Gå til innhold

Unboxing: Nå kommer nye Galaxy Note 10.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har hatt brette i ca en uke nu. E heilt strålanes førnøyd med det. mye mye bedre enn forrige modell.

Ja er litt stor pris til kun å være 16 GB, men så har den minnekort slot, så null problem med ;)

 

Jeg har også hatt brettet i snart 2 uker. Er godt fornøyd. Men noen småting irriterer meg. F.eks.: S Note krasjer når jeg prøver å sette inn et stolpe-, linje-, eller kakediagram. Har du samme problem?

Lenke til kommentar

Hvorfor det? Er jo utvidbart minne opp til 64 gb.

Joda, men jeg synes fremdeles at det er ran når de fleste "toppmodeller", det være seg mobiler eller nettbrett, kommer med omtrent samme lagringskapasitet som de gjorde for 2-3 år siden. I tillegg så blir jo stadig mer av lagringskapasiteten borte pga bloat. Blir litt teit, synes jeg, at man nærmest blir tvunget til å kjøpe seg minnekort i tillegg når det antakeligvis ikke hadde gjort all verden for prisen å slenge på 16GB ekstra. Det hadde kanskje stilt seg litt anneledes om brettet ble levert med den oppgitte lagringsmengden tilgjengelig. Tror jeg hadde 8 da jeg fikk min S4.

 

Til sammenlikning så koster en iPad air, som man kanskje kan se på som en nær konkurrent, 4090 for 16GB wifi. Slenger du på 64GB minnekort og frakt på note'n så er du vel også på samme pris som tilsvarende iPad.

Jeg tror i hvertfall at det er en ulempe salgsmessig at de har lagt seg på et slikt prisnivå.

Lenke til kommentar

Hvorfor det? Er jo utvidbart minne opp til 64 gb.

På den forrige så kunne du ikke lagre apps på SD-kortet. Det var kun til bilder, video og slikt. En håndfull spill og annet fyller ganske raskt opp de 11GB du får ledig med et 16GB brett (Hmm, OSet og den uavinnstallerbare bloatwaren som følger med tar faktisk opp plass, hvem hadde trodd noe slikt?). Et spill er gjerne på 1GB+ nå om dagen. Du måtte roote den og fikle med lurelinker for å narre operativsystemet til å lagre slike ting der du ville. Skal du oppdatere så må du unroote og stille tilbake en teller. Så roote igjen for at spillene skal funke.

 

Så ikke kjøp et dyrt og raskt mikro-SD kort og tro at du kan lagre programmene dine der rett ut av boksen. Da blir du skuffet. Er du derimot fornøyd med kun å lagre film etc på kortet så kjøp heller et tregere, større og billigere kort. Det er uansett mer enn godt nok for å se film. Overføringen med USB var veldig treg på det første, gikk mye kjappere å ta ut kortet og legge filmene direkte på kortet fra PCen via en SD-adapter.

 

Den forrige hadde også softwareknapper nederst på skjermen som alltid var der uansett om du var midt inne i et spill. Ganske lett å komme borti hjemknappen eller skjermbildeknappen. Softwareknappelinja spiser også opp noen piksler i høyden, som er ganske irriterende for de med tvangstanger om å kjøre fullskjerm. Nå kjøpte jeg den ikke primært for å spille med, men vil jo gjerne også ha den muligheten uten for mye irritasjon og knot.

Endret av BlueShroom
Lenke til kommentar

 

har hatt brette i ca en uke nu. E heilt strålanes førnøyd med det. mye mye bedre enn forrige modell.

Ja er litt stor pris til kun å være 16 GB, men så har den minnekort slot, så null problem med ;)

 

Jeg har også hatt brettet i snart 2 uker. Er godt fornøyd. Men noen småting irriterer meg. F.eks.: S Note krasjer når jeg prøver å sette inn et stolpe-, linje-, eller kakediagram. Har du samme problem?

Har prøvd det meste bortsett fra S note å det der My magasin. Så akkurat vet jeg ikke noe om.

 

Men har et par små ting som irriterer meg å.

F.eks. Når man åpner penn vindu fra Air kommand og må tegne en firkant. holder med å bare tegne en strek så ser ingen poeng i å tegne en firkant, når de fleste har en minimum størrelse som er som regel større enn det man tegner.

 

Men batteriet er helt fantastisk, mye bedre enn på forrige modell.

Får fra 10 til 14 timer batteritid med middels til tung bruk

Lenke til kommentar

 

Hvorfor det? Er jo utvidbart minne opp til 64 gb.

På den forrige så kunne du ikke lagre apps på SD-kortet. Det var kun til bilder, video og slikt. En håndfull spill og annet fyller ganske raskt opp de 11GB du får ledig med et 16GB brett (Hmm, OSet og den uavinnstallerbare bloatwaren som følger med tar faktisk opp plass, hvem hadde trodd noe slikt?). Et spill er gjerne på 1GB+ nå om dagen. Du måtte roote den og fikle med lurelinker for å narre operativsystemet til å lagre slike ting der du ville. Skal du oppdatere så må du unroote og stille tilbake en teller. Så roote igjen for at spillene skal funke.

 

Så ikke kjøp et dyrt og raskt mikro-SD kort og tro at du kan lagre programmene dine der rett ut av boksen. Da blir du skuffet. Er du derimot fornøyd med kun å lagre film etc på kortet så kjøp heller et tregere, større og billigere kort. Det er uansett mer enn godt nok for å se film. Overføringen med USB var veldig treg på det første, gikk mye kjappere å ta ut kortet og legge filmene direkte på kortet fra PCen via en SD-adapter.

 

Den forrige hadde også softwareknapper nederst på skjermen som alltid var der uansett om du var midt inne i et spill. Ganske lett å komme borti hjemknappen eller skjermbildeknappen. Softwareknappelinja spiser også opp noen piksler i høyden, som er ganske irriterende for de med tvangstanger om å kjøre fullskjerm. Nå kjøpte jeg den ikke primært for å spille med, men vil jo gjerne også ha den muligheten uten for mye irritasjon og knot.

Jeg kan lagre apper og spill på minnekortet, så det er tull.

 

2014 edition har ikke software, så jeg forstår ikke hvorfor du skriver om det...

Lenke til kommentar

Kjekt med mer lagring ja, men her må dere huske på et par ting folkens:

1. Ekstremt høyoppløst skjerm

2. 3 Gb RAM

4. Aktiv penn

 

Flere av de punktene drar opp kostnadene. Pennen skal lisensieres, den skal lages, du skal ha maskinvare for å detektere pennen, sende "trådløs strøm" til den, m.m.

 

Ellers kan man jo hive inn minnebrikke.

Jeg har selv en sony tablet z 16gb og jeg ser ikke det store lagringsbehovet på nettbrettet, i forhold til mobil. Men jeg har nå uansett også sd slot på den.

 

For all del, jeg er for mer lagringskapasitet :p Men jeg synes ikke denne prisen er ille, med tanke på skjerm, aktiv penn, 3gb ram og heftig prosessor.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...