Gå til innhold

Guide: Så mye penere kan du gjøre grafikken i Skyrim (Ekstra)


Anbefalte innlegg

BOSS er den som fikser load order, skyrim sin egen launcher er den som har tidligere flyttet på loadorder og skapt en rekke inkompatibiliteter mellom mods. Det er jo klart at BOSS ikke alltid har riktig rekkefølge, spesielt hvis det er nye mods som ikke er testet enda og lagt inn av folk. Noen ganger så må man gjøre det manuelt uansett.

 

Jeg vet som sagt ikke om skyrim launcher har blitt fikset ordentlig enda, jeg vet bare at det var slik før, tror jeg må teste det ut når jeg kommer hjem faktisk.

 

En annen grunn til at jeg ikke liker workshop er at alle legger ut masse skrot der, folk som ikke kan å rengjøre modifikasjonene sine med Tes5Edit før de blir publisert som da forårsaker en haug med kaos for de som ikke vet.

 

Det er så vanvittig mye man skal tenke på når man modder skyrim og det er synd at bethesda ikke har gjort det klart for folk hvor forsiktig du må være, de fremstiller det som kjempe lettvint også går det med på at det skal være en workshop i tilegg? Bra de la inn muligheten for brukere som vet hva de driver med kan lage pakker, da er det iallefall en hvis sikkerhet i at du får noe som ikke er helt på jordet.

 

Og selvfølgelig, mange på steam workshop er utakknemlige og kravstore, slike folk vil ikke jeg dele mine modifikasjoner med, jeg lager modifikasjoner for gøy og eget bruk, jeg deler dem kun fordi jeg kan, noen brukere misforstår og tror folk lager modifikasjoner til dem personlig.

 

Det er noen slike på nexus også, men moderatorer gir jo folk som oppfører seg slik advarsler og i værste fall ban.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk for svar. Det mest fornuftige er nok å gå tilbake til slik jeg gjorde det før, altså bare samle alt i Nexus Mod Managern.

 

Artig med folk som kommer med kritikk og som setter krav til moddere ja..., akkurat som at de tror at noen får betalt for å gjøre dette for dem hehe. Tror man skal være veldig takknemelig for at noen i det hele tatt gidder å lage og ikke minst legge ut moddsene sine til folket :)

Lenke til kommentar

Prøvde meg på litt saftig modding til Skyrim i forrige uke, men faila igrunn ganske kraftig. Hadde jo ikke i nærheten av nok VRAM (GTX 670 SLI - 2 GB), så det ble en smule laggy. Spilte Skyrim med noen få mods da jeg kjøpte det for et år sida også, men det ser ut til at jeg må vente til neste PC-kjøp om 1+ år før jeg prøver å spille det med alt jeg ønsker. Det så helt nydelig ut med alt installert dog, og teknisk sett fungerte det som det skulle. Definitivt verdt forsøket samt de timene det vil ta å installere alt neste gang også.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

spillet ser mye lekrere ut med alle de modsene, men er jo tidkrevende å innstallere alt dette. burde vært en svær mod som tok for seg hele greia.

Meh... poenget med mods er jo å velge selv. Digre pakker innholder som regel mer enn hva en ønsker.

 

Enig der! Uten steam, så tar det evigheter å få fatt i filene.

De bare synkroniserer automatisk også om man abonnerer på noe man liker som oppdateres. Kule saker!

Nexus Mod manager (NMM) fikser jo også det.

 

Joda, men de har limit på bit-rate, der betaling øker den. En ok løsning, men for Steam brukere, så er det full klaff fra første selv-plukk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...