Gå til innhold

? Sony Xperia Honami får 20-megapikselkamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sensoren til iPhone 5 er av 1/3,2 størrelse. Denne Sony sensoren er mao en god del større og på størrelse med endel kompaktkameraer så som Pentax Q.

 

Senstoren til Lumia 1020 er dobbelt så stort i areal, mens mobilkongen Nokia 808 er omtrent tre ganger størrelsen til 1/2,3 sensoren. Bildemessig blir det vel en konkurrent til Samsung Galaxy S4 eller S5 og Lumia 920/925.

Lenke til kommentar
Ah, det gode gamle megapiksel-racet. Akk, som jeg har savnet deg. :love:
Har ikke problem med høy MP i mobil telefoner. Faktisk vil jeg påstå at det er her de trengs, særlig når vi ikke har optisk zoom.

 

Etter min oppfatning er størrelsen på sensorfotonene og objektivets blenderåpning viktigere enn antall pixler på sensoren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sensoren til iPhone 5 er av 1/3,2 størrelse. Denne Sony sensoren er mao en god del større og på størrelse med endel kompaktkameraer så som Pentax Q.
Vel, nå er ikke Pentax Q et kompaktkamera, men et speilløst systemkamera. Det er en vesentlig forskjell selv om sensoren til Q er uvanlig liten til å være systemkamera.

 

Senstoren til Lumia 1020 er dobbelt så stort i areal, mens mobilkongen Nokia 808 er omtrent tre ganger størrelsen til 1/2,3 sensoren. Bildemessig blir det vel en konkurrent til Samsung Galaxy S4 eller S5 og Lumia 920/925.

Jepp, synd at sensoren krymper fra det ene ryktet til det andre. Med 1/2,3" skiller den seg ikke lengre ut fra mengden i dette prissjiktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, nå er ikke Pentax Q et kompaktkamera, men et speilløst systemkamera. Det er en vesentlig forskjell selv om sensoren til Q er uvanlig liten til å være systemkamera.

 

 

Jepp, synd at sensoren krymper fra det ene ryktet til det andre. Med 1/2,3" skiller den seg ikke lengre ut fra mengden i dette prissjiktet.

 

Jeg tenker at hovedkonkurrentene til denne må være S4, HTC One, Xperia Z, iPhone 5 og lumia 920, og da er sensoren i denne mer enn 70% større enn alle de andre. Det må vel telle som å skille seg ut?

 

Hvis du tenkte på størrelsen på hver piksel derimot så går den rett inn i mengden...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...