Gå til innhold

SNIKTITT: Nvidia Shield Tablet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt hvilket bruksområde dette får. Kontroller med en tablet? Skal tableten ligge i fanget eller stå på bordet? Er det ikke bedre å bare spille på TVen da.

 

Trodde egentlig altid at det skulle være mulig å feste kontrolleren til tableten, slik at du har en ekstra stor håndholdt konsoll.

Endret av Galen Absalom
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvilket bruksområde dette får. Kontroller med en tablet? Skal tableten ligge i fanget eller stå på bordet? Er det ikke bedre å bare spille på TVen da.

 

Trodde egentlig altid at det skulle være mulig å feste kontrolleren til tableten, slik at du har en ekstra stor håndholdt konsoll.

 

Har du i det hele tatt lest artikkelen? Du kan koble nettbrettet til TVen og spille med kontrolleren, akkurat som du kan med en konsoll.

 

Hvorfor skal alle henge seg opp i gamepaden? Dette er ikke annet enn et kraftig nettbrett med Android, og kontrollen er ekstrautstyr. Det fåes kjøpt tredjeparts kontrollere til alle nettbrett, men her har Nvidia laget sin egen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syns fokuset til folk er litt snevert. Det er liksom: "Hæ! kontroller og 8" tablet?! Går jo ikke ann å game sånn!"

 

Det er klart nVidia har kanskje skutt seg selv litt i foten her med å bruke SHIELD navnet videre, siden SHIELD tross alt var en håndholdt spill konsoll. Det er kanskje det mange henger seg opp i.

 

Det jeg ikke skjønner, er at for ikke lenge siden kom Nexus7 v.2 til full jubel fra pressen og forbrukere. Her kommer en tablet som er 2-3 ganger så rask, 1" større skjerm, med høyttalerene riktig vei, trykksensitiv stylus, som i tillegg kan brukes til å streame spill fra GamingPC'en til storskjerm eller hvor som helst i verden der du har internett, og støtter 4K video, for 300Kr mer, og folk bare: "Meh.."

 

Herregud! Selvfølgelig skal man ha en SHIELD tablet! Man er vel ikke idiot heller?! :dribble:

Så sant, markedsføringen om at dette brettet skal brukes til spill tar såpass overhånd at folk ser igjennom at dette er et fantastisk nettbrett til prisen, selv om den ikke skal brukes til spill overhodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har Nvidia Shield og synes konseptet er genialt. For meg er det den perfekte følgevenn å ha med på reise og streaming av spill fra PC fungerer smertefritt noe som er deilig når jeg bare vil slenge meg ned på sofaen. Jeg hadde håpet på en oppdatert versjon av Shield med K1.

 

En tablet med kontroller gir ikke mening å ha med på reise men kan sikkert finne andre bruksområder som nevnt i artikkelen. Får håpe vi ser den første SHIELD'en i ny og hissigere utgave etterhvert :)

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Jeg syns fokuset til folk er litt snevert. Det er liksom: "Hæ! kontroller og 8" tablet?! Går jo ikke ann å game sånn!"

 

Det er klart nVidia har kanskje skutt seg selv litt i foten her med å bruke SHIELD navnet videre, siden SHIELD tross alt var en håndholdt spill konsoll. Det er kanskje det mange henger seg opp i.

 

Det jeg ikke skjønner, er at for ikke lenge siden kom Nexus7 v.2 til full jubel fra pressen og forbrukere. Her kommer en tablet som er 2-3 ganger så rask, 1" større skjerm, med høyttalerene riktig vei, trykksensitiv stylus, som i tillegg kan brukes til å streame spill fra GamingPC'en til storskjerm eller hvor som helst i verden der du har internett, og støtter 4K video, for 300Kr mer, og folk bare: "Meh.."

 

Herregud! Selvfølgelig skal man ha en SHIELD tablet! Man er vel ikke idiot heller?! :dribble:

 

Nå trenger jeg ikke å ta med desktoppen min på lan :D

Lenke til kommentar

Jeg mener dette helt klart er noe vi trenger. Som mange her sier er jeg enig i at en tablet som skjerm for en kontroller er litt underlig, men det kan være kjekt i baksetet på en bil hvor du stropper tableten fast i hodestøtten fremfor deg og du har en god kontroller i hånd du kan navigere og spille med.

