Gå til innhold

Facebook og Oculus Rift vil lage tidenes nettspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så, vi skal nå sosialisere oss virtuelt, tipper vi får en 2nd life greie der vi skal gå rundt som en avatar å "snakke" med folk. Yeii...

Nei, har ikke peiling, men jeg har vanskelig for å tro at dette skulle bli noe kult. Skal de ha så mange brukere må det bli noe teit som alle kan klare, eller kan ha interesse av. Og der faller så og si alle "normale" spill ut med en gang.

Får håpe dette ikke sjeler all fokus OVR har fremover, og at utviklere kommer med spill som betyr noe for meg. OG det har jeg tro på at de gjør, enda.

Endret av Serpentbane
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Neste blir vel Farmville med full Oculus support.. Nei, spør du meg skulle aldri Facebook ha kjøpt Oculus. Tenk hva Oculus kunne utrette selv, uten noen som styrte dem?

 

Farmville er laget av tredjepartsutvikleren Zynga, ikke Facebook.. -_-

Tok du virkelig ikke poenget mitt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, men er lei av å lese at alle tror Farmville + Oculus = sant. Igjen, jeg er lei av det. Sorry

Tror ingen snakker seriøst om Farmville + Oculus = sant. Men, Farmville er et symbol på spillkulturen på Facebook. Det samme gjelder for så vidt EttEllerAnnet Saga spillene.

 

Dette er spill millioner av FB brukere har kastet seg over med stor entusiasme. Dette er altså spill som fenger mange flere spillere enn gjennomsnittet på PC og diverse konsoller. Problemet er at det er et betydelig, om en til nød en mikroskopisk liten flytende, forskjell på denne typen spillere og oss Gamere, i det minste i den betydningen jeg benytter ordet.

 

Men det er klart at en milliard spillere ville være en potensiell pengegruve, og man skal ikke undervurdere markedskreftene. Jeg tror ikke vanlige spill vil forsvinne, men jeg er til dels bekymret for fokuset og vendingene OVR kommer til å få og gjøre i tiden fremover.

 

Man skal ikke legge under en stol at overgangen til en mer mainstream spill kultur har ført til endringer ikke alle vi som har vært i gamet i 20 år er helt fornøyde med, og jeg er oppriktig bekymret for hvordan slike ting kan påvirke dette ytterligere.

 

Tiden vil vise. Forhåpentligvis gidder ikke folk flest kjøpe disse brillene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...