Gå til innhold

Vi har testet appene som får deg i toppform


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i at Runkeeper er best, men foretrekker Strava da jeg liker muligheten til å løpe om kapp med naboene på den faste runden selv om vi ikke alltid kan trene samtidig :-)

 

Men det er en funksjon som alle treningsappene mangler: Beregning av hvor fort (hastighet/tempo) du må løpe for å nå tidsmålet ditt på en gitt distanse, eller hvor lang tid du ville brukt på å løpe f.eks. maraton i den farten du vanligvis løper. I tillegg viser de som regel enten km/t eller min/km uten mulighet til å velge (Du kan velge i Runkeeper) eller konvertere mellom de to.

 

Endte derfor opp med å lage appen "Tempo" til dette. Den er gratis for iPhone http://bit.ly/Tempo_iPhone

Androidversjon kommer etterhvert :-)

Endret av _troffen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt SportsTracker/Endomondo siden de første versjonene kom, og som er helt grei for logging av tid og løype, men en pulsklokke som Garmin 910 XT på armen er langt bedre/funksjonell og logging av løype blir ganske presis bl.a pga den barometriske høydemåleren og ganske presis i fartsmåling selv for en voksen mosjonist som er sluttet å sette nye fartsrekorder.

Lenke til kommentar

hvordan kan dere glemme JEFIT!?! de appene dere har anmeldt her gjelder kardio/jogging, har dere glemt styrketrening? anbefaler JEFIT på det sterkeste, for de som løfter vekter og vil ha logg på alt av øvelser,reps,sett etc.. synkroniserer til jefit.com, slik at du aldri vil miste data. Håper amobil tester det ut, dere kommer til å bli imponert!

Lenke til kommentar

hvordan kan dere glemme JEFIT!?! de appene dere har anmeldt her gjelder kardio/jogging, har dere glemt styrketrening? anbefaler JEFIT på det sterkeste, for de som løfter vekter og vil ha logg på alt av øvelser,reps,sett etc.. synkroniserer til jefit.com, slik at du aldri vil miste data. Håper amobil tester det ut, dere kommer til å bli imponert!

 

Hei - som nevnt på første side har vi testet treningsapper med fokus på løping denne gangen. :-) Men er enig, Jefit er en utmerket app til styrketrening - men det ville ført for langt å gå inn på alle typer treningsapper. Hadde vi testet apper til f.eks. sykling, så ville kanskje testresultatene blitt annerledes - så derfor var vi nødt til å fokusere på én treningsform denne gangen for å rekke å komme i mål med testen. :-)

Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg har løpt (gr dårlige knær), men Strava måler også automatisk raskeste km, mile, 400m osv, uavhengig av hvor du løper.

Synes dette var motiverende spesielt i opptreningsfaser.

 

Dette gjøres også i endomondo. Og man får behørig skryt hver gang man f.eks slår ny rekord på 3km, 1 mile, cooper (lengst distanse på 12 min) osv. Man får også opp grafer på dette som viser fremgangen etc.

 

Svært motiverende indeed :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...