Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Laste ned sider til eksamen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det lov eller regnes det som fusk?

 

Jeg kan ikke se for meg hvordan det regnes som fusk da sidene er allerede lastet ned.

 

På vår skole tror jeg IT folkene har til og med blokkert internett tilgang for alle elevene på eksamen. Så det jeg har gjort er å laste ned to tre nettsiders databaser, slik at jeg kan surfe rundt på de, som jeg vanligvis ville gjort med nett, bare uten internett. Jeg vet det kan skape unødvendig oppmerksomhet og kanskje mistanke om fusk, men har de LOV til å ta meg på fusk? Kan jeg nekte å bli tatt for fusk da jeg egentlig ikke bryter "loven"?

 

Har eksamen i morgen(idag), veldig greit å få det avklart når jeg sitter med 10-20 gig med nettsider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke lov til å bruke noe som tillater kommunikasjon av noe slag, inkludert memory sticks og andre medier. Det eneste du kan ha med er bøker og papir.

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skulle fått til slik "kommunikasjon" da nettet er avslått :/ Og jeg bruker ikke memory stick en gang. Og det at det eneste jeg kan ta med er bøker og papir er jo totalt bulll@!&%!

Lenke til kommentar

 

Er du på videregående? Hvis det er en eksamen du skal gjøre på PC, så har du lov til å ha med deg så mye du vil av nedlasta nettsider på en minnepenn. Jeg hadde med meg offline-versjoner av haugevis av nettsider selv når jeg hadde norskeksamen.

 

Du har ikke lov til å bruke noe som tillater kommunikasjon av noe slag, inkludert memory sticks og andre medier. Det eneste du kan ha med er bøker og papir.

 

Hvordan kan du kommunisere med en minnepenn? Du har idag lov til å ha med deg hva som helst på minnepenner, så lenge det så klart ikke bryter skolens reglementer. I tillegg virker det som det er litt fra skole til skole hva som er tillatt utenom tekstfiler. Vår skole sa ifra at alt som kunne gi fra seg lyder ved uhell var forbudt, så det inkluderte jo både spill- og filmfiler.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Er du på videregående? Hvis det er en eksamen du skal gjøre på PC, så har du lov til å ha med deg så mye du vil av nedlasta nettsider på en minnepenn. Jeg hadde med meg offline-versjoner av haugevis av nettsider selv når jeg hadde norskeksamen.

 

 

 

Hvordan kan du kommunisere med en minnepenn? Du har idag lov til å ha med deg hva som helst på minnepenner, så lenge det så klart ikke bryter skolens reglementer. I tillegg virker det som det er litt fra skole til skole hva som er tillatt utenom tekstfiler. Vår skole sa ifra at alt som kunne gi fra seg lyder ved uhell var forbudt, så det inkluderte jo både spill- og filmfiler.

 

Vi fikk ikke lov til å ha med minnepinner fordi de kan være mobile nettverk og eksamensvaktene gidder ikke å se gjennom alle minnepinnene for å sjekke at de faktisk er minnepinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...