Gå til innhold

Guide: Så mye penere kan du gjøre grafikken i Skyrim (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

Har spilt Skyrim med en 144hz-skjerm, så vsync låser det ikke til 60fps, må si det er en fascinerende opplevelse. Når folk setter seg ved bord osv så flyr tallerkener rundt som raketter i rommet.

 

Har nesten begått selvmord ved å åpne en dør og følgelig få en haug inventar i fjeset.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

spillet ser mye lekrere ut med alle de modsene, men er jo tidkrevende å innstallere alt dette. burde vært en svær mod som tok for seg hele greia.

 

Steam har gjerne en del gode samlepakker man kan abonnere på, så lastes de ned av seg selv.

Lenke til kommentar

Artig artikkel!
Har selv brukt litt for mange timer på å modde Skyrim. Sitter nå med en Skyrim-installasjon på 10 000 håndplukkede tekstur-pakker, 255 mods som til sammen utgjør 45gb pakket ut.

En ting dere kunne ha gjort er å testet forskjellige ENBs. Det vil si forskjellige ENB-preferanser, slik som f. eks Realvision. Jeg vil nevne at det å ikke gi creds til Boris Vontorov i avsnittet hvor dere nevner ENB, er på mange måter en skam :) Det er nemlig han alene som har kodet fram alle mulighetene ENB gir. Utvikleren av Realvision har på sin side bare satt sammen de fargene han liker best.
Ved å kunne testet ut forskjellige ENBs, hadde dere og villet plage maskinen deres, og fort kunne landet ned på 30-40 fps om alle mulighetene var brukt og satt til maks oppløsning.

Uansett, flott artikkel! Og for folk som vil begynne å modde litt, så er S.T.E.P., som xFrEaKx sier, utrolig god å følge!
http://wiki.step-project.com/STEP:2.2.8

Endret av AmunD NoR
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

spillet ser mye lekrere ut med alle de modsene, men er jo tidkrevende å innstallere alt dette. burde vært en svær mod som tok for seg hele greia.

 

Steam har gjerne en del gode samlepakker man kan abonnere på, så lastes de ned av seg selv.

Enig der! Uten steam, så tar det evigheter å få fatt i filene.

De bare synkroniserer automatisk også om man abonnerer på noe man liker som oppdateres. Kule saker!

Lenke til kommentar

Grafikk er nå én ting, men må nok si at for min egen del blir Skyrim nokså kjedelig uten mods som legger til innhold og forandrer gameplay.

 

Den beste avgjørelsen jeg har gjort i nyere tid med tanke på Skyrim er å installere Skyrim Redone, som forandrer hele opplevelsen og byr på en ny utfordring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det er ikke vanskelig å lage en installering med alle kompatible texturpakker fra brukerne. Burde gå ann lett som bare det. Men det må gis credit og man må kanskje spørre om lov til å gjøre det ?

 

Kanskje jeg skulle forsøke meg på dette.

Lenke til kommentar

Akkurat enb syns jeg var noe skrøpelig greier, den er hypet opp litt for mye synes nå jeg.

Jeg bruker RLO som tar bort de blasete imagespace filtrene. Hvis dere leter etter en mod som ikke svelger det dere har av fps. Så hvis det er mørkere netter og bedre lys man er ute etter så bruk RLO, ikke ENB tror også enhanced lights & fx gjør samme jobben. Min favoritt er http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/26955/?, RLO, Flora overhaul, neste alt amedianborn tekstur overhauls og frostfall. Frostfall er vel den som har imponert meg mest. av alle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

spillet ser mye lekrere ut med alle de modsene, men er jo tidkrevende å innstallere alt dette. burde vært en svær mod som tok for seg hele greia.

Meh... poenget med mods er jo å velge selv. Digre pakker innholder som regel mer enn hva en ønsker.

 

Enig der! Uten steam, så tar det evigheter å få fatt i filene.

De bare synkroniserer automatisk også om man abonnerer på noe man liker som oppdateres. Kule saker!

Nexus Mod manager (NMM) fikser jo også det.
Lenke til kommentar

Har spilt Skyrim med en 144hz-skjerm, så vsync låser det ikke til 60fps, må si det er en fascinerende opplevelse. Når folk setter seg ved bord osv så flyr tallerkener rundt som raketter i rommet.

 

Har nesten begått selvmord ved å åpne en dør og følgelig få en haug inventar i fjeset.

 

Har noe med at fysikken er låst til FPSen(mulig jeg tar feil), noe man kan modde bort så vidt jeg vet. Noe man må lide igjennom når utviklingen fokuserer på konsoll.

Lenke til kommentar

Nexus Mod Manager gjør modding til en lek og støtter så langt jeg vet også mye større filer enn det Steamworks gjør.

 

Også støtter vel ikke steam workshop .esm filer, noe som blir et problem. Det er litt av grunnen til at jeg aldri legger ut det jeg lager på workshop iallefall.

Lenke til kommentar

 

Nexus Mod Manager gjør modding til en lek og støtter så langt jeg vet også mye større filer enn det Steamworks gjør.

 

Også støtter vel ikke steam workshop .esm filer, noe som blir et problem. Det er litt av grunnen til at jeg aldri legger ut det jeg lager på workshop iallefall.

 

 

Og det er du garantert ikke alene om, noe som gjør NMN desto mer attraktivt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om Bethesda fikset den buggen, men tidligere iallefall så knutet skyrim launcher til "load order" hvis du brukte boss. Og det dumme er at skyrim launcher må kjøres for at workshop skal oppdatere og det betyr at workshop gjør alt til et rot.

 

Måtte ordne mods til en kamerat her for ikke så lenge siden som brukte workshop, kjørte boss og ba han holde seg til nmm og han har plutselig ikke problemer med CTD og lav FPS i følge av dårlig rekkefølge på modifikasjonene. BOSS er et verktøy man rett og slett må ha når man bruker mange mods.

Lenke til kommentar

Vet ikke om Bethesda fikset den buggen, men tidligere iallefall så knutet skyrim launcher til "load order" hvis du brukte boss. Og det dumme er at skyrim launcher må kjøres for at workshop skal oppdatere og det betyr at workshop gjør alt til et rot.

 

Måtte ordne mods til en kamerat her for ikke så lenge siden som brukte workshop, kjørte boss og ba han holde seg til nmm og han har plutselig ikke problemer med CTD og lav FPS i følge av dårlig rekkefølge på modifikasjonene. BOSS er et verktøy man rett og slett må ha når man bruker mange mods.

 

Jeg har mods både i workshoppen, NMM og kjører BOSS. Så godt som alle mods av betydning vil man jo finne på Nexus, men for de som ikke trenger SKSE så er workshoppen utrolig praktisk og lettvint. Men dette kan altså føre til problemer? er det bedre om jeg da ikke benytter BOSS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...