Gå til innhold

GeForce FX 5950 om én måned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan jo begynne å lure på hva Nvidia egentlig tenker og hvilke strategier de egentlig har. Synes det er litt pussig når CEO i Nvidia sier at grafikkposessorer ikke lenger vil være selskapets hovedfokus når de sliter som bare *j*u*l*i*n*g* med å følge opp/overgå ATI for tiden.

 

Diversifisering er jo egentlig en god ting på sikt, men det er vel et grep og en strategi som bør utiliseres i et mer stabilt marked enn på akkurat grafikkmarkedet.

 

Personlig er jeg en i utgangspunktet en "Nvidiamann", men også jeg er fristet av ATI kortene for tiden. La oss si at de bremser utviklingen av grafikkcpuer hos Nvidia som planlagt og satser på hovedkort i tiden fremover, men finner ut at også der er konkurransen for hard - vil det da være mulig å ta igjen det tapte i forhold til ATI?

 

Jeg har mine tvil om dette er en god ide...

Lenke til kommentar
GeForce FX 5950 og 5700 vil bli lansert i slutten av oktober. Det blir også sagt at forhandlere ikke vil motta produktene før midten av oktober

 

skriveleiF? eller sendes kort ut før release, slik at forhandlere sitter med kortene den dagen de faktisk blir lansert?

 

Når det gjelder saken, så er det lenge siden nvidia døde ut, gf4ti4200 er det siste kortet de kunne stille med, og det har jeg ikke hatt råd til før et par uker siden..... dersom ATI nå (ja, de får vel en del av markede) stiller opp prisene på sine ny produkter....... ja, vi får se hva som skjer

Lenke til kommentar
Man kan jo begynne å lure på hva Nvidia egentlig tenker og hvilke strategier de egentlig har. Synes det er litt pussig når CEO i Nvidia sier at grafikkposessorer ikke lenger vil være selskapets hovedfokus når de sliter som bare *j*u*l*i*n*g* med å følge opp/overgå ATI for tiden.

Dette har jeg sett ligge i kortene helt siden NV30 floppa. Har egentlig bare ventet på at nVidia selv skal bekrefte at de ikke trenger grafikk markedet i like stor grad som før.

Lenke til kommentar
Ooh, dette kan bli spennende. Hvis de greier å få på plass skikkelig DX9-støtte så har vi jo en verdig konkurrent til HL2 og andre fremtidige spill! Særlig HL2 siden det ble forsinket til etter dette kortets release og de tidligere FX-kortene sliter litt her :)

 

Ja, det hadde vært spennede :) Men det sies jo at arkitekturen på NV3x er stort sett det samme, og at først på NV4x så kan man vente seg store forberdinger i forhold til DX9 (DX10 også?) støtte.

 

Jeg tror nok at hvis NV40 (og NV4x forøvring) blir en stor suksess, da er det vel tvilsomt at nVidia "gir opp" grafikk-markedet hvis de endelig får supre produkter igjen.

Men det vil tiden vise:)

 

Jeg sier det igjen jeg: Jeg er super-nysgjerrig på XGI! Hypp på mer info om deres produkter ;)

Blir spennende å se de første testene av ytelse og bildekvalitet på de kortene. (Dual-GPU jo være en fordel ytelses-messig? 8) )

Lenke til kommentar
"]
Ooh, dette kan bli spennende. Hvis de greier å få på plass skikkelig DX9-støtte så har vi jo en verdig konkurrent til HL2 og andre fremtidige spill! Særlig HL2 siden det ble forsinket til etter dette kortets release og de tidligere FX-kortene sliter litt her :)

 

Ja, det hadde vært spennede :) Men det sies jo at arkitekturen på NV3x er stort sett det samme, og at først på NV4x så kan man vente seg store forberdinger i forhold til DX9 (DX10 også?) støtte.

 

Jeg tror nok at hvis NV40 (og NV4x forøvring) blir en stor suksess, da er det vel tvilsomt at nVidia "gir opp" grafikk-markedet hvis de endelig får supre produkter igjen.

Men det vil tiden vise:)

 

Jeg sier det igjen jeg: Jeg er super-nysgjerrig på XGI! Hypp på mer info om deres produkter ;)

Blir spennende å se de første testene av ytelse og bildekvalitet på de kortene. (Dual-GPU jo være en fordel ytelses-messig? 8) )

 

hadde jo vodoo kort med 4 prosessorer som ble slått av geforce med 1 :)

Lenke til kommentar

heile geofrceFX-greia har bare laga kvalme for nvidia, hadde eg vert sjef der, hadde eg kvitta meg med navnet fortast mulig, det skaper KUN dårlige assosiasjoner, og det er ikkje akkurat positivt..

eg hadde bytta produktnavn og gjømt unna geforceFX fort som ****

 

eg meiner at nvidias framgangsmåter og feige dårlig-taper-triks har bare gjort ting enda verre enn de i utgangspunktet var.. som f.eks drive å klage på alt mulig, og trikse med ting for å få kort til å yte bedre i 3dmarks enn de overhodet har sjangs til i et spel..

 

men dei har sikkert en god del teknologi som skal ut før dei legger inn årene, så eg vil langt i fra dømme nvidias grafikk-framtider til døden, som mange andre her...

sjå på AMD, dei sleit seriøst under xp2000-tider, nå er dei tilbake med hammer og viser bra med krefter, ati var ikkje akkurat høgt på strå når nvidia kom med nv25, de tok jo laang tid før 9700 kom og tok over.. så alle har jo sine tider.. vi får bare håpe nvidia kommer tilbake og lager balanse i rekneskapet... sånn sett blir de morro å sjå ka XGI får til, 3 jevngode produsenter hadde jo gjort underverker :)

Lenke til kommentar
hadde jo vodoo kort med 4 prosessorer som ble slått av geforce med 1 :)

 

faktisk var dette kortet(vi snakker om v5 6000?) på høyde med geforce3 om jeg ikke husker helt feil. Kom en review for ikke så lenge siden.

 

eg husker i alle fall et vodoo med 4 kjerner, og 64 eller 128sd ram som ikkje dugde for et rødt øre... viss de er det kortet, var de IKKJE på høgde med geforce3, meir med nvidia vanta? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...