Gå til innhold

Samsungs nye bærbare har skikkelig høyoppløst skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig design og flott skjerm, men å ha Android på den i tillegg vil for min del være som å få med en moped når jeg kjøper bil!Android er kjekt på tablets , men faller helt bort når man har muligheten til full Windows.

 

HEHE jau enig egentlig. men det har sine fordeler.

1 masse apper til android som er veldig kjekke å ha.

2 man kan faktisk sitte å utvikle android apps og teste dem on device i en og samme device :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf

En merkelig, men interessant løsning. Den eneste grunnen til at de har Android på en "fullverdig" PC, må være app-utvalget. Det er et av de store ankepunktene mot et Windows-nettbrett for min del.

Smart med app-utvalget fra Android og kraften til en PC - kombinert! :D

Lenke til kommentar

Herlig design og flott skjerm, men å ha Android på den i tillegg vil for min del være som å få med en moped når jeg kjøper bil!

Android er kjekt på tablets , men faller helt bort når man har muligheten til full Windows.

 

Nei, det er mer som å få med en liten Mini Cooper i en diger bobil. På småturer kan du cruise rundt i bilen for du trenger ikke noe mer enn kun den :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herlig design og flott skjerm, men å ha Android på den i tillegg vil for min del være som å få med en moped når jeg kjøper bil!Android er kjekt på tablets , men faller helt bort når man har muligheten til full Windows.

 

I utgangspunktet ja, men utviklingen har faktisk gått så langt at ting er kjappere og har et bedre bruksmønster på et mobilt os enn en PC. Gmail appen lar meg sjekke og sende epost raskere enn det tar å starte en browser, gå ti gmail.com, laste en stor tung javascript app, etc.

 

Streaming - jeg synes brukeropplevelsen (et av de verste floskelordene jeg vet om) er bedre på android/ios enn wnidows, gjelder for de to jeg har prødv, Netflix og HBO nordic. HBO nordic har en helt forferdelig PC webbroswer side.

 

Videre er nettsider som er lagt til rette for mobile devices ofte mer lettlest enn på windows/mac/linux på en PC. Datamengden er trimmet ned, fordi skjermen er mindre kutter man bort visuelt søppel. Reklame er mindre prangende etc.

 

So... en sannhet med modifikasjoner det du sier (synes jeg)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I utgangspunktet ja, men utviklingen har faktisk gått så langt at ting er kjappere og har et bedre bruksmønster på et mobilt os enn en PC. Gmail appen lar meg sjekke og sende epost raskere enn det tar å starte en browser, gå ti gmail.com, laste en stor tung javascript app, etc.

 

Det går raskere å sjekke mail med app(likasjon) enn via nettleser. Det gjelder både på Windows og Android. Sammenligningen din er jo ikke rettferdig i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herlig design og flott skjerm, men å ha Android på den i tillegg vil for min del være som å få med en moped når jeg kjøper bil!Android er kjekt på tablets , men faller helt bort når man har muligheten til full Windows.

Helt uenig. Selv har jeg en Androidtablet i dag, og hvis jeg skal oppgradere til en Windowstablet i fremtiden så setter jeg stor pris på å kunne bruke de samme appene og spillene som jeg har kjøpt til Android.

 

Lenke til kommentar

Herlig design og flott skjerm, men å ha Android på den i tillegg vil for min del være som å få med en moped når jeg kjøper bil!

For noe svada. Android har adskillig mer frihet i forhold til hva den kan brukes til kontra iOS, så for de som trenger en fullverdig "mobil kontor" passer den som Hans i Grete. Å kunne koble til minnepenner en en av fordelene. Win 8 er derimot "stor og tung", og med mindre du skal bruke noen sære programmer som f.eks. noe som trenger Java, kan kjøre fullverdige PC spill, drive med avansert redigering av vide eller lyd etc, så trenger du egentlig ikke et mobilt x64 system til å begynne med. Her er virkelig den store fordelen med Android som jeg personlig tror kommer til å gjøre at de laptopene som overlever dagens farlige "tablet erstatter alt" marked, kommer nokså sikkert til å kjøre Android.

 

Men da det kommer til "2 i 1" system som dette her, så vekker det dårlige minner fra den tiden jeg hadde HTC Shift - hverken det ene eller det andre fungerte bra. Dedikerte systemer er mye bedre.

 

Lenke til kommentar
Herlig design og flott skjerm, men å ha Android på den i tillegg vil for min del være som å få med en moped når jeg kjøper bil!Android er kjekt på tablets , men faller helt bort når man har muligheten til full Windows.
Helt uenig. Selv har jeg en Androidtablet i dag, og hvis jeg skal oppgradere til en Windowstablet i fremtiden så setter jeg stor pris på å kunne bruke de samme appene og spillene som jeg har kjøpt til Android.

 

Om du har kjøpt spill X til en plattform, får du vel ikke automatisk tilgang til disse selv om de finnes på en annen plattform uansett.

 

Nå er RT veldig mye mer i startgropa, men synes denne appen min finnes ikke så jeg velger ikke WP/WRT er litt urettferdig, selv om jeg ser logikken i det. Det gjelder kanskje i størst grad WP enda, men det er haug og dung av apper for WP, fler enn du noen gang klarer å laste ned. Forskjellen ligger i at du kanskje ikke finner den appen du hadde på iOS eller android. Men jeg kan fort si det samme, jeg finner ikke alle appene jeg har på mine WP på android eller iOS heller.

 

Det man finner er imidlertid apper som gjør det samme, men het er noe annet, og apper som gjør andre nyttige ting.

 

Husk at det på Apples store finnes 400 000 apper som aldri har blitt lastet ned av en bruker.

 

Med det sakt, jeg ser problemet MS har med apper som mangler, eller at apper ikke er like funksjonsrike. Men problemet er også overdrevet noen hakk.

 

Største utfordring er sosiale spill...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Herlig design og flott skjerm, men å ha Android på den i tillegg vil for min del være som å få med en moped når jeg kjøper bil!<br />

Android er kjekt på tablets , men faller helt bort når man har muligheten til full Windows.

 

Godt poeng. Men får vi ikke et veldig mye større utvalg av applikasjoner med begge systemene? Leste nylig at det ble klaget på Windows nettbrett pga. få applikasjoner. Det største plusset er vel ellers,at vi kan kjøre alle Windowsprogrammer (office) også med dette nettbrettet. Men 13.000 kroner var stiv pris. Jeg hadde egentlig planlagt å skaffe en Lenovo IdeaPad 13.3'' Yoga13, som er kun Win8 basert, men ikke koster vesentlig mindre, enn denne Rolls Roycen fra Samsung. Og oppløsningene kan naturligvis ikke sammenliknes :-)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...