Gå til innhold

Crytek vil ha en bit av kaka til Dota og League of Legends


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

MOBA er tydeligvis poppis for tia.

 

For tida? League har jo vært mest spilte spillet i 1-2 år allerede. Og det kommer ikke akkurat til å stoppe om 1-2 år. Absolutt på ingen måte, det vokser jo fortsatt veldig raskt.

og allikevel er lol det dårligste spillet i sjangeren. trist men sant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

MOBA er tydeligvis poppis for tia.

For tida? League har jo vært mest spilte spillet i 1-2 år allerede. Og det kommer ikke akkurat til å stoppe om 1-2 år. Absolutt på ingen måte, det vokser jo fortsatt veldig raskt.

og allikevel er lol det dårligste spillet i sjangeren. trist men sant.

 

Det er morsomt at folk som spiller lol ser på andre spill som Dota og CS:GO og trekker ut det de gjør bra og prøver å få Riot til å implementere det. Mens de som spiller DOTA er bare opptatt av hvor dårlig lol er. Hvis lol er så dårlig kan du vel forklare hvorfor nesten ingen spiller det i forhold?

 

Folk som elsker DOTA mener det er bedre fordi det er mer avansert. Hvorfor gjøre alt så utrolig vanskelig og overkomplisert? HoN har enda færre spillere enn DOTA, og er enda mer avansert og vanskelig. Hvorfor skal alle bruke så mye tid på bare å lære seg basics? Av de som spiller lol er 90% bronze/silver. Det er MYE de ikke vet. Så kommer DOTA med en mye brattere læringskurve. Spillene er like gode, men DOTA er for avansert for mainstream.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

MOBA er tydeligvis poppis for tia.

For tida? League har jo vært mest spilte spillet i 1-2 år allerede. Og det kommer ikke akkurat til å stoppe om 1-2 år. Absolutt på ingen måte, det vokser jo fortsatt veldig raskt.
og allikevel er lol det dårligste spillet i sjangeren. trist men sant.

Det er morsomt at folk som spiller lol ser på andre spill som Dota og CS:GO og trekker ut det de gjør bra og prøver å få Riot til å implementere det. Mens de som spiller DOTA er bare opptatt av hvor dårlig lol er. Hvis lol er så dårlig kan du vel forklare hvorfor nesten ingen spiller det i forhold?

 

Folk som elsker DOTA mener det er bedre fordi det er mer avansert. Hvorfor gjøre alt så utrolig vanskelig og overkomplisert? HoN har enda færre spillere enn DOTA, og er enda mer avansert og vanskelig. Hvorfor skal alle bruke så mye tid på bare å lære seg basics? Av de som spiller lol er 90% bronze/silver. Det er MYE de ikke vet. Så kommer DOTA med en mye brattere læringskurve. Spillene er like gode, men DOTA er for avansert for mainstream.

Først og fremst, LoL er ikke det mest spilte PC-spillet og har aldri vært det, Farmville og candy crush har mange ganger player basen til LoL og har hatt det lenge, til og med når Forbes-artikkelen om "verdens mest spilte spill" kom ut ble den bevist feil i løpet av 10 minutter via facebook-stats på diverse spill.

 

 

Og nå, om hvorfor så mange spiller LoL, fordi det er balansert til casual play med en time-sink for å gi spillerne en falsk mestrings-følelse, du mestrer ingenting ved å unlocke en champ, du har bare brukt x tid, en annen faktor er at VELDIG MANGE er bundet til spillet pga de har brukt penger på det, fordi det er ikke et true free-to-play så ser mange seg nødt til å bruke penger for å korte ned grindinga, det igjen gjør at de føler seg bundet til spillet ved at de har brukt penger.

 

 

> HoN har enda færre spillere enn DOTA, og er enda mer avansert og vanskelig.

 

Nei, 100% feil, men du skal få lov til å tro det, om du ser på game mechanics har Dota2 overtaket, bare noe så enkelt som gratis courier i starten av gamet gjør HoN mindre vanskelig da supports ikke trenger å vurdere om han/ho skal kjøpe eller ikke, skal jeg starte gamet med 150 penger mindre eller ikke, det er en vurdering, og en vurdering som ikke trengs å bli tatt i Hon, altså enklere.

 

> DOTA er for avansert for mainstream.

 

Det har du 100% rett i, folk vil heller spille et lett spill hvor de TROR de er gode en å spille et vanskelig spill hvor de VET de er dårlige.

 

En annen ting er jo at LoL serverne er nede daglig, mangler ufattelig mange features som feks replays, save-states for LAN, mulighet til å se friends-list in-game(må le av denne) eller bare det at spillet kræsjer konstant pga clienten er skrevet i Adobe Air, noe Adobe gikk offentlig ut og sa at folk IKKE burde bruke Adobe Air lenger da de avslutter prosjektet, det var i 2008, året FØR LoL be lansert, forsatt er spillet laget i dette språket og derfor kan de aldri oppdatere spillet, det ville krevd en hel overhaling, og det kan potensielt hindre low-end brukere å spille, feks i Asia hvor net-kafeer er hoved-stedene for PC-spilling, om de brått ikke kan spille spillet pga det har for høyre requirements så minster Tencent/Riot MASSE PENGER, og er det noe vi alle vet er det at Tencent/Riot aldri gjør noe som helst som IKKE tjener de penger.

 

 

PS: om Riot avslutter LCS akkurat NUH, hvem skal ta over og hoste pro-tourneys? Ingen, Riot tillater ikke pros å spille i andre tourneys en LCS, derfor er det INGEN pro-tourneys i LoL utenfor LCS.

