Gå til innhold

Her er de mest populære skjermkortene akkurat nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal til innkjøp av skjermkort nå. Skal spille Battlefield 4, men er veldig usikker på hva jeg skal gå for. Har sett litt på Gigabyte windforce 760 gtx og 7970 windoforce. Har lyst å holde meg under 3k. Noen forslag. Stillew kort veier tungt. Harn en 30" skjerm med 1600p oppløsning, men regner med jeg ikke får spilt i den oppløsningen i 1600p noe særlig bra?

Lenke til kommentar

Skal til innkjøp av skjermkort nå. Skal spille Battlefield 4, men er veldig usikker på hva jeg skal gå for. Har sett litt på Gigabyte windforce 760 gtx og 7970 windoforce. Har lyst å holde meg under 3k. Noen forslag. Stillew kort veier tungt. Harn en 30" skjerm med 1600p oppløsning, men regner med jeg ikke får spilt i den oppløsningen i 1600p noe særlig bra?

 

Skal du spille i 2560x1600 vil nok HD 7970 klare seg en god del bedre enn GTX 760, men koster også mer. ASUS sine kjøleløsninger pleier å være litt bedre enn Gigabyte sine. Vil du ha ett stille og kraftig skjermkort til 3K kan du kanskje gå for ASUS GTX 770?

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

7970 vil noke være et bra valg for BF4. Evt. kan du vente litt og se på benchmarks, og vurdere en 770 eller 780 (hvis du vil bruke mer penger på det, koster rundt 5k ATM).

770 kan jeg vurdere, men 780 blir for dyrt.

 

 

Skal du spille i 2560x1600 vil HD 7970 klare seg en god del bedre enn både GTX 770 og 760. ASUS sine kjøleløsninger pleier å være litt bedre enn Gigabyte sine.

Trenger ikke nødvendigvis å spille i 1600p dersom det ikke gir noen god spilopplevelse. Dustin har for eksempel Gigabyte 7970 til 2590,- inkludert frakt. Er det grei deal, eller er det et for gammelt kort? De testene jeg har lest så skal det være ganske stille. Er det verdt å betale over en tusenlapp ekstra for Asus 7970 konrta gigabyte windforce?

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

770 kan jeg vurdere, men 780 blir for dyrt.

 

Trenger ikke nødvendigvis å spille i 1600p dersom det ikke gir noen god spilopplevelse. Dustin har for eksempel Gigabyte 7970 til 2590,- inkludert frakt. Er det grei deal, eller er det et for gammelt kort? De testene jeg har lest så skal det være ganske stille. Er det verdt å betale over en tusenlapp ekstra for Asus 7970 konrta gigabyte windforce?

 

Har selv prøvd både Windforce 3x kjøleren og DirectCU II. Gigabyte sin slet med coil whine og hadde litt høyere støynivå. Men ASUS-kortet er ikke verdt 1000kr mer nei. Dog får du ASUS GTX 770 til 3K.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke venta nå da, AMD kommer jo med Volcanic Islands like rundt hjørnet. Kanskje vi får 780/Titan-prestasjoner til en mer anstendig pris. nVidia har jo virkelig fått oss til å "bend over" med deres GK110. Volcanic Islands aka "9970/R200..blabla" blir visst presentert i siste uke i september, med salg i medio-oktober etter hva jeg har skjønt. Men kanskje ikke 20nm riktig enda. Ser ingen grunn til å kjøpe GPU riktig enda.

Lenke til kommentar

 

 

Er to av disse til 4000: Gigabyte GeForce GTX 760 Windforce er et bedre valg en en 780 kort da?

Eller er sli altfor problemfylt?

Ja, SLI gir for eksempel mer microstutter (mini-lag) enn ikke-sli. Dette merkes helt klart.

SLI er mye bedre enn Crossfire hvertfall, jeg har hatt begge deler. Sli er såpass bra at jeg ikke merket noe til micro-stutter, mens crossfire var helt forferdelig. Men når det er sagt, så driver AMD med fiks for dette i driverne sine for tiden, og alle grafer viser markant forbedring, uten at jeg har fått prøvd det selv..

Lenke til kommentar

Populær betyr jo ikke bra.

14-16 som kjøper spillpc uten lønning vil jo dominere disse listene.

Hvor viktig er det at personen ikke har lønning? Uansett varierer det jo veldig hvor mye folk er villig til å betale. Men du har selvfølgelig rett, de beste kortene er ikke nødvendigvis på topp 10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...