Gå til innhold

Forvirret skriver endrer dokumenter du kopierer ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kammerat som er takstmann kunne faktisk kommet skikkelig ut å kjøre om han hadde vært ute for dette...

Hadde han taksert et hus på 180 kvadrat og kopimaskinen hadde endret det til 280 kunne det vært snakk om millioner i erstatning ! Jeg må visst tipse :)

 

Tipper vel at dette egentlig dreier seg om dårlig OCR programvare. Skannes det direkte til skriver (kopiere) betyr ikke filstørrelsen noe og OCR burde heller ikke vært aktiv. Dårlig firmware kaller vi dette.

Endret av morten_b
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lukas 21:11 og store jordskjelv skal det være og hunger og sott både her og der, og det skal skje forferdelige ting og store tegn fra himmelen.

 

Rev 14:13 ..Then I heard a voice from heaven say, "Write this: Blessed are the dead who die in the Lord from now on." "Yes," says the Spirit, "they will rest from their labor, for their deeds will follow them."

 

For de som da velger et lavere kvalitetsnivå vil Xerox legge til en melding i displayet på skriveren som forklarer at tallbyttet kan finne sted. ==>

 

"You are on a dangerous path. If you choose lo-res, the devil may appear in your files"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Da han skulle kopiere opp et sett med plantegninger til en bolig, oppdaget han plutselig at det største rommet på etasjen hadde blitt minst – iallfall om man stolte på kvadratmetermålingene. Under Kriesels enkle forsøk på å kopiere plantegningene hadde nemlig skriveren endret antallet kvadratmeter fra 21,11 til 14,13.

 

Ganske så alvorlig sak dette, og da er det vel en fordel å få det riktig?

Ser for meg masse folk som ringer meg på support og insisterer på at det gjelder ved kopiering fordi Hardware.no sier det.

 

Saken gjelder ikke ved kopiering, men ved skanning, noe som går tydelig frem av kilden dere bruker.

In this article I present in which way scanners / copiers of the Xerox WorkCentre Line randomly alter written numbers in pages that are scanned.

 

Artikkelen deres blir også litt rar da dere snakker filstørrelser,når det kun har noe å si ved skanning. Når noe kopieres så foregår det internt på enheten, og man får da ut en kopi av dokumentet, ikke en fil.

Endret av Lucifer24
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Lukas 21:11 og store jordskjelv skal det være og hunger og sott både her og der, og det skal skje forferdelige ting og store tegn fra himmelen.Rev 14:13 ..Then I heard a voice from heaven say, "Write this: Blessed are the dead who die in the Lord from now on." "Yes," says the Spirit, "they will rest from their labor, for their deeds will follow them."For de som da velger et lavere kvalitetsnivå vil Xerox legge til en melding i displayet på skriveren som forklarer at tallbyttet kan finne sted. ==>"You are on a dangerous path. If you choose lo-res, the devil may appear in your files"

 

heter det ikke at djevelen ligger i detaljene? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

For oss som har tall-karakterer fra høyskole og videregående, kan dette bli bra eller dårlig. Alt kommer jo an på hva det står på kopien som blir stemplet med "rett kopi"..... he he...

Lenke til kommentar

En kammerat som er takstmann kunne faktisk kommet skikkelig ut å kjøre om han hadde vært ute for dette...Hadde han taksert et hus på 180 kvadrat og kopimaskinen hadde endret det til 280 kunne det vært snakk om millioner i erstatning ! Jeg må visst tipse :)Tipper vel at dette egentlig dreier seg om dårlig OCR programvare. Skannes det direkte til skriver (kopiere) betyr ikke filstørrelsen noe og OCR burde heller ikke vært aktiv. Dårlig firmware kaller vi dette.

