Gå til innhold

Canon EOS 1100D eller Canon EOS 600D


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal kjøpe et speilreflekskamera til min kone.

Hun er nybegynner. Ønsker ikke å bruke all verdens med penger på det, men vil selvfølgelig få mest mulig ut av pengene.

 

Vi har forelsket oss litt i Canon, så derfor har jeg sett på både Canon EOS 1100D og Canon EOS 600D.

Men jeg må rett og slett innrømme at jeg ikke blir klok på objektiver, så derfor spør jeg etter råd her.

 

Hvilken ville dere ha valgt av disse to (identiske priser).

http://www.elkjop.no/product/foto-og-video/systemkamera/EOS1100DKITIS/canon-eos-1100d-m-18-55mm-is-ii-objektiv

 

http://www.japanphot...s-18-55mm-is-ii

 

Stusser veldig på at 600D var så billig der. Og ikke forstår jeg helt objektivet som følger med der. Er den det samme som på 1100D fra Elkjøp?

Står IS II på begge.

 

Har forstått at det finnes dårligere objektiver:

http://www.elkjop.no/product/foto-og-video/systemkamera/EOS1100DDCKIT/canon-eos-1100d-m-18-55mm-dc-objektiv

 

Hva ville dere ha valgt?

(nei, vil helst ikke enda mer opp i pris ... enda)

Endret av TBJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De elkjøp-linkene fungerer ikke, men jeg forstår hva du mener :)

 

jeg ville nok valgt 600D siden det er et kamera som er rasker, har flere funksjoner, bedre autofokus, skjerm etc, men de har samme sensor så selve bildekvaliteten er lik.

 

Her kan du se forskjellene på 1100D vs 600D.

 

Og du har rett kit-objektivet 18-55 uten IS "stabilisering" har dårligere bildekvalitet samt at ved bruk av stabilisering kan du fotografere i litt mørkere omgivelser uten og få bevegelse-ustabilitet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

 

Har fikset linkene i første post nå.

Men jeg er usikker på om 2995 tilbude fra Elkjøp (1100D) og 2999 tilbudet fra Japan Foto (600D) har identiske objektiver.

For har dem det, så forstår jeg jo at D600 er bedre.

Men har de det samme objektivet, eller har den fra Japan foto samme objektivet som tilbdet fra Elkjøp på kr. 2495,-

Jeg blir ikke klok av det.

Lenke til kommentar

Tilbudet fra JP "japanphoto" er med IS, så ville kjøpt det siden det er et meget godt tilbud, ca.700.- billigere en det andre tar for bare kameraet uten objektiv.

Ok, så (uten jeg har noe peiling) så kan jeg konkludere med at det er det samme objektive.

 

Sprøtt at de har det til den prisen, når de andre er såpass mye dyrere..

 

 

Er dette standard objektivet til 600D?

Ser ikke at 600D har det samme objektive som den billige 1100D.

Lenke til kommentar

Nå er det kommet en ny utgave at både 18-55 is og 18-55 non is begge har versjonbenevnelsen III

 

De eldre objektivene uten is er meget dårlig på bildekvaliteten og man anbefaler å styre unna de, ser at 1100D med non is som du linker til har versjon III så det objektivet skall yte ok.

 

Som jeg sier så tror jeg det er en feil fra JP, ville bestemt meg relativt fort siden det tilbudet kan forsvinne like fort igjen, er det en feil pleier JP og akseptere dette og selge til den billige prisen.

 

Og det er samme objektiv på de to andre linkene :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det står IS II i overskriften, så det må jo være det.

 

Sikkert så lav pris siden det er en utgående modell.

1100d er ikke erstattet enda.

 

600D er ikke en utgående modell ennå, 650D er det, men Canon har sagt dette om flere kameraer/modeller og de har forsvunnet fra markedet relativt fort allikevel :)

Lenke til kommentar

600D er ikke en utgående modell ennå, 650D er det, men Canon har sagt dette om flere kameraer/modeller og de har forsvunnet fra markedet relativt fort allikevel :)

 

Det er forskjell på utgående og utgått.

 

Jeg korrigerer utsagnet mitt om at det er grunnen.

Det må jo være feilpriset, som du sier.

Løp og kjøp!

Endret av Rowdy Yates
Lenke til kommentar

Det står IS II i overskriften, så det må jo være det.

 

Sikkert så lav pris siden det er en utgående modell.

1100d er ikke erstattet enda.

Du har forsåvidt rett i at det ikke har kommet en direkte erstatter for 1100d, men jeg mener også at 100d er kameraet som tar over kundegruppen.

 

Jeg gjetter at det ikke kommer noen ren erstatter til 1100d :)

 

edit: Må lære meg å se over skrivefeil før jeg poster :p

Endret av 3irik
Lenke til kommentar

Du har forsåvidt rett i at det ikke har kommet en direkte erstatter for 1100d, men jeg mener også at 100d er kameraet som tar over kundegruppen.

 

Jeg gjetter at det ikke kommer noen ren erstatter til 1100d :)

 

edit: Må lære meg å se over skrivefeil før jeg poster :p

 

Ja, det ser sånn ut. Foreløpig står jo kameraene side om side i produktsortimentet på hjemmesiden, så kanskje de bare selger det ut?

Blir spennende å se hva Canon leverer etterhvert :)

Lenke til kommentar

 

 

Ja, det ser sånn ut. Foreløpig står jo kameraene side om side i produktsortimentet på hjemmesiden, så kanskje de bare selger det ut?

Blir spennende å se hva Canon leverer etterhvert :)

Jaa, tror de bare ikke vil miste salg fordi de ikke har lista det opp :p Men hvem vet?

 

Jeg kan ikke se noen grunn til å velge 1100d over 100d om man ikke tenker pris i allefall :D

 

Forresten: Gratulerer med et godt valg tbj! :)

Lenke til kommentar

Dette er markedsstrategi.Hvis det er en prisforskjell på f.eks 1000 kroner ned til 650D og 600D når 700D kommer så vil mange potensielle 700D-kunder velge å spare denne tusenlappen. Men når de nå selger dem ut svært billig så vil de potensielle 700D-kundene fortsatt sitte og vente mens mange "enklere" kjøpere vil snappe med seg billige kameraer og sørge for at 700D får stå alene på prislistene når den kommer. Dette er nok en velprøvd strategi, og det gjelder å være rask på bestillerknappen når prisene dropper på denne måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...