Gå til innhold

Slik vil toucversjonen av VLC for Windows se ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overskriften her forteller meg mye av grunnen til at jeg ikke kjører W8, ", om Microsoft vil." Dette skulle da ikke være opp til Microsoft !! Ingen som hører hvor sykt det høres ut ???

Dessuten, en mediaspiller skal aller helst styres av en fjernkontroll !

Endret av morten_b
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overskriften her forteller meg mye av grunnen til at jeg ikke kjører W8, ", om Microsoft vil." Dette skulle da ikke være opp til Microsoft !! Ingen som hører hor sykt det høres ut ???

Hørt om Apple? ;)

 

Forsåvidt enig med deg, men det høres ut som om det er opp til Microsoft å si "ja" og "nei". Så lenge VLC forholder seg til regelverket for Windows Store (og det gjør de nok), så er det vel ingenting kan hindre Microsoft i å legge app'en inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Overskriften her forteller meg mye av grunnen til at jeg ikke kjører W8, ", om Microsoft vil." Dette skulle da ikke være opp til Microsoft !! Ingen som hører hor sykt det høres ut ???

 

Dessuten, en mediaspiller skal aller helst styres av en fjernkontroll !

 

Korriger meg gjerne om jeg tar feil nå, men:

 

Det eneste som må gå via windows store er da "apps" i metro-stilen?

 

VLC trenger da ikke nødvendigvis å måtte være i windows store for å være touchvennlig?

Lenke til kommentar

 

 

Det eneste som må gå via windows store er da "apps" i metro-stilen?

VLC trenger da ikke nødvendigvis å måtte være i windows store for å være touchvennlig?

Her dreier det seg om Windows RT. Det er bare apps fra Windows Store som kan installeres på slike maskiner.

 

Det dreier seg ikke om Windows RT, men MUI.

 

Originale VLC i seg selv er dessverre ikke særlig touchvennlig for oss med touchscreen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det dreier seg ikke om Windows RT, men MUI.

I stand corrected.

 

Jeg ser nå at det er usikkert om VLC i det hele tatt kommer til Windows RT:

"The initial release of VLC for Windows 8 will run on x86-based devices. Support for the ARM architecture will be added in a subsequent release, since this will involve further development work. The amount of work needed to tackle this subproject can hardly be estimated at this point."

Lenke til kommentar

Overskriften her forteller meg mye av grunnen til at jeg ikke kjører W8, ", om Microsoft vil." Dette skulle da ikke være opp til Microsoft !! Ingen som hører hvor sykt det høres ut ???

 

Dessuten, en mediaspiller skal aller helst styres av en fjernkontroll !

 

Det er da akkurat det samme med alle andre "App-stores"? Både Apple og Google har egne retningslinjer for hva de vil publisere i sine stores. Hvordan er Windows 8 noe verre på dette området? Du kan jo uansett installere hva du vil på skrivebordet, uavhengig av hva Microsoft godtar i sin app-butikk.

 

Fjernkontroll?!?? Kanskje for en stasjonær media-PC ja, men hvorfor i alle verden drasse med fjernkontroll i tillegg til laptopen eller nettbrettet? Høres ikke mye praktisk ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...