Gå til innhold

Nå kan du oppgradere fjorårets Samsung-TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker dette systemet, men håper de forstetter med standarden for boksene, slik at man kan oppgradere flere generasjoner av gangen. Det vil sannsynligvis være langt mer nytteverdi i å kunne oppgradere en 2013 TV til 2015/16 modell enn til 2014.

 

H265/HEVC støtte er jo flott siden fjorårets Samsung modeller ikke støttet det. Men det kommer nok flere standarder for 4K, blant annet den Google bruker på Youtube. For å få disse til å fungere må man altså vente minst 1 år til....

Lenke til kommentar

Endelig! Gleder meg stort til å nå omsider få se 4K slik det er ment å være.

Har forøvrig hatt ufattelig mye trøbbel med den originale OneConnect enheten til min Samsung UE55F9005, stort sett gjentatte (nærmest daglige) problemer med at den ikke oppfatter kildene til tross for helt samme tilkobling når det virker. Må ut med HDMI kabel - og inn igjen,. så virker det..

Håper desperat at det òg blir en fiks på dette med den nye OneConnecten (SEK-2500U).

Lenke til kommentar

Om man oppgraderer Samsung UE55F9005 med denne boksen, blir det da noe forskjell på denne og årets modeller billedmessig? Altså, er skjermen på 9005 like god som skjermen på årets toppmodeller? Har egentlig lyst på "top of the line", men har IKKE lyst på buet skjerm, så hadde vært aktuelt å kjøpe 9005 + denne boksen.

Lenke til kommentar

Men sånn bortsett fra ny HDMI-standard så burde vel Samsung klart å lage en firmware-oppdatering for å legge til H.265 og HEVC?? Som man slipper å betale 3800kr for...

 

Er ikke sikker på om jeg liker denne utviklingen, for det vil jo rett og slett medføre at de dreper all support og utvikling til en modell etter kun kort tid, og heller forventer at kunder skal hoste opp nesten 4000kr for en liten oppgradering.

Når de kaller produktet "smart tv" og lesser på med middelmådige apps som stadig krever oppdatering for å virke optimalt er det passe dustete

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men sånn bortsett fra ny HDMI-standard så burde vel Samsung klart å lage en firmware-oppdatering for å legge til H.265 og HEVC?? Som man slipper å betale 3800kr for...

 

Er ikke sikker på om jeg liker denne utviklingen, for det vil jo rett og slett medføre at de dreper all support og utvikling til en modell etter kun kort tid, og heller forventer at kunder skal hoste opp nesten 4000kr for en liten oppgradering.

Når de kaller produktet "smart tv" og lesser på med middelmådige apps som stadig krever oppdatering for å virke optimalt er det passe dustete

 

Grunnen er vell ikke bare software-basert skjønner du, TV'en skulle hatt en rimelig kraftig prosessor for å dekode H.265 i software. Nei, denne oppgraderingen gjør at det er innebygd (enten en egen brikke som støtter H.265 eller maskivareakselerasjon i prosessoren), derfor er nye komponenter nødvendig ;)

Lenke til kommentar

 

Men sånn bortsett fra ny HDMI-standard så burde vel Samsung klart å lage en firmware-oppdatering for å legge til H.265 og HEVC?? Som man slipper å betale 3800kr for...

 

Er ikke sikker på om jeg liker denne utviklingen, for det vil jo rett og slett medføre at de dreper all support og utvikling til en modell etter kun kort tid, og heller forventer at kunder skal hoste opp nesten 4000kr for en liten oppgradering.

Når de kaller produktet "smart tv" og lesser på med middelmådige apps som stadig krever oppdatering for å virke optimalt er det passe dustete

Grunnen er vell ikke bare software-basert skjønner du, TV'en skulle hatt en rimelig kraftig prosessor for å dekode H.265 i software. Nei, denne oppgraderingen gjør at det er innebygd (enten en egen brikke som støtter H.265 eller maskivareakselerasjon i prosessoren), derfor er nye komponenter nødvendig ;)

 

Sony klarte å legge inn 3D-støtte på PS3 uten å forvente at kunde måtte kjøpe en Evolution Kit. Sonys ingeniører klarte tilogmed å snike seg rundt HDMI-problemet (feil versjon, manglende specs).

Jeg syns dette er en håpløs start på noe som kan bli håpløst problematisk i fremtiden, der det kan etableres en standard for at hver gang man trenger en ny software-oppdatering pga feil og mangler så må man finne seg i å måtte kjøpe en Evolution Kit.

Lenke til kommentar

 

 

 

Men sånn bortsett fra ny HDMI-standard så burde vel Samsung klart å lage en firmware-oppdatering for å legge til H.265 og HEVC?? Som man slipper å betale 3800kr for...

 

Er ikke sikker på om jeg liker denne utviklingen, for det vil jo rett og slett medføre at de dreper all support og utvikling til en modell etter kun kort tid, og heller forventer at kunder skal hoste opp nesten 4000kr for en liten oppgradering.

Når de kaller produktet "smart tv" og lesser på med middelmådige apps som stadig krever oppdatering for å virke optimalt er det passe dustete

Grunnen er vell ikke bare software-basert skjønner du, TV'en skulle hatt en rimelig kraftig prosessor for å dekode H.265 i software. Nei, denne oppgraderingen gjør at det er innebygd (enten en egen brikke som støtter H.265 eller maskivareakselerasjon i prosessoren), derfor er nye komponenter nødvendig ;)

Sony klarte å legge inn 3D-støtte på PS3 uten å forvente at kunde måtte kjøpe en Evolution Kit. Sonys ingeniører klarte tilogmed å snike seg rundt HDMI-problemet (feil versjon, manglende specs).

Jeg syns dette er en håpløs start på noe som kan bli håpløst problematisk i fremtiden, der det kan etableres en standard for at hver gang man trenger en ny software-oppdatering pga feil og mangler så må man finne seg i å måtte kjøpe en Evolution Kit.

Men når det gjaldt PS3, så var det 3D, som ikke trenger en egen brikke for å dekode (siden 3D materialet er i H.264), man trenger bare en kraftig nok CPU/GPU ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...