Gå til innhold

Vann VS Bris og andre sunne drikker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vann fra springen kan inneholde enterotoksiner som ikke er helt bra for kroppen så det er bedre og bruke penger på kvalitet i butikken

Vel, hvis du tror at vann på flaske er av høyere kvalitet så tar du feil.

http://www.tv2.no/un...nn-1640219.html

Mange tror at kildevann på flaske er renere og inneholder mindre bakterier enn vannet fra springen. Vi sendte prøver fra Bon Aqua, Imsdal, Olden, Voss, Evian og springen til bakterietesting hos Eurofins Norsk Matanalyse.

- Resultatene viste at det var langt flere bakterier i flaskevannet enn i springvannet. Bakterienivået i flaskevannet overskred ikke den tillatte mengden, men det viser likevel at norsk springvann er av svært god kvalitet sier fagsjef i Eurofins Norsk Matanalyse, Kari Dommarsnes.

 

http://www.aperitif....nnheter-om-vann

- Men selv om et vann er flasketappet, så vil det ikke si at det er bra. Vannkvaliteten i helt vanlig, norsk springvann kan faktisk være bedre enn i enkelte flaskevann. I Norge tilsetter vi ikke like mye klor til vannet som i for eksempel i USA, men om vannet smaker av klor, er det jo bare å la det stå en stund - så fordamper kloren.

- Så hvorfor er folk mer og mer fokusert på at flaskevann er sunnere?

- Det har vel med markedsføring og et genialt forretningskonsept å gjøre, sier han. -Vann fra springen koster noe sånt som 1,50 per 1000 liter. 1 liter vann koster altså 1/6 av en øre. Det er ikke dyrt å behandle vann og tappe det på flaske, så fortjenestemulighetene er store, se for eksempel på Coca Cola som kjøper helt vanlig kommunalt vann, kjører det gjennom en renseprosess, tapper det på flasker og selger det for rundt 10 kroner literen. Det er en ganske god fortjeneste, for å si det mildt.

 

 

Har det ikke også microorganismeer eller noe lignende? men spørsmålet var om kullsyre vann var bedre enn uten?

Det spørs hva du mener med bedre. Har ingenting å si for kvaliteten på vannet.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke helt åssen jeg skal svare på dette siden jeg trudde du kødda med tråden

 

Men om du skal begynne og lure på hva som er mest sunt av 2 typer vann så har vel helsetoppen nådd en ny høyde.

 

Vann med eller uten kullsyre har ikke en dritt og si. Du må ha i deg stooooore mengder ofte for at kullsyre skal gjøre noe mer skadelig en og gi deg luft i magen. Det kan endre PH verdien i kroppen men da må du som sagt drikke veldig store mengder med produkter som inneholder kullsyre. Om du lurer på om vann på flaske eller i springen er sunnest er det den du får i springen siden den ikke er like ren. Og om du bare skal drikke 100 % rent vann uten noe som helst annet kommer du til og bli fortere sjuk. Kroppen trenger og få i seg urenheter for og kunne "trene" på og stå imot kraftigere ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men for å være litt realistisk, er vel ikke akkurat tv2 hjelper deg dem du burde høre på, kjenner 3 stykk som har blitt "lurt" av dem.

 

Hvordan lurt da? (Kan tenke meg at du ikke kan si nøyaktig årsak, litt som at du ikke vil si navn, men er det ordentlig seriøse saker?)

Vil påstå at TV2 Hjelper Deg er ganske seriøse og sjekker nøye det de driver med :)

Lenke til kommentar

Vet ikke helt åssen jeg skal svare på dette siden jeg trudde du kødda med tråden

 

Men om du skal begynne og lure på hva som er mest sunt av 2 typer vann så har vel helsetoppen nådd en ny høyde.

 

Vann med eller uten kullsyre har ikke en dritt og si. Du må ha i deg stooooore mengder ofte for at kullsyre skal gjøre noe mer skadelig en og gi deg luft i magen. Det kan endre PH verdien i kroppen men da må du som sagt drikke veldig store mengder med produkter som inneholder kullsyre. Om du lurer på om vann på flaske eller i springen er sunnest er det den du får i springen siden den ikke er like ren. Og om du bare skal drikke 100 % rent vann uten noe som helst annet kommer du til og bli fortere sjuk. Kroppen trenger og få i seg urenheter for og kunne "trene" på og stå imot kraftigere ting.

Ja det vet jeg, jeg pleier og drikke litt utenom det vanlige som saft, og brus i helgene.

 

Hvordan lurt da? (Kan tenke meg at du ikke kan si nøyaktig årsak, litt som at du ikke vil si navn, men er det ordentlig seriøse saker?)

