Gå til innhold

Jottacloud - Pauset klienten under opplasting, vil ikke komme i gang igjen.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Driver å laster opp hele arkivet mitt til Jottacloud. Det er veldig mange tusen filer. Startet i går, men i dag måtte jeg pause den da jeg skulle ta med maskinen utenfor nettverk. Tenkte det var best å pause for å unngå problemer... Hadde da kommet til nesten 9000 filer (mest bilder).

 

Startet den igjen etter at jeg var oppe på nett, men det skjer fint lite. Den "arbeider" i taksmanger-en, veksler mellom 5-30%. Av og til lister den opp ei liste som om den skal begynne å laste opp, men så blir bildet blankt... Nede står det nå "laster opp 0/32 filer 0,00 KB av 113MB, men det har vekslet litt hva som står der uten at opplasting skjer. Har nå gått 5 timer siden jeg startet den igjen.

 

Er dette normalt?

 

Det jeg antar skjer er at den går gjennom og sammenligner det som allerede er lastet opp, før den fortsetter opplastingen...?

 

Edit: Og på oversikten står det at den scanner den aktuelle mappa.

Endret av madammim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt Jotta(cloud) i mange år nå og er veldig fornøyd, men mapper med veldig mange filer kan gjøre programmet litt tregt (og kanskje ustabilt) til tider.

Har 1.5 TB med data lagret der, og hovedmappen min med bilder har ca 71.000 filer i seg nå, og det funker veldig bra, eller opplever en gang i blant at programmet har avsluttet og må startes manuelt etterpå. Men vil si at alt fungerer topp 99% av tiden.

Lenke til kommentar

Jeg har testet mange ulike tjenester, og ingen slår Jottacloud på hastighet. Får alltid max av linjen min (70/10) begge veier.

Men backup freak som jeg er har jeg et par VPS tjenester i Italia og USA også bare for å være 250% sikker :blink: Og en backup server stående hos min mor :grin2: (må jo le litt av hvor mange backuper jeg skal ha da)

 

Og har selvsagt kopier på harddisker liggende utenfor huset (av f.eks hele DVD/Blu-Ray samlingen min på ca 10 TB)

Lenke til kommentar

Hastigheten er helt på topp her også. Ligger jevnt på 55-58 Mbit/s på større filer. Dropper litt ned når den "Sjekksummer" nye filer, men prosessoren går på 100% da, så får vel skylde på svak maskin :)

 

Edit: Har 60/60 linje, og dette er opp. Har ikke testet å laste ned enda.

Endret av madammim
Lenke til kommentar

Et lite tips til Jottacloud bruk. Når du er ferdig å laste opp filene dine bør du Arkivere dem med en gang. For Jotta fungerer jo slik at om du sletter en fil på pcen din, så slettes den på Jotta også. (om du synkroniserer selvsagt). Venter du med å arkivere, lages det flere versjoner av filene dine på Jotta og da ender du opp som meg at ca 400 GB plutselig bruker 1.5 TB på Jotta.

 

Har snakket med support og de er klar over "feilen", men siden de tilbyr ubegrenset med plass så er det jo de som lider.

 

Men hadde jeg Arkivert fotomappen når jeg hadde lastet den opp ville arkivet ikke tatt mer plass en hva det egentlig er på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...