Men jeg kan heller ikke garantere at impulsiviteten tar fatt og punger ut når jeg omsider får sett på OLEDen til 20k IRL. Jeg ble i alle fall meget imponert av OLED-skjermen på Galaxy Tab S her om dagen. Får jeg noe slikt på storskjerm blir det nok kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kommer den ned mot 40 tusen mot sommeren neste år (noe det kan være håp om) så havner 65" utgaven på veggen hos meg, skal uansett ha ny TV da.

Hva skal du 4K?

 

Det samme sa folk når HD kom også. :(

 

Nå har jo flere og flere kameraer som tar opptak i 4K. Da er det greit man får full utnyttelse av det på en god TV. eller bildefremvisning som har passert 4K for lengst ;)

Lenke til kommentar

Frister vanvittig med ny tv i år, spesielt LGs OLED til 20k, men jeg er litt bekymret for levetid på skjermene i forhold til subpixel decay. Samsung LCDen jeg sitter med nå gav jeg 14k for og den har jeg hatt i 6 år, og det er ikke noe tegn til at den kommer til å konke ut etter minst like mange år til. Jeg er litt motvillig til å investere i ny teknologi før vi får tall og erfaringer inn fra tredjeparter som ser seg villige til å være early adopters. Men jeg kan heller ikke garantere at impulsiviteten tar fatt og punger ut når jeg omsider får sett på OLEDen til 20k IRL. Jeg ble i alle fall meget imponert av OLED-skjermen på Galaxy Tab S her om dagen. Får jeg noe slikt på storskjerm blir det nok kjøp.

Da blir det nok kjøp på deg, for den er HEFTIG i RL. Kunne tenkt meg selv 4k OLED i den samme prisklassen før jeg punger ut så mye penger

Lenke til kommentar

Det jeg fortsatt lurer på, og som alltid er ubesvart er om holdbarheten på OLED. Personlig tror jeg LG trumfer ved at de benytter hvite LED med filtere over. Samsung har LED med tre separate farger. Det har vært store problemer spesielt med blått, men er dette bra eller dårlig?

Er det noe som vet noe, ikke synes, om dette?

 

Det er nå slik med fremskrittet , man får alltid noen tilbakesteg i starten .

Det som er lit synd er at forsøkskaninene må betale veldig mye for å være på å teste det ut , de har ikke tid å vente til teknologien er moden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Frister vanvittig med ny tv i år, spesielt LGs OLED til 20k, men jeg er litt bekymret for levetid på skjermene i forhold til subpixel decay. Samsung LCDen jeg sitter med nå gav jeg 14k for og den har jeg hatt i 6 år, og det er ikke noe tegn til at den kommer til å konke ut etter minst like mange år til. Jeg er litt motvillig til å investere i ny teknologi før vi får tall og erfaringer inn fra tredjeparter som ser seg villige til å være early adopters. Men jeg kan heller ikke garantere at impulsiviteten tar fatt og punger ut når jeg omsider får sett på OLEDen til 20k IRL. Jeg ble i alle fall meget imponert av OLED-skjermen på Galaxy Tab S her om dagen. Får jeg noe slikt på storskjerm blir det nok kjøp.

 

Som selvbyggern sier, bildekvaliteten på denne er helt RÅ! Jeg har ventet på gjerde en stund etter at den 4 år gamle plasmaen var på tide å bytte ut, så ble det noe impulsivt kjøpt da jeg sluttet å tenke klart når den havnet under 20k ;)

 

Når det er sagt, så har den noen issues og. LG bør forbedre spesielt motion-judder på 24Hz og har en enorm input lag (måtte justere 225ms delay på lyden til forsterkeren for å få ting i sync, og det med det meste av bildeprosessering avslått).

 

Forøvrig er buen minimal også sammenlignet med andre tver, så denne legges ikke merke til om det er noe som bekymrer.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Men kan den veggfestes? En av de forrige buede OLED fra LG manglet i alle fall VESA feste.

 

Det er jo ett must, men har sett at de nyere modellene har fått VESA feste, så problemet er allerede borte vil jeg tro. Men vil nok satse på en flat versjon hvis (forhåpentligvis) det kommer. Buede skjermer er en trend som kjapt blir borte.

Lenke til kommentar

 

 

Men kan den veggfestes? En av de forrige buede OLED fra LG manglet i alle fall VESA feste.

Det er jo ett must, men har sett at de nyere modellene har fått VESA feste, så problemet er allerede borte vil jeg tro. Men vil nok satse på en flat versjon hvis (forhåpentligvis) det kommer. Buede skjermer er en trend som kjapt blir borte.

Buen ser ut som den motvirker reflekser (det er veldig lite reflekser i den buede oled). Det er tven jeg har hatt, som har minst reflekser.

 

Har hatt flere LED-LCD'er fra sony, samsung, samt jeg har hatt lg plasma før.. (lpasma er jo et speil). Mange av tvene blir jo ubrukelig med litt sol inn vinduet. OLEDen klarer seg overraskende bra.

 

Tven er ikke helt perfekt altså, men den er nok det beste du kan kjøpe i dag, hvis du kan leve med manglene. Blant annet er den ltit mer gul i midten, men du ser det bare når skjermen er ca helt hvit. Den har ikke dobbel tuner. Men du glemmer de tingene når du ser på sortnivå og farger, kontraster og dynamikk.... Du bare tenker hvor digg det er å bli kvitt lyslekkasje, halo effekter, clouding og annet dritt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...