Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Gresk musikk ja, passer godt i denne sommervarmen det også. :) Ålreit, den, veldig stemningsfull.

Så flink du er til å lese i Bibelen:-) Og at du vil misjonere litt, det er helt naturlig. Alle troende vil det. Takk for bibelversa.

Hørtes herlig ut å få bada masse....

Blei ikke noe sånn på meg i dag. Men en slags utearbeid blei det. Og litt småsnakk med folk. Det får være bra nok, he he.

Ikke stort å melde...........................Sov godt :closedeyes:

 

Fått kjøpt deg gulerøtter TLLM? Håper det....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gresk musikk ja, passer godt i denne sommervarmen det også. :) Ålreit, den, veldig stemningsfull.

Så flink du er til å lese i Bibelen:-) Og at du vil misjonere litt, det er helt naturlig. Alle troende vil det. Takk for bibelversa.

Hørtes herlig ut å få bada masse....

Blei ikke noe sånn på meg i dag. Men en slags utearbeid blei det. Og litt småsnakk med folk. Det får være bra nok, he he.

Ikke stort å melde...........................Sov godt :closedeyes:

 

Fått kjøpt deg gulerøtter TLLM? Håper det....

God morgen :) Hehe Misjonerer litt. Det er ofte sånn at det som er godt for en selv er godt for andre og:) Men jeg tenker mye på meg selv om dagen. Kun meg selv omtrent, og det er veldig godt det:) I går var det ganske fredelig også. Men jeg sover litt lite..Så må prøve å golde rytmen til helga og så jeg kanskje sovner litt tidligere. Synes 5-6 timer søvn er allt for lite når jeg er ganske aktiv helt til jeg går og legger meg i gjen.

 

Lærer litt religion når jeg leser bibelen:) Noen ganger er det også oppbyggende å lese noe derfra. Men ikke alltid ;)

 

Jeg mener ikke at jeg alt har nådd dette, eller alt er fullkommen, men jeg jager fram mot det for å gripe det, fordi jeg selv er grepet av Kristus Jesus. 13 Mine søsken, jeg tror ikke om meg selv at jeg har grepet det. Men én ting gjør jeg: Jeg glemmer det som ligger bak, og strekker meg etter det som er foran, 14 og jager fram mot målet, mot den seiersprisen som Gud fra det høye har kalt oss til i Kristus Jesus. 15 La oss tenke slik, alle vi som har nådd fram til modenhet. Og om dere ser annerledes på noe, skal Gud gi dere klarhet også i det. 16 La oss bare, så langt vi er kommet, fortsette i samme spor!

17 Følg mitt eksempel, søsken, og se opp til dem som lever etter det forbilde dere har i oss. 18 For, som jeg ofte har sagt og nå gjentar med tårer: Mange lever som fiender av Kristi kors. 19 Fortapelse er deres mål og magen deres gud, skam gjør de til ære, og de søker bare det jordiske. 20 Men vi har vår borgerrett i himmelen, og derfra venter vi frelseren, Herren Jesus Kristus. 21 Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har i herligheten. For han har makt til å underlegge seg alt.

 

Ha en fin dag hebbelilla. Her blir det rundstykker med fiskekaker tomat salat og purreløk til frokost. Også en dusj og en liten gåtur ;)http://youtu.be/GXoZLPSw8U8 :) Tror det er 20 fiskekaker til 25 kr jeg :) Det er ganske bra :)

 

Han er veldig opptatt nå og det er litt bra så det ikke blir så stress på morgenen, for vil jo se han vet du:)

 

Men vi har sett hverandre litt og ønsket hverandre en god dag også ser jeg han når jeg kommer hjem igjen tror jeg :)

 

http://youtu.be/ZN_1zwZ854U

 

Hehe morsom sang :)

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Good day Sabell!

 

Morsom video ja, og den andre ; nyydelig :) Takk!

 

I dag ;båbærtur. Selv om det skulle begynne å regne. Og kanskje få i hus et kjøleskap. Kjedelig å ikke ha det nå i varmen. Men det går jo...mulig man er for godt vant. Hun jeg fortalte om, har jo levd uten i mange år. Det er nok bare det at sånne ting blir for overveldende å få gjort noe med. Lettere for de som har en mann. Veldig praktisk ordning å ha en partner....

 

Ja, bare misjoner. Hvis du syns du har noe å gi til andre, hvorfor ikke. Ingen har vondt av å lese noen bibelvers. (Det er vel stort sett bare oss to her inne også så)

 

Ha det hyggelig online (m "typen") :):)

Endret av hebbelilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har skjedd et stort verk av Gud i dag. Tro det eller ikke. Men jeg møtte pappan min :) Også gikk vi tur sammen :) Og jeg sa til han jeg vet det her er litt teit av meg men kan du bli med meg på et møte så du slutter med alkohol:) Han sa ja. Og har sagt han blir med meg:) SÅ etter helga har vi avtalt å møtes og han blir med selvom han har fått i seg alkohol bli han med :) Når vi hadde gått ett stykke så ville han ha en øl da. For å slappe av. Men da tror jeg det blir flere, selvom Gud har snakket med han i dag. så tror jeg også kanskje det blir mindre enn vanlig :) Jeg sa til han at jeg ser for meg han i tour d france også så smilte han så godt og sa Da blir det han et eller annet Christos og meg da :)

 

Det skjedde noe større enn det også. Men Gud hjelper meg så mye :) Takk jeg priser deg du i det usnylige himmelrommet :) Noen ganger så er det så stort at jeg ikke vet hvor jeg kan gjøre av meg...

