Gå til innhold

Nokia snart klar med Android-mobi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså dette skulle nokia gjort for lenge sida...

 

Android er da ikke akkurat kjent for å kjøre glatt på simpel hardware, og de billigere windows baserte telefonene er jo allerede veldig populære i mindre velstående land. Dette kommer nok ikke til å skje, og aller minst når microsoft ser ut til å frigi operativsystemet gratis til mobilprodusentene.

Lenke til kommentar

Det er bare en ting jeg ikke skjønner med dette... Hvorfor har ikke Nokia gjort dette for mange år siden? De kan jo telefoner med god byggekvalitet. Men det har seg jo slik at det har blitt sånn at Android og iOS har vært dominerende de siste årene. Og siden de åpenbare ikke har tilgang på iOS, er det Android igjen..

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at dette skjer nå som Microsoft har kjøpt Nokia sin telefondel. Nå er ikke jeg noe glad i Android i utgangspunktet og enda mindre glad i Android på telefoner med minimale specs.

Utviklingen på WP fronten har skutt litt fart nå og med etableringen av fungerende lavpristelefoner så kommer apps og.

Det er mange oppdateringer på vei som bringer features som folk etterspør (Taskmanager, filebrowser, rotation lock, separat volum kontroll osv...)

Håper de får enda mer av tingene som er tilgjengelig i Windows 8/8.1 (Som er overlegent Android og IOS på tablets) inn i neste storoppdatering til Windows Phone.

Nei takk gud for at de gikk WP veien og ikke druknet blandt Androidtelefonene :)

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke dette Android i vanlig forstand, de har basert OS-et på kildekoden til Android, for alt vi vet kan de ha laget ett helt eget GUI som kjører rett på Linux-OSet på telefonen uten Dalvik.

Og betyr det noe for MS hvis de selger sine tjenester via GUI-et i en telefon som jeg tror neppe er en smarttelefon i klassisk forstand.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...