Gå til innhold

Feature: De beste spillene i 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Vi har aldri hatt en ordentlig god spillblockbuster basert på Alien-universet"

 

Det har kanskje ikke vært noen veldig bra spill, tro mot Alien-universet/filmene, men http://www.metacritic.com/game/pc/aliens-versus-predator-2 var da virkelig vellykket med genuin Alien(s) atmosfære, selv om den også dro inn Predators og hadde sin egen historie.

 

Sjelden vært mer ukomfortabel som jeg var da jeg spilte som marine på vei inn i en aliensinfisert mørk tunnel til lyden av bevegelsesscanneren, "bip" "bip" ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessverre en like forutsigbar og skuffende liste som alle hadde tippet på forhånd. Justin Bieber, Rihanna og Lady Gaga med rent bord. På akkurat dette feltet har Gamer utspilt sin rolle, og kan like gjerne overlate anmeldelsene til forumbrukerne, som de jo er i ferd med å gjøre.

 

Da hadde Tek-nettverket spart penger også, eller de kunne brukt de pengene til å lage flere dypdykk, hvor Gamer er veldig flinke. Det hadde gjort det mer attraktivt å være Ekstra-abonnent også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dessverre en like forutsigbar og skuffende liste som alle hadde tippet på forhånd. Justin Bieber, Rihanna og Lady Gaga med rent bord. På akkurat dette feltet har Gamer utspilt sin rolle, og kan like gjerne overlate anmeldelsene til forumbrukerne, som de jo er i ferd med å gjøre.

 

Hvilken spill mener du burde ha stått på listen, da? Disse samme spillene blir jo trukket fram av ganske mange andre spillsider som de mest markante for året, så vi kan da ikke alle ta feil? Mener ikke nødvendigvis at populært=bra, men om noe går igjen såpass ofte blant anmeldere er det som regel noe som har blitt gjort riktig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvilken spill mener du burde ha stått på listen, da? Disse samme spillene blir jo trukket fram av ganske mange andre spillsider som de mest markante for året, så vi kan da ikke alle ta feil? Mener ikke nødvendigvis at populært=bra, men om noe går igjen såpass ofte blant anmeldere er det som regel noe som har blitt gjort riktig.

 

Det er vel noen som mener at dere burde være litt mer undergrunn, og ta for dere mer ukjente sære greier. Slike lister er jo helt subjektive, og gir dere derfor stort spillerom til å ta for dere all slags typer spill, ikke bare de spillene alle likevel vet alt om. Ikke at jeg tviler på dere som gruppe liker disse spillene best (det gjør forsåvidt jeg også), og at listen slik sett er riktig, men det gjør den jo også forutsigbar og kjedelig. Det spørs jo hvordan dere vil oppfattes. Som et alternativ til VG, eller stedet som tar for seg de tingene som en ikke kan lese på hver eneste nettavis som dekker litt dataspill.

 

Altså, jeg fordømmer dere ikke for denne listen, men dere burde da ha såpass selvinnsikt at dere også forstår hvorfor en del brukere setter noen spørsmåltegn ved at en dedikert spill side som mener "spill er kultur", lager akkurat de samme trauste listene som alle andre. Hva sier det om dere som skribenter, eller kanskje mer aktuelt, hva sier det om spillmediet? Men bare så det er sagt, så oppsummerer ikke denne listen mitt inntrykk av gamer, og jeg synes dere generelt er flinke til å ta for dere ting som en ikke ser alle andre steder.

Endret av g.i.r.l.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken spill mener du burde ha stått på listen, da? Disse samme spillene blir jo trukket fram av ganske mange andre spillsider som de mest markante for året, så vi kan da ikke alle ta feil? Mener ikke nødvendigvis at populært=bra, men om noe går igjen såpass ofte blant anmeldere er det som regel noe som har blitt gjort riktig.

Du synes ikke det er litt rart at blockbusterne med høyest budsjett og trioen av årets mest omtalte indie non-games topper alle listene? Synes forsåvidt også RPS sin liste er mer spennende lesning. Den er også konsensus-basert, som denne, men samtidig ikke så krampeaktig inoffensive.

Lenke til kommentar

Dessverre en like forutsigbar og skuffende liste som alle hadde tippet på forhånd. Justin Bieber, Rihanna og Lady Gaga med rent bord. På akkurat dette feltet har Gamer utspilt sin rolle, og kan like gjerne overlate anmeldelsene til forumbrukerne, som de jo er i ferd med å gjøre.

 

Da hadde Tek-nettverket spart penger også, eller de kunne brukt de pengene til å lage flere dypdykk, hvor Gamer er veldig flinke. Det hadde gjort det mer attraktivt å være Ekstra-abonnent også.

Er det det at du er uenig i diskursen i anmeldelsene som er kritikkpunktet, eller er det anmeldelsene og praksisen i seg selv? Anmeldelsene er ofte blant de mest leste og kommenterte sakene på Gamer.no, både i år og tidligere år, og argumentet med at vi kunne brukt pengene på annet går derfor ikke helt opp. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at uten anmeldelsene og tekstene som retter seg til flere enn den harde kjernen hadde vi ikke hatt muligheten til å lage like mange slike dypdykk. Og ja, jeg er enig med deg. Det har alltid vært – og fortsetter å være – det mest interessante stoffet vi produserer. :)

Endret av Arodem
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...