Gå til innhold

Tron-designeren har laget ekte super-sykkel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Daniel Simon har visstnok også mye av ansvaret for Bugatti 16.4 Veyron, så et helt ubeskrevet blad innen reelle kjøretøy er han ikke. Lotus C-01 veier forøvrig bare 181 kg, takket være utstrakt bruk av karbonfiberarmert epoksy, titan og høyfast stål, så 200 hk burde holde for de fleste. Motoren er en 2-sylindret V-motor, som burde tilsi en ganske hårete racinglyd i denne motorsykkelen.

Lenke til kommentar

Med den store kåpa så kunne de jo lett stappa inn en snasen motor med turbo på.

F.eks. Hayabusa kan du jo presse opp i 500hk med turbo.

Mer krefter = mer morro og mer å skryte av.

Sånn når man allikevel bruker heftig mye penger på en sykkel som ikke er praktisk eller behagelig i det heletatt, det er jo bare en skrytesykkel som vil bli stående i stua som kunst og kanskje tatt ut en gang i blant bare for å lage broomlyder til du får vondt i rumpa og/eller ryggen.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Konkurransesyklene hadde et serviceteam og et reservedelslager. Delene ble ofte byttet før de var særlig slitt. Jeg tviler på om man får med eget serviceteam og reservedelslager på kjøpet her. :hrm: Derfor bør ramma og delene på Lotus C-01være såpass solide at de holder uten røntgeninspeksjon hver fjerde driftstime.

 

Her er forresten tekniske data og konstruktørenes tankegang fra nettsiden til Lotus Motorcycles:

http://www.lotus-motorcycles.com/ready-to-roar/

Den er ikke ment som en hysterisk racingsykkel (selv om den kanskje ser litt sånn ut), men som en nytelsesmaskin for de få som har råd.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...