Gå til innhold

GoPro Hero 3 spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har litt lyst på et action camera. Og jeg vet GoPro er det beste, så da tankte jeg på det. Jeg skal bruke det på snøscooter, i slalåm-bakken, kanskje litt på jakt o.s.v. Men nå har det seg slik at det er tre forskjellige versjoner av GoPro. Black, Silver og White edition. Jeg vet Black edition kommer med fjernkontroll, og har hørt rykter om at white editon ikke har wifi. Men er det noen andre forskjeller jeg ikke vet om? Og hva er inkludert av fester og slikt?

 

 

Endret av Heika98
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig er det litt store forskjeller på GoPro Black Edition, white osv.

 

Jeg kjøpte Black Edition i hovedsak pga fjernkontrollen og 720p - 120fps muligheten. Skulle jeg ha en fjernkontroll og wi-fi til White edition, hadde jo kameraet blitt nesten like dyrt som Black Edition.

 

I pakken følger kameraet med, og et vantett hus, med en ekstra bakluke. Alt du trenger av kabler, og noen enkle festebraketter. De selger stort sett festebraketter på de aller fleste sportsforetninger (XXL, G-max osv).

 

Anbefaler deg og kansje kjøpe et ekstra batteri, eller en batteri backpack til kameraet. Batteritiden er på rundt 2,5 timer med filming (dårligere enn tidligere GoPro kameraer).

 

Go Pro Hero 3 - Black Edition - http://www.komplett....aspx?sku=767778 (bla. wi-fi og 12mp stillbilder, samt mulighet for 120fps i 720p oppløsning)

 

Go Pro Hero 3 - White Edition - http://www.komplett....aspx?sku=767762 (innebygget wi-fi) men ikke kontroll, og 6mp oppløsning på stillbilder. Kan heller ikke filme me dlike høy oppløsning som Black Edition, samt at du ikke kan filme 720p med 120 fps....)

 

Så er noen store forskjeller på disse kameraene. Vurderingssak av hva du egentlig trenger.

 

Her er også en stor, og nyttig tråd, vedrørende Go Pro Kameraer. http://www.diskusjon...owtopic=1467655

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

Alle har wifi, Black kommer med fjernkontroll. Bildekvaliteten og ytelse i dårlig lys følger prisen på modellene.

Etter min mening er White ikke godt nok hvis man er veldig kresen på bildekvaliteten. Silver er meget bra, Black er fantastisk.

 

Bakdelene med Black er at batteriet varer kun en time og det blir ganske varmt. I tillegg er kvaliteten litt varierende, de har hatt mye problemer med stabiliteten.

Lenke til kommentar

Alle har wifi, Black kommer med fjernkontroll. Bildekvaliteten og ytelse i dårlig lys følger prisen på modellene.

Etter min mening er White ikke godt nok hvis man er veldig kresen på bildekvaliteten. Silver er meget bra, Black er fantastisk.

 

Bakdelene med Black er at batteriet varer kun en time og det blir ganske varmt. I tillegg er kvaliteten litt varierende, de har hatt mye problemer med stabiliteten.

 

Batteriet på min GoPro Black, varer til recordig i to timer og 10 - 30 minutter. Det er med den orginale li-ion batteripakken.

Lenke til kommentar

Batteriet på min GoPro Black, varer til recordig i to timer og 10 - 30 minutter. Det er med den orginale li-ion batteripakken.

Det er meget mystisk, de jeg har sett varer rundt en time. Hvilken oppløsning og FPS? Siste test på mitt kamera ga 1:00 på 1080 60 Hz og 1:23 på 1080 30 Hz med firmware 2,39.

 

Kanskje jeg går for silver da. Jeg skal bruke den til bl.a. 5-6 timer snøscooter kjøring, en hel dag i slalm bakken, o.s.v. Jeg kunne tenke meg å filme 1080p i 60 fps og 720p i 120 fps. Er det en mulighet på silver edition?

Med ekstra batteripakke så skal det greie over 4 timer på Silver men du må ha Black for å greie 1080p i 60 Hz og 720p i 120 Hz. Og da vil du trenge mellom 2 og 6 batterier avhengig om mitt eller Skipstrixxy sitt kamera er typisk, alternativt ekstern batteripakke. Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

Når kommer eventuelt en ny versjon av GoPro?

 

EDIT: når dere får 1 time på black edition har dere wifi på da?

Dumeste du kan gjøre er å la WiFi stå på, eter batteriet og er unøvendig om du ikke har bruk for det, jeg bruker kun WiFi for å stille inn og få best mulig vinkel for filming og deretter skrur jeg den av.

Lenke til kommentar

Alle har wifi, Black kommer med fjernkontroll. Bildekvaliteten og ytelse i dårlig lys følger prisen på modellene.