Er feil i artikkelen, saken handler om å skanne dokumenter, ikke kopiere. OCR var slått av, så det er som det står i artikkelen, et problem med komprimeringsalgoritmen JBIG2. Problemet forsvinner når det brukes en annen komprimeringsalgoritmen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Antagelig har dette også å gjøre med at folk gjerne vil ha 'scan' resultatet som en PDF og ikke et bilde. Skal de lage en PDF skikkelig må de jo gå via OCR. PDF er jo i alle vesentlighet PostScript hvor en bør ha skille mellom bilder og tekst slik at folk får benyttet søkefunksjoner etc. Hadde scan resultatet vært en bitmap finnes ingen grunn til å benytte OCR i prosessen.

 

Uansett en ganske kritisk greie som kan føre til mange "artigheter".

Lenke til kommentar
Da han skulle kopiere opp et sett med plantegninger til en bolig, oppdaget han plutselig at det største rommet på etasjen hadde blitt minst – iallfall om man stolte på kvadratmetermålingene. Under Kriesels enkle forsøk på å kopiere plantegningene hadde nemlig skriveren endret antallet kvadratmeter fra 21,11 til 14,13.
Ganske så alvorlig sak dette, og da er det vel en fordel å få det riktig?Ser for meg masse folk som ringer meg på support og insisterer på at det gjelder ved kopiering fordi Hardware.no sier det.Saken gjelder ikke ved kopiering, men ved skanning, noe som går tydelig frem av kilden dere bruker.
In this article I present in which way scanners / copiers of the Xerox WorkCentre Line randomly alter written numbers in pages that are scanned.
Artikkelen deres blir også litt rar da dere snakker filstørrelser,når det kun har noe å si ved skanning. Når noe kopieres så foregår det internt på enheten, og man får da ut en kopi av dokumentet, ikke en fil.

 

De skriver at for å unngå problemet må man øke oppløsningen som igjen fører til større filer.

 

Lenke til kommentar
De skriver at for å unngå problemet må man øke oppløsningen som igjen fører til større filer.

 

Det stemmer, men det har jo ikke så mye med kopiering å gjøre. Poenget mitt er at kopiering ikke skulle vært nevnt i artikkelen i det hele tatt, da det ikke er noen problemer når det kopieres.

Lenke til kommentar

Starter ikke en kopiering med å scanne et dokument først?

 

De xerox-ene vi har på jobben vil i en kopijobb først skanne, mellomlagre og så skrive ut. Det er i denne mellomlagringsprosessen at dette foregår, om jeg leser artikkelen korrekt. På de større maskinene som har harddisk blir kopijobbene faktisk beholdt på disken en tid. Utilgjengelig for brukerne, men de ligger der. Har lagt merke til at når vi kopierer på jobben så blir i noen tilfeller endel tekst/tall skarpere i kantene på kopien, så jeg har lenge antatt at maskinen faktisk tar en form for bildebehandling av skanningen før den skriver den ut. Uten at jeg har tenkt noe mer over akkurat det før jeg leste denne artikkelen.

Lenke til kommentar

De xerox-ene vi har på jobben vil i en kopijobb først skanne, mellomlagre og så skrive ut. Det er i denne mellomlagringsprosessen at dette foregår, om jeg leser artikkelen korrekt. På de større maskinene som har harddisk blir kopijobbene faktisk beholdt på disken en tid. Utilgjengelig for brukerne, men de ligger der. Har lagt merke til at når vi kopierer på jobben så blir i noen tilfeller endel tekst/tall skarpere i kantene på kopien, så jeg har lenge antatt at maskinen faktisk tar en form for bildebehandling av skanningen før den skriver den ut. Uten at jeg har tenkt noe mer over akkurat det før jeg leste denne artikkelen.

 

Hjelper ikke hvor bra du leser artikkelen, da den på det beste er veldig rotete dessverre. Som jeg har kommentert lengre oppe, så kommer feilen når man skanner til en pc, ikke ved kopiering. Det er en spesifikk komprimeringsalgoritme (som ikke er i bruk ved kopiering) som forårsaker problemer i viss situasjoner.

 

Les kilden istedenfor, i motsetning til HW sin artikkel så belyser den problemet bra. :)

Endret av Lucifer24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...