 

Snakket med drømmemannen min han så på meg at jeg så litt lei meg ut eller litt bekymret ut når jeg kom hjem i stad. Men det er fordi jeg fikk litt tankekrøll i går og i dag, Også lite søvn, litt stress, også har jeg holdt på med så mye forskjellig som også gjorde meg litt urolig og sliten i sinnet og i kroppen også, men jeg tror det er fordi det måtte skje for at Gud kunne gjøre det han gjorde i dag også. Også var jeg ikke så mye her og nå med drømmemannen min fordi jeg er litt redd for å knytte meg til han fordi da blir jeg redd for å miste han også, men er jeg mer her og nå så er det mer godt :) Og han er alltid den som minner meg på at jeg må la være å lese siste kapittelet i boka før den slutter :) hehe:) Men jeg hopper litt fram og tilbake i det når jeg får mye å tenke på og er sliten og trøtt i tilegg.

 

Så fikk jeg snakket ut om det litt også ble det litt helbredelse. Også skjedde det her med pappan min etterpå :) Takk Gud :)

 

Er sulten nå. Men orker ikke å lage meg mat fordi jeg er så trøtt. Og det eneste jeg har lyst på nå er crossanter med smør og ripsgele, men det blir så usunt. Ser på klokka snart ni. Må henge opp noen klær lage litt te Og ta nattan tror jeg :) Eller bare gå å legge meg uten te:) lage en sånn sjokoladebanan shake i stedet :) Da slipper jeg sikkert å våkne i natt sulten og spise is eller noe annet usunt også :) Og Tusen takk hebbelilla :)

 

Ble det manneplukking også ;)?

 

Blandet den med vann og drikker vann ved siden av også :)

 

http://translate.google.no/translate?hl=no&sl=sv&u=http://orka-nu.se/%3Fpage_id%3D35&prev=/search%3Fq%3Dorka%2Bdietform%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DVXD%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26channel%3Dsb

 

Men det som er hadde det ikke vært for at jeg var sliten og trøtt så hadde jeg ikke gått den veien og møtt pappan min tror jeg:)

 

Hehe :) klokka er ikke ti enda og jeg ligger på spikermatta i senga allerede:) bla opp i bibelen og se hva Gud har til oss i kveld da :)

 

Men hans mor og hans brødre kom til ham, og de kunde ikke nå frem til ham for folket.

20 Det blev da meldt ham: Din mor og dine brødre står utenfor og vil gjerne få se dig.

21 Men han svarte og sa til dem: Min mor og mine brødre er disse som hører Guds ord og gjør efter det.

 

Fikk fillipperne igjen også.

 

Se bare til at dere fører et liv som er Kristi evangelium verdig. Enten jeg kommer og ser dere, eller er borte, så la meg få høre at dere står sammen i én ånd, kjemper med ett sinn for troen på evangeliet 28 og ikke på noen måte lar dere skremme av motstanderne. Dette er et tegn fra Gud, et tegn som varsler fortapelse for dem, men frelse for dere. 29 For Kristi skyld fikk dere den nåde ikke bare å tro på ham, men også å lide for ham. 30 Dere står i den samme kampen som dere før har sett meg kjempe, og nå hører dere at jeg fremdeles står i den.

 

 

 

http://youtu.be/KSmEFCyN6F0

 

Sov godt :)

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Sabell! :)

 

Så fint at du traff pappaen din i dag:-) Håper han kan skjerpe seg litt, Gud vet, kanskje han kan finne Jesus også????Måtte være tusen ganger bedre det enn å leve for alkoholrusen bestandig.

 

Nei, det ble verken blåbær eller kjøleskap i dag. Kanskje i morra. Eller i over i morra...Mann he he....blir sikkert noe etter hvert....

 

Takk for musikkvideoen. Nydelig sang. Sjarmerende til tusen :wee:

 

Det pulveret, er ikke sånt dyrt? (har aldri trengt å slanke meg, høy forbrenning, hadde det i hvert fall)

 

Nå blir det pytt i panne. m chiliketchup. Ingen ekstravaganse, just plain ans simple mat.Is til dessert da.

 

Sov uendelig godt. :) ps Ikke stress med noe :nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jeg i gang med trening igjen :) Men med baby steps denne gangen fordi jeg har skadet meg også gikk det over også er det kommet tilbake litt. Men nå er det trening og kosthold som gjelder. Litt hardere trening enn yoga og sånn rolig trening, men ta i litt hardt. Og rutiner ikke minst må hoppe i dusjen nå etter en lang og god trenings økt, måtte bare få i meg litt orka shake ikke så dyrt:) Blander med vann i tilegg så det er enda billigere. Og jeg har vel erstattet 5-6 måltider hittil og har fortsatt en del igjen. Husker ikke hvor mange porsjoner den dekket men over ti til ca 150 kr :så det er ikke så gæli:) Nå drikker jeg kaffe også ville jeg "chatte" litt her ;) Har vært på stranda og kurs, også trent i ca 1 og en halv time, stod opp syv og tror jeg sovna rundt i elleve tiden i går. Men har litt dårlig samvittighet overfor moren min. Men noen ganger blir man jo litt oppgitt over mødre også. Pappa har fått jesus av moren sin så han er glad i Jesus:) Takk og pris, men han har blitt lurt han vet du, så nå er det om å få han tilbake :) Takk som minte meg på bær:) Får ta ut av fryseren og kose meg med det i kveld:) Også må jeg shine litt igjen :) Håper jeg finner ro rundt halv ni ni til å sette meg ned å tegne eller noe annet kreativt:) Mannen kommer ja :)

 

