Gå til innhold

Nå skal Google spre Internett med satelitter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter hva som skjedde med Iridium så tviler jeg på at dette blir profitabelt for Google. Kanskje de får det til denne gangen.

Iridium er operativt enda, og en ny generasjon satellitter skal bli sendt opp om noen år...

Det ble dog aldri noen stor kommersiell suksess, største kunde er så vidt jeg vet DoD (USA).

Lenke til kommentar

Jada. Det var ikke det jeg mente. Tingen er at det aldri slo til og Iridium Communications gikk konkurs før de fikk opp alle satellittene sine.

Google er en del større enn det Iridium Communications var, men det er modig å prøve seg på et så ambisiøst prosjekt som har blitt forsøkt før og trynet alvorlig.

Lenke til kommentar

Er dette slike små satellitter (10x10x10 cm) som har blitt populært i det siste? Eller er det full størrelses satellitter på flere tonn?

 

Det er nok ikke små cubesat det er snakk om, men heller ikke flere tonn :-)

 

Disse lavbane sattelittene gir bare dekning i noen få minutter pr pass, men siden det blir minst 180 av de, så vil man ha bra dekning.

 

 

Google's plans for satellite-based internet access just got a little more concrete. The Wall Street Journal hears that the search firm is preparing to build 180 "small, high capacity" satellites (not pictured here) that will go into low orbit and provide internet connections to underserved areas. While details aren't forthcoming about the machines, there may be more on the way; reportedly, the company could "double" its vehicle count if all goes well. A spokeswoman didn't confirm or deny the efforts, but did note that having an internet link "significantly improves people's lives."

 

10860068536_ea1766eae1_b-390x285.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...