 

Spill som Fruit Ninja er gøy og fungerer godt som touch spill, men dette blir enormt ensformig i lengden. Vi trenger litt mer "Serriøse" spill innenfor håndholdt-sjangeren, med multiplayer (PVP, CO-OP osv.). En Android/ Apple versjon av Ninja Gaiden som kom ut til Nintendo DS hadde vært bra! Det fungerte faktisk veldig bra. Kunne tenkt meg Ninja Gaiden eller noe lignende med bedre grafikk som er touch styrt til Android. Bilspill og skytespill på den andre siden er søppel for meg på en touch-enhet (spesielt når de fleste bilspill har auto gass, auto brems og styring utføres ved å snu padden/ podden i alle retninger)

Lenke til kommentar

Flere som tenker at denne ville vært genial på lengre flyturer? Skal selv til Tokyo i November og har forhåndsbestilt denne litt pga. det å "korte" ned flyturen. Da er det jo bare å sette den med cover støtte på bordet foran deg som vil gi god (om det overhodet finnes i fly) til kontrollen osv.

 

Men så, problem muligens, hvordan fungerer Wi-Fi Direct på fly? Er dette like "farlig" som vanlig WiFi? Hvis det er det, så blir det nok møtt med skepsis av medpassasjerer og kabinansatte .. Flyr forsåvidt med SAS som fremdeles ikke har internett på langdistanse fly (?). :(

Lenke til kommentar

Har du i det hele tatt lest artikkelen? Du kan koble nettbrettet til TVen og spille med kontrolleren, akkurat som du kan med en konsoll.

Kvar står det i artikkelen?

 

Edit: Altså missforstå meg rett her, eg lurer faktisk. Eg forstår ikkje helt kva behov tableten dekkjer? Blir dette eit alternativ til steam si streaming-løysing?

Endret av LMH
Lenke til kommentar

 

Har du i det hele tatt lest artikkelen? Du kan koble nettbrettet til TVen og spille med kontrolleren, akkurat som du kan med en konsoll.

Kvar står det i artikkelen?

 

Edit: Altså missforstå meg rett her, eg lurer faktisk. Eg forstår ikkje helt kva behov tableten dekkjer? Blir dette eit alternativ til steam si streaming-løysing?

 

Det står i artikkelen rett over avsnitts-overskriften "Mer enn en spillmaskin".

 

Denne tableten vil dekke det behovet som alle andre sammenlignbare tablet'er dekker. Bare raskere. :)

 

Ja, i tillegg så vil den være et alternativ til steam streaming, bare du trenger altså ikke en datamaskin å streame til. Steam streaming er også begrenset til eget lokalt nettverk, mens med Shield tablet kan spill streames over internett i tillegg.

Endret av Joey1313
Lenke til kommentar

Flere som tenker at denne ville vært genial på lengre flyturer? Skal selv til Tokyo i November og har forhåndsbestilt denne litt pga. det å "korte" ned flyturen. Da er det jo bare å sette den med cover støtte på bordet foran deg som vil gi god (om det overhodet finnes i fly) til kontrollen osv.

 

Men så, problem muligens, hvordan fungerer Wi-Fi Direct på fly? Er dette like "farlig" som vanlig WiFi? Hvis det er det, så blir det nok møtt med skepsis av medpassasjerer og kabinansatte .. Flyr forsåvidt med SAS som fremdeles ikke har internett på langdistanse fly (?). :(

 

Hvis noen spør, så bare si at kontrolleren går over infrarødt, eller ultralyd. :p

 

Men seriøst, wi-fi, bluetooth, mobil og alt annet av radiosignaler er ikke farlig ombord i fly, det har det heller aldri vært. Nå etter mange års forskning har de enda ikke klart å fremprovosere en situasjon der radiobølger forstyrrer flyenes styringssystemer, det er også grunnen til at man i dag kan bruke alt mulig av el-utstyr på fly bl.a. hos Norwegian.

 

Men om kabinpersonalet sier nei, så må man forholde seg til det. Nå mener jeg at jeg så kontrolleren koplet til med kabel på et av promobildene. Så da kan vel det kanskje være en nødløsning?

Endret av Joey1313
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...