Pytt i panne spisier jeg noen ganger også. Har i fryseren :) Den er billig på Rema, og så er det oksekjøtt og ikke gris ;) Tar opp i ekstra chili også har jeg sånn råkost og egg ved siden av noen ganger tar jeg litt kyllingpølser i også :) Veldig godt :) Har tenkt til å prøve og la være å spise noe mer i dag annet enn bær selvom jeg er veldig sulten fortsatt, men er på slankeren;) Må drikke mye vann for å ha metthetsfølelse også, men nå kjenner jeg at kroppen begynner å ta av det fettet den ikke trenger så jeg får forbrent litt tror jeg :) Har ikke veid meg, men har tenkt til å prøve og få gjort det i morgen, så jeg ser om jeg går ned 3 kilo i løpet av uka:) Har ikke vekt :) Men jeg tror den spikermatta gjør underverker og får meg til å sovne fort også :) Søvn er jo også viktig om man ønsker å miste noen ekstra kilo:) Kaffe er heller ikke så heldig for forbrenning egentlig, SÅ sant det ikke er grønne kaffebønner kanskje. Men grønn kaffe er knall dyrt synes jeg i hvertfall på helskosten. en vanlig kaffepose koster sekshundre og noe, men kan sikkert få tak i utenlands butikk :)

 

Er helt utslått jeg nå :) Har dusja og smurt meg med sånn ginsenglotion og lekt med ball og tatt av senge tøy og rydda og vaska litt på badet og satt på vaskemaksin og den kremen varmer skikkelig. Og nå bare nesten ligger jeg i soffaen og har sånn tens massage på lårene mine og drikker chai latte :) Tror den har mye sukker i seg egentlig, men nam :p SNart jordbær, men orker ikke stort mer enn å gå ut med søppel også legge meg tror jeg snart :) hoff må ta på nytt sengetøy :omg: Tok håndvekter i dusjen og trente ticeps bryst og biceps også :) hehe:)

 

Ja herlig musikk jeg elsker hindi musikk. Og i til morgen i dag så kom denne hindumusikken på alarmen min rundt åtte itilfelle jeg forsover meg så har en rundt syv og en litt før åtte og da snakket jeg med drømmemannen min og det kom en kjempe nydelig sang og han likte også:)Det er bra :) Fikk lyst til å danse da, men er litt sjernert sånn så må bli bedre der :)

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jeg i gang med trening igjen :) Men med baby steps denne gangen fordi jeg har skadet meg også gikk det over også er det kommet tilbake litt. Men nå er det trening og kosthold som gjelder. Litt hardere trening enn yoga og sånn rolig trening, men ta i litt hardt. Og rutiner ikke minst må hoppe i dusjen nå etter en lang og god trenings økt, måtte bare få i meg litt orka shake ikke så dyrt:) Blander med vann i tilegg så det er enda billigere. Og jeg har vel erstattet 5-6 måltider hittil og har fortsatt en del igjen. Husker ikke hvor mange porsjoner den dekket men over ti til ca 150 kr :så det er ikke så gæli:) Nå drikker jeg kaffe også ville jeg "chatte" litt her ;) Har vært på stranda og kurs, også trent i ca 1 og en halv time, stod opp syv og tror jeg sovna rundt i elleve tiden i går. Men har litt dårlig samvittighet overfor moren min. Men noen ganger blir man jo litt oppgitt over mødre også. Pappa har fått jesus av moren sin så han er glad i Jesus:) Takk og pris, men han har blitt lurt han vet du, så nå er det om å få han tilbake :) Takk som minte meg på bær:) Får ta ut av fryseren og kose meg med det i kveld:) Også må jeg shine litt igjen :) Håper jeg finner ro rundt halv ni ni til å sette meg ned å tegne eller noe annet kreativt:) Mannen kommer ja :)

 

Pytt i panne spisier jeg noen ganger også. Har i fryseren :) Den er billig på Rema, og så er det oksekjøtt og ikke gris ;) Tar opp i ekstra chili også har jeg sånn råkost og egg ved siden av noen ganger tar jeg litt kyllingpølser i også :) Veldig godt :) Har tenkt til å prøve og la være å spise noe mer i dag annet enn bær selvom jeg er veldig sulten fortsatt, men er på slankeren;) Må drikke mye vann for å ha metthetsfølelse også, men nå kjenner jeg at kroppen begynner å ta av det fettet den ikke trenger så jeg får forbrent litt tror jeg :) Har ikke veid meg, men har tenkt til å prøve og få gjort det i morgen, så jeg ser om jeg går ned 3 kilo i løpet av uka:) Har ikke vekt :) Men jeg tror den spikermatta gjør underverker og får meg til å sovne fort også :) Søvn er jo også viktig om man ønsker å miste noen ekstra kilo:) Kaffe er heller ikke så heldig for forbrenning egentlig, SÅ sant det ikke er grønne kaffebønner kanskje. Men grønn kaffe er knall dyrt synes jeg i hvertfall på helskosten. en vanlig kaffepose koster sekshundre og noe, men kan sikkert få tak i utenlands butikk :)

 

Er helt utslått jeg nå :) Har dusja og smurt meg med sånn ginsenglotion og lekt med ball og tatt av senge tøy og rydda og vaska litt på badet og satt på vaskemaksin og den kremen varmer skikkelig. Og nå bare nesten ligger jeg i soffaen og har sånn tens massage på lårene mine og drikker chai latte :) Tror den har mye sukker i seg egentlig, men nam :p SNart jordbær, men orker ikke stort mer enn å gå ut med søppel også legge meg tror jeg snart :) hoff må ta på nytt sengetøy :omg: Tok håndvekter i dusjen og trente ticeps bryst og biceps også :) hehe:)

 

Ja herlig musikk jeg elsker hindi musikk. Og i til morgen i dag så kom denne hindumusikken på alarmen min rundt åtte itilfelle jeg forsover meg så har en rundt syv og en litt før åtte og da snakket jeg med drømmemannen min og det kom en kjempe nydelig sang og han likte også:)Det er bra :) Fikk lyst til å danse da, men er litt sjernert sånn så må bli bedre der :)

Huff at du må slanke deg da...stress bare det....skulle ikke tro det var nødvendig mtp aktivitetsnivået ditt da:-) I dag ble det pasta til middag. Og nå spiser jeg knekkebrød m smør. Har vært på en liten blåbærtur sammen med naboen, og har fått kjøleskap i hus. (kr 1650,- Ikea) Men ikke fått gått i butikken.