Om Valve avslutter The International akkurat NUH, hvem skal ta over og hoste pro-tourneys?

Det er så mange, ESL, MLG, Dreamhack, WCP-ACE, G-league, G-1 League og mange mange flere.

 

Organisk bygd competitive scene > kunstig pumpa competitive scene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener du med at DOTA er for avansert for mainstream? Mainstream av harcore gamere, generelt for alle personer i verden, eller for casual gamere?

 

Er da det desidert mest spilte spillet på steam og kan jo sees på som et "mainstream" spill blant gamere. Gamere definert de som ikke bare spiller facebook og mobilspill, som jo heller ikke spiller spill som LoL.

 

Du kan jo ta et spill som SC2 som utvilsomt er vanskeligere og mer avansert enn Dota 2, og kalle dota 2 som et casual spill i forhold. Liten vits spør du meg, du vil alltid finne mer "hardcore" spill men hvem bryr seg?

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man forstår at noen har helt absurde referanse-rammer når spill som krever 300 timer på å bli ok i omtales som "lette casual-spill".

Når Puro har brukt over 3000 timer på dota 2 er det forståelig at han trenger en måte å forsvare sin måte å kaste bort tid på ved å kalle konkurrenter for casual spill.

Endret av PgUp
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Huff.

Enda et "moba", som om det ikke kommer nok varianter på markedet som lover "dypt og engasjerende gameplay" eller andre fancy ord. Strife, Dawngate, Heroes of the Storm, Magika: Wizard Wars, Dead Island: Epidemic og sikkert enda fler er alle i et eller annet steg i utviklingen og lover alle "nyvinning" og "forbedring" osv osv og andre fancy ord som ikke beskriver stort og prøver seg på en LoL-kopi for enkel inntekt.

Og skal en sammenligne HoN og DotA, så må en se på alt og ikke plukke ut enkeltelementer som passer sitt argument. I HoN så spawner ikke fuglen på nytt, og det koster mana å bruke Portal Key (Blink Dagger) så en kan si at det er vanskeligere siden en må gjøre mer matte. Osv osv. Men selv om HoN startet som en spirituell arvtager til DotA, så har det beveget seg til et eget spill og ikke lenger direkte sammenlignbart.

 

Jaja.

Lenke til kommentar

 

Man forstår at noen har helt absurde referanse-rammer når spill som krever 300 timer på å bli ok i omtales som "lette casual-spill".

Når Puro har brukt over 3000 timer på dota 2 er det forståelig at han trenger en måte å forsvare sin måte å kaste bort tid på ved å kalle konkurrenter for casual spill.

 

Konkurrenter?

Trenger ikke å forsvare en dritt jeg, jeg er en gamer og har vært det siden jeg var 4 år da jeg fikk Game boy og mega man for første gang, bare de som skammer seg over hva de gjør i livet trenger å forsvare seg, jeg skammer meg absolutt ikke av å være en gamer, men det er forstålig at du misforstår, mennesker generelt er dumme.

Lenke til kommentar

 

 

Man forstår at noen har helt absurde referanse-rammer når spill som krever 300 timer på å bli ok i omtales som "lette casual-spill".

Når Puro har brukt over 3000 timer på dota 2 er det forståelig at han trenger en måte å forsvare sin måte å kaste bort tid på ved å kalle konkurrenter for casual spill.

 

Konkurrenter?

Trenger ikke å forsvare en dritt jeg, jeg er en gamer og har vært det siden jeg var 4 år da jeg fikk Game boy og mega man for første gang, bare de som skammer seg over hva de gjør i livet trenger å forsvare seg, jeg skammer meg absolutt ikke av å være en gamer, men det er forstålig at du misforstår, mennesker generelt er dumme.

 

Oh the elitism. Det du mener å si er at mennesker generelt sett er dummere enn deg selv, derav din elitism.

 

Tror det er du som misforstår her, jeg mener ikke at du faktisk skal forsvare noe, det var mer å gjøre narr av din generelle holdning til hva som er "casual" og "hardcore" ved å gi en morsom (men sikkert ikke sann) forklaring på dine holdninger.

Endret av PgUp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Man forstår at noen har helt absurde referanse-rammer når spill som krever 300 timer på å bli ok i omtales som "lette casual-spill".

Når Puro har brukt over 3000 timer på dota 2 er det forståelig at han trenger en måte å forsvare sin måte å kaste bort tid på ved å kalle konkurrenter for casual spill.

Konkurrenter?

Trenger ikke å forsvare en dritt jeg, jeg er en gamer og har vært det siden jeg var 4 år da jeg fikk Game boy og mega man for første gang, bare de som skammer seg over hva de gjør i livet trenger å forsvare seg, jeg skammer meg absolutt ikke av å være en gamer, men det er forstålig at du misforstår, mennesker generelt er dumme.

Har du tumblr? Du slår meg bare som en person som blogger på tumblr.

Lenke til kommentar

Oh the elitism. Hvordan kan mennesker være generelt dumme? Dum per definisjon må jo være under gjennomsnittet av intelligens, derfor kan mennesker generelt umulig være dumme.

Vil bare påpeke at dette ikke stemmer, jeg drite i resten av diskusjonen, gjennomsnitt er ikke median, ett flertall av mennesker kan være smartere, eller dummere enn gjennomsnittet,.

 

La meg ta ett eksempel.

 

Du har ti personer med følgende konstruerte og selektivt valgte IQ-poeng

 

75

82

91

84

99

145

110

65

92

80

 

Så vil sju av disse score under gjennomsnittet på 92.5 dermed vil flertallet ligge under gjennomsnittet pga ett høyt toppnivå kontra jevnt bunnivå.

Endret av Predicted
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...