Etter min mening er White ikke godt nok hvis man er veldig kresen på bildekvaliteten. Silver er meget bra, Black er fantastisk.

 

Bakdelene med Black er at batteriet varer kun en time og det blir ganske varmt. I tillegg er kvaliteten litt varierende, de har hatt mye problemer med stabiliteten.

 

Jeg tro 720p i 30 fps holder for meg. Er ikke så veldig kresen på kvaliteten. Jeg trenger å kunne filme en hel dag på fjellet. Om de tre timene jeg kan få på white edition ikke holder kjøper jeg en slik http://gopro.com/hd-hero-accessories/hero3-battery-bacpac Jeg har en kompiss som har white edition, jeg skal spørre han.

Lenke til kommentar

Etter å ha snakka med kompissen min har jeg vel egentlig bestemt meg for å gå for silver edition og kjøpe bacpac kit om jeg trenger mer batterikapasitet. Tenkte også å kjøpe handlebar mount for å feste det på sykkelen, støtfangeren til snøscooteren og lage til en håndkondtstang. Jeg takker for alle svar.

 

EDIT: finnes det en batteri pakke som byttes ut med orginalen og gir lenge batteri tid?

 

EDIT 2: skrivefeil, skrev black edition, det skulle stå silver. Det har jeg nå rettet opp i.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Det er meget mystisk, de jeg har sett varer rundt en time. Hvilken oppløsning og FPS? Siste test på mitt kamera ga 1:00 på 1080 60 Hz og 1:23 på 1080 30 Hz med firmware 2,39.

 

Med ekstra batteripakke så skal det greie over 4 timer på Silver men du må ha Black for å greie 1080p i 60 Hz og 720p i 120 Hz. Og da vil du trenge mellom 2 og 6 batterier avhengig om mitt eller Skipstrixxy sitt kamera er typisk, alternativt ekstern batteripakke.

 

2 timer og 23 minutter, med recording 1040p 60 fps. Verd å merke at kameraet da oppholder seg i kalde omgivelser og Wi-Fi er slått av. Ingen ekstra batteripakker er montert. Med Ekstra batteripakker greier jeg 4 - 5 timer.

Lenke til kommentar

2 timer og 23 minutter, med recording 1040p 60 fps. Verd å merke at kameraet da oppholder seg i kalde omgivelser og Wi-Fi er slått av. Ingen ekstra batteripakker er montert. Med Ekstra batteripakker greier jeg 4 - 5 timer.

 

Black edition? Silver kan jo bare 1080p 30 fps.

Lenke til kommentar

Etter å ha snakka med kompissen min har jeg vel egentlig bestemt meg for å gå for silver edition og kjøpe bacpac kit om jeg trenger mer batterikapasitet. Tenkte også å kjøpe handlebar mount for å feste det på sykkelen, støtfangeren til snøscooteren og lage til en håndkondtstang. Jeg takker for alle svar.

 

EDIT: finnes det en batteri pakke som byttes ut med orginalen og gir lenge batteri tid?

Standard batteripakke monteres bakpå kameraet sånn at det blir en del tykkere og tyngre. http://www.elkjop.no/product/foto-og-video/tilbehor-videokamera/GOPROBATTPAC/gopro-batteri-bacpac-2 Men man kan også forsyne det over USB kabel fra en ekstern batteripakke.

 

2 timer og 23 minutter, med recording 1040p 60 fps. Verd å merke at kameraet da oppholder seg i kalde omgivelser og Wi-Fi er slått av. Ingen ekstra batteripakker er montert. Med Ekstra batteripakker greier jeg 4 - 5 timer.

Kan du sjekke hvilken firmware du kjører og knipse et bilde inne I batterirommet sånn at vi får de modell/serienummer, kansje det er kommet en oppgradert versjon?
Lenke til kommentar

Black edition? Silver kan jo bare 1080p 30 fps.

 

BE ja

 

Standard batteripakke monteres bakpå kameraet sånn at det blir en del tykkere og tyngre. http://www.elkjop.no...atteri-bacpac-2 Men man kan også forsyne det over USB kabel fra en ekstern batteripakke.

 

Kan du sjekke hvilken firmware du kjører og knipse et bilde inne I batterirommet sånn at vi får de modell/serienummer, kansje det er kommet en oppgradert versjon?

 

Min verson er nok ikke oppgradert, kjøpte denne på nyåret, så gammel teknologi, heheh!

Har dog vert masse problemer knyttet til Li-ion batterier, så kanskje bare jeg har vert veldig heldig å fått ett bra batteri. Har ikke tilgang på kameraet nå, jeg er offshore og har ikke kameraet med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...