Faren din er heldig som har deg (dere):-) Da har han noen som er glad i ham uansett, ikke verst det:-)

nei, å danse for noen kan nok bli litt kleint ja.. :blush: ..du får øve deg da vet du.:-)

Ikke stort å fortelle herfra.

Sov som en heltinne, for det er du jo :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

æsj jeg svarte men så ble alt slette for jeg trykket på feil knapp. fordi jeg skulle trykke på filmen, men så trykket jeg på tlbakeknappen i stedet :)

 

Men er glad du har fått deg kjøleskap hebbelilla og tusen takk nydelig du :)

 

Ja i morgen blir det bellydance her:) Trener det innimellom, men det er det med å finne balansen i alt. Både trening og kosthold søvn o.s.v Og det er det som egentlig har gjort så jeg har litt ekstra kilo, Ikke så mye, men litt over den bmien som er den jeg skulle vært i. Selvom den holder seg under overvektig også. men på grensen:) Og derfor blir for meg slanking en del av det å få til riktig og sunn livstil også så det heller ikke blir en sånn jojo forbrenning, men at forbrenningen hele tiden holder seg stabil. Og da kan slanking være med på å få i gang prosessen. Som feks når man trener så må man ha næring. Og god næring. Og det nytter ikke å spise feks to ganger om dagen om man vil gå ned. Noe jeg er vant med å gjøre. Og med det spiser man også gjerne mer de gangene man da spiser også. Og kroppen blir ubalansert selvom man er aldri så god på å trene..eller får i sseg passe sunt, fordi kroppen hele tiden vil jobbe anerledes enn det som er godt for en helsemessig. Så feks en teskje sukker blir mer ødeleggene for en som er i stabil forbrenning enn en som ikke er...

 

Har laget meg te uten noe søtt nå :) Fant ut at jeg måtte ha en kveldsro te også :) Fordi den chailatte og jordbær vil gjøre meg kvikk...selvom jeg er trøtt samtidig nå..

 

Så at man blir bevisst på hva man får i seg og hvor ofte man spiser og om det er faste rutiner også er velig viktig for å vedlikeholde kroppen og da unngå også å bli overvektig.

 

Jeg kommer til å få feks flatere mage og strammere kropp og det vil jeg få så lenge jeg får orden på søvn rutiner og kosthold og trening Og når de vanene kommer helt inn så gjør ikke denne ekstra koppen med feks chai latte noen verdens ting :) Før spiste jeg feks ikke frokost. Selvom jeg var i aktiviiet veldig mye, men nå er frokost en vane for meg. Men det har tatt lang tid å komme dit til at det blir en vane...Og det har kke vært sånn fryktelig lenge fordi det har vært at jeg har fått det til og ikke i perioder. Men nå er det liksom helt naturlig fordi det er også såpass viktig :)

 

Koselig med blåbærtur :) fant du noe da?

 

Ser litt på davinci demons her nå, men ser at det begynner en film på norske tv 2 nå :) Skal se litt på den hva det er:) Sove godt som en heltinne du ogsåå hebbelilla :)

 

Men ja før øve meg mer for er veldig glad i danse :) Og blir jeg veldig god der så er det null problem med shimmy skuldre feks selvom noen ser meg, fordi da vet jeg at jeg kan og vil tørre det mer også :) men jeg vet ikke riktig synes det er litt flaut når han ser jeg liksom gjør meg til :) Men det lir sikkert bedre om jeg gjør det litt og litt framover der også :) Så i morgen en time bellydans her ;) Tusen takk :)

 

Og med faren min så tror jeg det blir bra så lenge han selv ønsker det :) Men kan ikke presse han...Men nå vet han ihvertfall hva han har sagt ja til så får vi se om han blir med :) Men det er ganske spennende og jeg gleder meg til det, for om han ikke blir med nå så har det ihvertfall begynt en prsoess som gjør at han før eller siden blir med om han også får riktig oppmuntring til å bli med:) Er ikke så lenge siden jeg møtte han og spurte om han ville bli med meg i en kirke også, men da følte han at han trengte litt tid. Og nå har han kanskje fått den tiden han trngte til å bli med meg på noe annet og mer viktig og bedre for han også :D Må takke Gud for at han blir med :) Og ikke bare det om han klarer det vil flere også :) Som at de vil våkne opp fra døden :) Men jeg tenker sånn jo mer og lengre død jo verre oppvåkning. Så håper han overlever i denne verdenen når han våkner opp. Tror det for Gud vil passe på han:) Men han må kanskje ned til skjærilden også. SÅ det blir tøft. Men så lenge han har tålt døden så lenge så går det sikkert bra :) Tror han tåler det meste :)Også har jeg tro og tilltt til at Gud kommer til å hjelpe ham. Så det går bra. Han har allerede begynt og hjulpet ham. Takk Gud :)

 

tror jeg ser ferdig den her stedet :)http://youtu.be/V3wcxNWgg2M Ganske bra egentlig, men jeg tror mye ikke stemmer med hans liv i den også :)

 

ble litt sein igjen, men det får være lov :) Har lagt meg på spikermatta med deilig rent sengetøy mm:) Skjønt også fikk jeg bibelvers

 

Derfor dette er hva Herren sier: Hvis du angrer, vil jeg gjenopprette deg at du kan tjene meg; hvis du uttaler verdig, ikke verdiløs, ord, vil du være min talsmann. La dette folk vende seg til deg, men du må ikke slå til dem.

Jeg vil gjøre deg til en vegg til dette folket, en befestet mur av bronse; de vil kjempe mot deg, men vil ikke overvinne deg, for jeg er med deg for å redde og frelse deg, lyder ordet fra Herren.
Jeg vil spare deg fra hendene til de onde og forløse deg fra forståelse av den grusomme.
:)
Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldeles nyyyydelig musikk, begge de to siste. Har lagt de til i favoritter begge to :)

 

Hva slags spikermatte er det du ligger på? Ikke ordentlig spikermatte håper jeg? he he...

