Gå til innhold

Festival of Magic-skaperne prøver på nytt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når skal utviklerene skjønne at vi ikke er ute etter magi og "eventyr"? Bare se på Kingdom come : Deliverance. Kun ekte autentiske våpen, ikke no magi drit, de fikk i bøtter og spann på kickstarter

 

Tuller du? De to rollespillene som har dratt inn desidert mest penger på Kickstarter er jo full av magi og eventyr. https://www.kickstarter.com/discover/advanced?category_id=12&sort=most_funded

Lenke til kommentar

Hvorfor spurte de om dobbelt så mye penger forrige gang dersom de tydeligvis bare trenger halvparten av det?

 

Kickstarter handler mye om å se etter interesse og spre ordet om spillet. Selv om de ber om bare halvparten nå så kan de fortsatt åpne opp for at folk kan fortsette å hjelpe til etter at kickstarter er fullført. Se Star Citizen f.eks. Etter kickstarter så har de dratt inn 39mill dollar hittil!

Lenke til kommentar

Problemet er at det i hvert fall er på grensen til uærlig overfor forbrukerne. Trengte disse spillskaperne 1,5 millioner fra folkefinansiering forrige gang, eller ba de om mer enn de trengte? Dette er også spørsmål gamer.no burde tatt opp med dem når de nå velger å reklamere for kampanjen for andre gang.

Lenke til kommentar

Hvorfor spurte de om dobbelt så mye penger forrige gang dersom de tydeligvis bare trenger halvparten av det?

 

På sluten av Alpha versjonen får folk muligheten til å "pre order" spille . det kan verre 1 grunn . har ikke spilt beta så vet ikke om den e der og .

Lenke til kommentar

Husam: Det kan vel være at de har fått annen investering i mellomtiden som gjør at de nå trenger mindre penger for å fullføre? Noen som ble oppmerksom på spillet og hadde tro på prosjektet og ville investere? Det har også gått 4måneder siden forrige forsøk, og dermed kortere tid til ferdigstillelse/mindre utgifter.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det kan være flere akseptable grunner til at Kickstarter-kravet nå er lavere, men det er merkelig at de ikke nevner årsaken. Det at spillet har vært gjennom fire måneder med produksjon siden sist er i hvert fall ikke noe argument i seg selv. Den produksjonen har tydeligvis blitt finansiert uten Kickstarter-midler, så den burde i utgangspunktet ikke være med i beløpet de etterspør uansett.

Lenke til kommentar

Det var nettopp det jeg mente. 4 Måneder har gått, derfor kan de be om mindre penger for å fullføre resten.

 

Det kan også hende at de har valgt å skalere ned prosjektet hvis de så at det var vanskelig for de som relativt ukjente utviklere (utenfor Norge) å få så mye penger som de først ba om.

Men de har en rimelig aktiv stretch goal liste helt frem til 450k allerede. Kan være at de har fjernet mange av de originale ideen som de gjerne ville gjøre, men som de kan hente inn igjen om finansieringen blir høy nok.

 

(Og Kickstarter er et spill i seg selv, mange som ikke pledger før det er finansiert, så du kan ofte få mer om du ber om mindre.)

Lenke til kommentar

Det var nettopp det jeg mente. 4 Måneder har gått, derfor kan de be om mindre penger for å fullføre resten.

 

Men dersom de har kunnet finansiere disse fire månedene på egen hånd (noe de tydeligvis har) burde ikke vi ha blitt spurt om å finansiere dem i den første Kickstarter'en.

 

Og dersom de har skalert ned prosjektet burde de i hvert fall informere om det, noe jeg ikke kan se at de gjør. Jeg ser rett og slett ingen forklaring på hvorfor beløpet de spør etter har sunket så drastisk.

Endret av Husam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...