Vil påstå at TV2 Hjelper Deg er ganske seriøse og sjekker nøye det de driver med :)

For å gjøre en historye kort: en av dem som var værst hadde lagt et tak, helt perfekt sånn som det skulle på en mann på rundt 70 år. Men han vakke fornøyd med prisen (enda dem hadde setti ned prisen litt) så "sladra" han til tv2 hjelper deg og lager en mye større sak enn det egentlig er på tv.
Lenke til kommentar

Men for å være litt realistisk, er vel ikke akkurat tv2 hjelper deg dem du burde høre på, kjenner 3 stykk som har blitt "lurt" av dem.

Hva mener du med det? At TV2 hjelper deg er et dritt program er det ingen tvil om, men forandrer ikke faktumet at analysen av flaskevannet viser at det ofte er mer bakterier i flaskevann enn vannet som kommer fra springen. Hvis ikke du tror "tv2 hjelper deg" lyver da.

Men det finnes mange kilder på at dette stemmer. Vannet i springen gjennomgår ofte langt mer testing og oppfølging, samt er underlagt strengere lover for å sikre høy kvalitet, enn flaskevann produsentene. Kilden er i mange tilfeller akkurat denne samme som du får i springen, bare mange mange mange ganger dyrere. Å kjøpe flaskevann er ren idioti, så lenge man har tilgang på godt springvann, som vi har her i Norge.

Lenke til kommentar

Hva mener du med det? At TV2 hjelper deg er et dritt program er det ingen tvil om, men forandrer ikke faktumet at analysen av flaskevannet viser at det ofte er mer bakterier i flaskevann enn vannet som kommer fra springen. Hvis ikke du tror "tv2 hjelper deg" lyver da.

Men det finnes mange kilder på at dette stemmer. Vannet i springen gjennomgår ofte langt mer testing og oppfølging, samt er underlagt strengere lover for å sikre høy kvalitet, enn flaskevann produsentene. Kilden er i mange tilfeller akkurat denne samme som du får i springen, bare mange mange mange ganger dyrere. Å kjøpe flaskevann er ren idioti, så lenge man har tilgang på godt springvann, som vi har her i Norge.

Ja men noen av de testene tror jeg på men absolutt ikke alt annet om tester og den slags.
Lenke til kommentar

Ja men noen av de testene tror jeg på men absolutt ikke alt annet om tester og den slags.

Javel. Sorry for at jeg nevnte dem. Flaskevann er fortsatt idiotisk å bruke penger på, i den troen at vannet er "sunnere" enn vannet du får i springen.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Hva mener du med det? At TV2 hjelper deg er et dritt program er det ingen tvil om, men forandrer ikke faktumet at analysen av flaskevannet viser at det ofte er mer bakterier i flaskevann enn vannet som kommer fra springen. Hvis ikke du tror "tv2 hjelper deg" lyver da.

Men det finnes mange kilder på at dette stemmer. Vannet i springen gjennomgår ofte langt mer testing og oppfølging, samt er underlagt strengere lover for å sikre høy kvalitet, enn flaskevann produsentene. Kilden er i mange tilfeller akkurat denne samme som du får i springen, bare mange mange mange ganger dyrere. Å kjøpe flaskevann er ren idioti, så lenge man har tilgang på godt springvann, som vi har her i Norge.

 

Selvfølgelig er ikke alt riktig, det kan jeg tenke meg, men noe vil jeg si er ganske troverdig.

Men jeg gidder ikke betale for flaskevann når jeg har vann i springen. :)

 

Ja det vet jeg, jeg pleier og drikke litt utenom det vanlige som saft, og brus i helgene.

 

For å gjøre en historye kort: en av dem som var værst hadde lagt et tak, helt perfekt sånn som det skulle på en mann på rundt 70 år. Men han vakke fornøyd med prisen (enda dem hadde setti ned prisen litt) så "sladra" han til tv2 hjelper deg og lager en mye større sak enn det egentlig er på tv.

 

Idiotisk... Kan tenke meg de ikke er 100 % ærlige, men noe av det er nok troverdig.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er ikke alt riktig, det kan jeg tenke meg, men noe vil jeg si er ganske troverdig.

Men jeg gidder ikke betale for flaskevann når jeg har vann i springen. :)

 

 

 

Idiotisk... Kan tenke meg de ikke er 100 % ærlige, men noe av det er nok troverdig.

Hvem sa du idiotisk til? dem eller tv2 hjelper deg?
Lenke til kommentar

Vann på flaske ville jeg ha sagt, men her er det jo også en rekke diskusjoner også, men jeg er ganske sikker på at vann fra fleske har en høyere kvalitet enn vanlig vann som du får fra springen!

Der tar du feil. Selv om markedsføringsavdelingene prøver å fortelle deg noe annet. Ofte kommer vannet fra samme kilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...