 

Ja, magedans er kult. Gikk på magedanskurs en gang sjøl. Men var for tynn den gangen. Man skal jo ha litt å disse med...

 

Nei det derre med slanking har jeg ikke peiling på. Har aldri spist regelmessig jeg da. Og spiser aldri frokost fx. Men har høy forbrenning (høyere før) Mulig jeg må sette meg inn i slankingens prinsipper mere etter hvert. Foreløbig går det greit.

Sånn som du forklarer det, virker det faktisk litt komplisert. Å måtte være så bevisst hele tida, slitsomt, eller kanskje ikke, du får det nok til du:-)

 

Pappaen din, har han prøvd å få noe hjelp mot alkoholismen sin? Vet at det finnes et ganske godt hjelpeapparat mot den slags. Men han må vel ville det først....

Om han blir med deg på møte, er det ihvert fall noe dere kan gjøre sammen...

 

Det ble en veldig kort blåbærtur, pga plutselig regnfall. Ble søkkvåte. Kunne vri klærne. Måtte ta en varm dusj for å få varmen igjen etterpå. Men det var ganske gøy også da :)

 

Takk for musikken, den var kjempeherlig. :yes:

Endret av hebbelilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldeles nyyyydelig musikk, begge de to siste. Har lagt de til i favoritter begge to :)

 

Hva slags spikermatte er det du ligger på? Ikke ordentlig spikermatte håper jeg? he he...

 

Ja, magedans er kult. Gikk på magedanskurs en gang sjøl. Men var for tynn den gangen. Man skal jo ha litt å disse med...

 

Nei det derre med slanking har jeg ikke peiling på. Har aldri spist regelmessig jeg da. Og spiser aldri frokost fx. Men har høy forbrenning (høyere før) Mulig jeg må sette meg inn i slankingens prinsipper mere etter hvert. Foreløbig går det greit.

Sånn som du forklarer det, virker det faktisk litt komplisert. Å måtte være så bevisst hele tida, slitsomt, eller kanskje ikke, du får det nok til du:-)

 

Pappaen din, har han prøvd å få noe hjelp mot alkoholismen sin? Vet at det finnes et ganske godt hjelpeapparat mot den slags. Men han må vel ville det først....

Om han blir med deg på møte, er det ihvert fall noe dere kan gjøre sammen...

 

Det ble en veldig kort blåbærtur, pga plutselig regnfall. Ble søkkvåte. Kunne vri klærne. Måtte ta en varm dusj for å få varmen igjen etterpå. Men det var ganske gøy også da :)

 

Takk for musikken, den var kjempeherlig. :yes:

Så bra du likte hebbelilla :)

 

Har slått av alle lys og er klar for å legge meg nå :)

 

fikk ikke trent noe i dag, men i morgen:)

 

Må ta annenhver dag, så jeg blir bra i gjen. Ikke slitsomt, mer slitsomt og ikke ha noe å foholde seg til som nå har jeg en plan om å gå ned de siste kiloene så jeg får min idealvekt. Har hatt det en stund, men jo lengre jo bedre. men det handler egentlig for meg å kutte ut sukker og bli bevisst på hva jeg får i meg :) Har en sykdom som egentlig gjør at hele kroppen er nedsatt også, så må passe på ekstra. Men problemet er at jeg er født med den så vet ikke hvordan en er om man er frisk. Og jeg tror jo jeg er frisk sånn sett.

 

Men har faktisk veid på mitt verste ca 30 kilo mer enn nå. men gikk fort ned i gjen fordi jeg kuttet ut omtrent å spise. Men erstattet med sukker og kaffe i stedet. Men der jeg veier nå har jeg veid en stund, men det er ofte at jeg har rotet til med kosthold og da går jeg plutselig opp 3-4 også er jeg plutselig inni en fin fase igjen og går ned de pluss kanskje 2-3 til også går jeg opp til der jeg er nå og blir der en stund også går jeg ned 3-4 også roter jeg og fker opp der jeg er nå igjen. Og det er jo ikke så bra :)

 

Men nå tror jeg det kommer til å gå jevnt nedover framover siden jeg kutter ut det som jeg vet gjør så jeg går opp, enten jeg er aktiv eller ikke:)

 

Min idealvekt er ca 6-7 kilo ned :)Og jeg tror jeg kommer til åklare det så lenge jeg holder på som jeg gjør nå om dagene...Og etterhvert blir jeg nok enda mer aktiv igjen også. Men man må feile for å lære også. Og jeg har ofte hatt en tendens til å kjøre på for fullt, noe jeg egentlig har blitt frarådet til også. Men det går når jeg får bort de skadene jeg nå har og det gjør jeg snart. Merker jeg har blitt mye bedre allerede :)

 

Drømmemannen min sier jeg ikke trenger å gå ned da :) men jeg viser ikke han magen min før jeg går ned litt da selvom jeg er aldri så flink til å danse bellydans heller :D

 

Så i august tenker jeg da er alt oppe og går igjen, men må allikevel ta hensyn til at denne kroppen vil jeg ha en stund også... :)

 

Han vil få til uka :) Vet ikke om det er sant, men har hørt han fikk sydd inn en sånn antabus ehh. Men at de måtte fjerne den igjen...Har ikke spurt han om det. han har også vært på avrusning engang, men når det var over så ble det på`n igjen. Han blir med meg på møte for å slutte ja. Men det er det at han bruker tabletter ved siden av alkohol også da :/ Og han har drikket alkohol i ca 40 år nå...

