Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Cpu nr 0 jobber ekstremt mye mer enn de andre


Anbefalte innlegg

Hei.

Oppsto ett problem når jeg satt og så på en serie på VLC på pc'en,

Cpu nr 0 jobber ekstremt mye mer enn de 3 andre cpu'ene, og det hakker en go del!

Dette er ikke ett kritisk problem, regner med det ordner seg om jeg restarter pc'en. Men jeg er bare nyskjerrig på hva som kan gjøre dette? og om det er noe feil på instillingene på cpu/pc'en.

Jo mer informasjon jo bedre, kunnskap er gull! ;)

post-240022-0-68415400-1368618493_thumb.jpg

Endret av John (yoch)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du hvilken prosess det er som trekker CPU-kraft? Ingen anti-virus som snurrer i bakgrunnen samtidig? Har du nyeste VLC? Hvilket format er videoen? Jeg har vært borti et par sære videoformater som ble avspillt i VLC, men det lagget grusomt - Media Player Classic tok dem helt fint. Er det høy oppløsning på videoen, og er PCen egentlig krafitig nok til å spille av filen?

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Når/hvis det skjer igjen, ikke gjør noe med videoen, bare la den gå, og sjekk med Task Manager hvilket program det er som trekker CPU.

Jeg har hatt noe liknende med laptopen, hvor det plutselig begynte å lagge uten synlig grunn, og da sporet jeg problemet til audiodg.exe (noe relatert til lyden, fant aldri ut hva det var, skjedde random sporadisk). Å avslutte programmet som gav lyd (f.eks. VLC/WinAmp) og så vente litt og problemet ble borte akkurat da.

Lenke til kommentar

Om du drar BF3 på full guffe har null å si i en sammenheng som det her. BF3 bruker flere kjerner samtidig og belaster derfor ikke en kjerne veldig mye. Det som skjer hos deg er at et program som bare tar i bruk en kjerne kjører. VLC har brukt flere kjerner siden versjon 2.0, men vet ikke hvilken versjon du kjører. Som sagt ovenfor, sjekk hvilket program som bruker mest CPU kraft neste gang dette inntreffer. Mest sannsynlig er det anti-virus, windows indeksering eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Når/hvis det skjer igjen, ikke gjør noe med videoen, bare la den gå, og sjekk med Task Manager hvilket program det er som trekker CPU.

 

Gjore dette når problemet oppsto! det som var så merkelig var at ingenting tok spesielt mye prossesorkraft!

 

Om du drar BF3 på full guffe har null å si i en sammenheng som det her.

 

Sa bare dette for og klarer at pc'en ikke er speielt gammel eller at den sliten på noen måte, noe som gjør saken merkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...