Gå til innhold

Slik får du Sega-klassikerne på HD-skjermen (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan virkelig ikke nekte for at jeg har lagt min elsk på emulatorer helt siden jeg først begynte å spille på Zsnes tilbake i 2001. Mye enklere å bare fyre opp spillet på PCen og spille med en god gamepad enn å måtte gå gjennom alt bryet med å koble opp de gamle konsollene. Nå kan de heller stå til prakt og pynt i samlingshyllen min.

 

Må dog spørre. Har Gens+ noen særlig fordel over Fusion? Har brukt sistnevnte siden første stund, men hvis det finnes et bedre alternativ så er ikke jeg imot å prøve noe nytt.

Lenke til kommentar

Sega Dreamcast ble ikke "totalt overkjørt". Den viktigste grunnen til at Sega Dreamcast forsvant var at det ble så lett å kopiere spill til den etter at hackerne fant ut av maskinen og lagde bootCDer som gjorde at man kunne spille kopierte spill uten å modifisere maskinen.

 

Grafikken på en Sega Dreamcast kan forøvrig se bedre ut enn eksemplene over hvis man bruker en VGA-skjerm

Lenke til kommentar

Sega Dreamcast ble ikke "totalt overkjørt". Den viktigste grunnen til at Sega Dreamcast forsvant var at det ble så lett å kopiere spill til den etter at hackerne fant ut av maskinen og lagde bootCDer som gjorde at man kunne spille kopierte spill uten å modifisere maskinen.

 

Grafikken på en Sega Dreamcast kan forøvrig se bedre ut enn eksemplene over hvis man bruker en VGA-skjerm

 

Dette er for alle og enhver, mesteparten har flatskjerm. CRT-skjerm gir bedre bilde, men hvem har det hengende i stua? Joda, man kan kjøpe 32" beist på 60kg.

 

Likevel hadde mesteparten blitt henrettet av å sette opp noe sånt(kanskje ta med inn i huset t.o.m) av den bedre halvdel :p

Lenke til kommentar

Dette er for alle og enhver, mesteparten har flatskjerm. CRT-skjerm gir bedre bilde, men hvem har det hengende i stua? Joda, man kan kjøpe 32" beist på 60kg.

 

Likevel hadde mesteparten blitt henrettet av å sette opp noe sånt(kanskje ta med inn i huset t.o.m) av den bedre halvdel :p

 

Jeg prøvde meg på og beholde CRTn og klarte det lenge, helt til i år faktisk. Glad for at jeg rakk å få meg en 50" ST plasmaskjerm fra Panasonic før de forsvant. Jeg kan til og med leve med billedkvaliteten fra VHS og PS2 på den :) Tror ikke jeg hadde blitt like fornøyd med en LED/LCD for å si det sånn

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette er for alle og enhver, mesteparten har flatskjerm. CRT-skjerm gir bedre bilde, men hvem har det hengende i stua? Joda, man kan kjøpe 32" beist på 60kg.

 

Likevel hadde mesteparten blitt henrettet av å sette opp noe sånt(kanskje ta med inn i huset t.o.m) av den bedre halvdel :p

Jeg prøvde meg på og beholde CRTn og klarte det lenge, helt til i år faktisk. Glad for at jeg rakk å få meg en 50" ST plasmaskjerm fra Panasonic før de forsvant. Jeg kan til og med leve med billedkvaliteten fra VHS og PS2 på den :) Tror ikke jeg hadde blitt like fornøyd med en LED/LCD for å si det sånn

 

Heldiggris! Har en venn som har den, som du sier VHS er sinnsykt bra på den. Trodde DVDen han satte på var Blu-ray. Siden penger ikke er noe jeg kjenner til lenger, får jeg smøre meg med tålmodighet og kjøpe når dere byttet dem ut. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...