 

I dag har jeg drukket masse juice fra knuste bær :) Synes jeg ser dere i regnet :) Høres morsomt ut og godt med varm dusj når man er kald :) Noen er bar født med høy forbrenning:) Jeg har egentlig høy forbrenning jeg også så lenge jeg ikke putter i meg sukker :) Og i dag har jeg drukket kaffe uten sukker , te uten sukker helt til den siste nå da tok jeg en halv teksje brunysukker i teen min:) Pleier å ta honning i men har ikke. Og får egentlig ikke lov av meg selv å ta sukker i heller, men det er lørdag Kaffe uten sukker har jeg egentlig blitt vant med, så det skjer ikke lengre :) har spist en neve med smash og en neve med chilinøtter også :) Så jeg er egentlig på avvenning jeg også og tror det kan bli lærerikt med det møtet like mye for meg også :) Har dessuten vært veldig nettavhengig. Er bedre der nå også :) Men det blir fint å lære hvordan de eventuellt lærer bort andre å bli uavhengige også ;) Ikke bare det kommer til lære en masse tror jeg :)

 

http://youtu.be/RF1yQMPMEMo

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Aldeles nyyyydelig musikk, begge de to siste. Har lagt de til i favoritter begge to :)

 

Hva slags spikermatte er det du ligger på? Ikke ordentlig spikermatte håper jeg? he he...

 

Ja, magedans er kult. Gikk på magedanskurs en gang sjøl. Men var for tynn den gangen. Man skal jo ha litt å disse med...

 

Nei det derre med slanking har jeg ikke peiling på. Har aldri spist regelmessig jeg da. Og spiser aldri frokost fx. Men har høy forbrenning (høyere før) Mulig jeg må sette meg inn i slankingens prinsipper mere etter hvert. Foreløbig går det greit.

Sånn som du forklarer det, virker det faktisk litt komplisert. Å måtte være så bevisst hele tida, slitsomt, eller kanskje ikke, du får det nok til du:-)

 

Pappaen din, har han prøvd å få noe hjelp mot alkoholismen sin? Vet at det finnes et ganske godt hjelpeapparat mot den slags. Men han må vel ville det først....

Om han blir med deg på møte, er det ihvert fall noe dere kan gjøre sammen...

 

Det ble en veldig kort blåbærtur, pga plutselig regnfall. Ble søkkvåte. Kunne vri klærne. Måtte ta en varm dusj for å få varmen igjen etterpå. Men det var ganske gøy også da :)

 

Takk for musikken, den var kjempeherlig. :yes:

Så bra du likte hebbelilla :)

 

Har slått av alle lys og er klar for å legge meg nå :)

 

fikk ikke trent noe i dag, men i morgen:)

 

Må ta annenhver dag, så jeg blir bra i gjen. Ikke slitsomt, mer slitsomt og ikke ha noe å foholde seg til som nå har jeg en plan om å gå ned de siste kiloene så jeg får min idealvekt. Har hatt det en stund, men jo lengre jo bedre. men det handler egentlig for meg å kutte ut sukker og bli bevisst på hva jeg får i meg :) Har en sykdom som egentlig gjør at hele kroppen er nedsatt også, så må passe på ekstra. Men problemet er at jeg er født med den så vet ikke hvordan en er om man er frisk. Og jeg tror jo jeg er frisk sånn sett.

 

Men har faktisk veid på mitt verste ca 30 kilo mer enn nå. men gikk fort ned i gjen fordi jeg kuttet ut omtrent å spise. Men erstattet med sukker og kaffe i stedet. Men der jeg veier nå har jeg veid en stund, men det er ofte at jeg har rotet til med kosthold og da går jeg plutselig opp 3-4 også er jeg plutselig inni en fin fase igjen og går ned de pluss kanskje 2-3 til også går jeg opp til der jeg er nå og blir der en stund også går jeg ned 3-4 også roter jeg og fker opp der jeg er nå igjen. Og det er jo ikke så bra :)

 

Men nå tror jeg det kommer til å gå jevnt nedover framover siden jeg kutter ut det som jeg vet gjør så jeg går opp, enten jeg er aktiv eller ikke:)

 

Min idealvekt er ca 6-7 kilo ned :)Og jeg tror jeg kommer til åklare det så lenge jeg holder på som jeg gjør nå om dagene...Og etterhvert blir jeg nok enda mer aktiv igjen også. Men man må feile for å lære også. Og jeg har ofte hatt en tendens til å kjøre på for fullt, noe jeg egentlig har blitt frarådet til også. Men det går når jeg får bort de skadene jeg nå har og det gjør jeg snart. Merker jeg har blitt mye bedre allerede :)

 

Drømmemannen min sier jeg ikke trenger å gå ned da :) men jeg viser ikke han magen min før jeg går ned litt da selvom jeg er aldri så flink til å danse bellydans heller :D

 

Så i august tenker jeg da er alt oppe og går igjen, men må allikevel ta hensyn til at denne kroppen vil jeg ha en stund også... :)

 

Han vil få til uka :) Vet ikke om det er sant, men har hørt han fikk sydd inn en sånn antabus ehh. Men at de måtte fjerne den igjen...Har ikke spurt han om det. han har også vært på avrusning engang, men når det var over så ble det på`n igjen. Han blir med meg på møte for å slutte ja. Men det er det at han bruker tabletter ved siden av alkohol også da :/ Og han har drikket alkohol i ca 40 år nå...

 

I dag har jeg drukket masse juice fra knuste bær :) Synes jeg ser dere i regnet :) Høres morsomt ut og godt med varm dusj når man er kald :) Noen er bar født med høy forbrenning:) Jeg har egentlig høy forbrenning jeg også så lenge jeg ikke putter i meg sukker :) Og i dag har jeg drukket kaffe uten sukker , te uten sukker helt til den siste nå da tok jeg en halv teksje brunysukker i teen min:) Pleier å ta honning i men har ikke. Og får egentlig ikke lov av meg selv å ta sukker i heller, men det er lørdag Kaffe uten sukker har jeg egentlig blitt vant med, så det skjer ikke lengre :) har spist en neve med smash og en neve med chilinøtter også :) Så jeg er egentlig på avvenning jeg også og tror det kan bli lærerikt med det møtet like mye for meg også :) Har dessuten vært veldig nettavhengig. Er bedre der nå også :) Men det blir fint å lære hvordan de eventuellt lærer bort :)

 

Er glad jeg ikke har vekt:-) (og det har ikke du heller visstnok?) Synd du har en medfødt sykdom:-( Lykke til med dietten, du er flink:-) Spikermatten, er den av ekte spiker? Hva er hensikten med å ligge på en spikermatte? Noen helsegevinst?

 

Stakkars fattern din, drukket i 40 år. Må være slitsomt. Men noen mennesker ER mere disponert for avhengighet enn andre. Tror hvis jeg var rik, at jeg hadde drukket hver dag. Fordi jeg ofte vil vekk fra virkeligheten. Fordi den frustrerer meg. Så godt at jeg ikke er rik. Tror ikke akkurat at alkoholen er noe egentlig svar på problemene. Kan være bra av og til. Litt luksus må man ha.

 

Tror sannelig jeg skal begynne på magedanskurs igjen jeg. Du inspirert meg:-) Har jo fått litt mage nå, har litt mere å riste på, he he..Kan bli interessant det.

 

Godt at vennen din liker deg som du er. Tror de fleste menn liker damer med former (den berømte timeglassfiguren) Men det skal jeg ikke uttale meg om forresten.

 

Lett å bli for avhengig av nettet, hm.......er så enkelt å skrive og lese. Vanskeligere å snakke med folk ansikt til ansikt. (for meg i hvert fall) Men samtidig er det hyggelig å skrive med folk også:-) Bra at du klarer å begrense tida på nettet da...Det ER jo ikke IRL.

 

Nei, får tenke på å legge meg. Har litt lakenskrekk :ohmy: Men m en pille eller to, pleier det å gå bedre.

 

Godnatt :)

Endret av hebbelilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lagt meg på den nå den heter abilica spiker matte

 

"reduserer plager i rygg nake skuldre hofter ledd øker blodsirkulasjonen øker energinivå gir en dyp følelse av ro reduserer spenninger i muskulaturen øker oksygenopptaket gir bedre søvnkvalitet gir bedre fordøyelse gir bedre mental helse"

 

Ja begynn på magedans:) Hærlig:) Må svare mer i morgen :)

 

Sov Godt hebbelilla

 

Gleder meg til å drømme meg bort i søvnen nå jeg

 

Å vente på Herren
7 Vær da tålmodige, søsken, til Herren kommer! En bonde må vente på den dyrebare grøden fra jorden og være tålmodig til både høstregnet og vårregnet har falt. 8 Også dere må være tålmodige og gjøre hjertene sterke, for Herren kommer snart. 9 Kom ikke med klager mot hverandre, søsken, for at dere ikke skal bli dømt. Se, dommeren står for døren. 10 Ta profetene til forbilde, søsken, de som talte i Herrens navn. De holdt tålmodig ut når de måtte lide vondt. 11 Ja, dem som holder ut, priser vi salige! Dere har hørt hvordan Job holdt ut, og har sett hvordan Herren lot det ende. For Herren er rik på medlidenhet og barmhjertighet.
12 Framfor alt må dere ikke sverge, mine søsken, verken ved himmelen eller ved jorden eller ved noe annet. La et ja være ja og et nei være nei, så ikke dommen skal ramme dere!
Forbønn og omsorg
13 Er det noen blant dere som lider? Da skal han be. Er noen glade til sinns? Da skal han synge lovsanger. 14 Er noen blant dere syke? Han skal kalle til seg menighetens eldste, og de skal be over ham og salve ham med olje i Herrens navn. 15 Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han gjort synder, skal han få dem tilgitt.
16 Bekjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn er virksom og utretter mye. 17 Elia var et menneske under samme kår som vi. Han ba inderlig om at det ikke måtte regne, og i tre år og seks måneder falt det ikke regn på jorden. 18 Så ba han på ny, og da ga himmelen regn, og jorden bar igjen grøde.
19 Mine søsken! Dersom en av dere forviller seg bort fra sannheten og en annen får ham til å vende om, 20 så skal dere vite: Den som får en synder til å vende om fra sine ville veier, berger sjelen hans fra døden og skjuler en mengde synder.

 

 

Stod opp åtte i dag her enda så har jeg ikke sovnet :) Men tror jeg sovner fort :) Og i natt til i dag så sov jeg veldig godt :) Tror egentlig spikermatta er med på å gjøre det bedre :) Og tusen takk Hebbelilla ;)

 

God morgen igjen:)

 

Våknet nå liksom Og jeg sovnet ikke før rundt to...Og det som er jeg trodde kanskje klokka var elleve tolv nå :) Så den hjelper den matta :) fordi jeg får skikkelig tung søvn når jeg sover :) Og derfor trenger jeg ikke så mye søvn. heller. Anbefales :)

 

Har ikke vekt nei. men har målebånd og rundt magen og hoftene vil jeg være 10 cm mindre ca :) Har tenkt til å ta to forskjellige treningsøkter i dag en nå etter frokost. Også får jeg se på om jeg får tatt meg tid til litt bellydans også, men da blir det sikkert ikke før litt seinere i kveld :) Er ikke veldig lysten på den etter frokost fordi det er hardt, men jeg må fordi jeg vil gå ned også :) skal lage meg grønnsaksjuice til frokost :) Laget en liter grønn te med ginseng og litt forskjellig i går kveld for å drikke i dag som jeg drikker nå også :) Også drikker jeg en liter vann før jeg går ut også blir det en kopp kaffe :) Er så deilig fordi jeg gjør klart på kvelden også er det bare å trykke på knappen når jeg våkner:) Skal prøve å holde meg unna rundstykker til frokost denne uka her tror jeg. Drikke grønnsaks juice i stedet. Tok en teskje minced hot chili oppi også hehe:) Neste gang tat jeg to også litt hvitløk også fordi det øker forbrenningen pluss at jeg har ingefær i og:)Tran og b vitaminer hjelper også på søvnen :) Også må man droppe ned brus drikking og andre ting som er sukker og koofeen holdig også. Ønsker man å legge seg klokka 12 feks så nytter det ikke å sitte med en coca cola klokka 8 på kvelden feks, eller en kaffe. eller spiste godteri feks. Men man må prøve seg fram. Heldigvis er ikke jeg så glad i brus. Men om jeg drikker cola en gang på kvelden så er det skikkelig vanskelig å få sove på kvelden for meg. Og det som sikkert gjorde at jeg holdt meg våken i går. Var den halve teskjeen med sukker. Itlegg til det syntes jeg at jeg drakk litt for mye kaffe i går også. Men drakk ikke noe kaffe etter seks sju på kvelden. Men jeg var på stranda også drakk jeg kaffe og te og litt vann og til slutt måtte jeg helle ut kaffen fordi jeg tror jeg fikk i meg for mye kaffe så jeg ble kvalm. Også var det det at jeg dro på to forskjellige strener i går også og tok med meg liksom dobbelt opp. For å kose meg litt ekstra begge gangene og da ble det litt mye kaffe p.g.a det også.

 

Så gjør ikke det engang til.

 

Også gjør pc meg våken også egentlig. Så må prøve å bli enda bedre enn det jeg er nå der også:)

 

Det er synd på han som har blitt avhengig, men har alle muligheter til å kunne slutte også.Så sånn sett så er det ikke synd på ham. Og han er voksen og vet hva han gjør. Jeg synes egentlig ikke synd på ham når han velger og fortsette i stedet for å prøve og gjøre noe med det. Men jeg vil støtte han. Fordi jeg hjelper også meg selv ved å prøve å hjelpe han. For til tross i alt er han faren min også. Og jeg vil ha en far. Ikke en fyllikk. Men jeg vet også at det ikke er noe godt for han. Og vil at han også får det bedre med seg selv. Og ikke kaster bort livet sitt fullstendig. Han ser jo ikke det selv. Men jeg vet han gjør det. Har ønsket lenge at han slutter og han har lovt det flere ganger også. men gjør ikke noe med det. Så trenger hjelp. så der igjen er det synd på han ja. Fordi det er ikke så mange som hjelper han akkurat. Og jeg også har jo mine ting. Men gjør så godt jeg kan, men det er takket være Gud også. Men vet at jeg også kan bedre, men det tar tid å "hjelpe seg selv " også :) Men hjelpen kommer fra Gud og går igjennom alle mennesker man møter også tror jeg :)

 

Og hele hans nettverk er ikke så heldig heller. Og mange bare utnytter seg av han også. Fordi han er veldig snill. Og en kamerat han feks har hatt i mange år spørr innimellom om han vil hjelpe til med huset og sånn og da skjenker han alkohol til faren min i stedet for at han får betalt eller at han hjelper han å slutte å drikke. Og det er jo ikke kamerat da! Han er en dritt sekk for meg og jeg har null respekt for han også! Blir kvalm bare av å tenke på han. Og kjører han han feks et sted så betaler pappa til han. Men jeg kan be for at han skjerper seg eller at de kommer på avstand fra hverandre :)! Og denne kameraten prater stygt om moren min og sikkert meg også. Og det gjør det ikke noe bedre hvis jeg prøver og hjelpe han å bli med meg på møte. Fordi da har han blitt dyttet på en masse dritt som gjør at faren min også kommer i konflikt med seg selv også..fordi han blir så klart påvirket. Og han bryr seg jo ikke om at faren min kan slutte. Og jeg merket på fredagen fordi da ringte jeg faren min og da var han sammen med han kameraten og jeg merket han var blitt påvirket av han fordi da følte jeg at pappa syntes det var et mas at jeg ringte. Og da har han sikkert fortalt at han har sagt ja til noe greier om meg. også har kameraten sikert begynt å le og bare sier masse rare ting også etterpå har han sikkert skjenket faren min også. Men det er jeg ganske sikker på.Men jeg nevnte ikke noe om møtet da, fordi han har nok å stri med også og samtidig som han var blitt dratt ned av han. Også har ikke ringt han etterpå. Men tenker å gjøre det i dag. Men det er ikke sikkert jeg gjør det, men kanskje han ringer meg også :) Må slå på telefonen også :D Nå kom jeg på noe jeg drømte i natt og det var at jeg og pappa var på resaurant og spiste middag sammen:) Det har vi gjort en gang, men da var han full og prøvde så godt han kunne og vise at han ikke var det også hadde han brekt armen og:/ Syntes ikke det var så morro å gå inn i restauranten da. Men jeg drømte at han ikke var full i natt og det var sol og vi satt å en uterestarant og han var i kjempe fin form og blid så sola over hodet hans :) Ikke bare det men da vi var ute og skulle spise gikk vi opp for å få litt fred. Men ble bedt om å gå ned :( Men men! Jeg skjønner det også. Men det var han som inviterte på julemiddag :) Lenge siden nå da. Men han inviterer meg alltid til jul også. Men jeg vil ikke dit før han skjerper seg :) Men snakker med han i telefonen :) Også gir jeg han en liten gave:) Peier å spørre hva han ønsker seg, men han sier han har alt han trenger :) Neste jul har han fått en alkohol fri jul og trenger sikkert noe ;) En får se framover og tro på gode mirakler :) er på min kaffe nummer to, men hopper snart i treningtøy :) Ha en fin dag:)!

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...