Gå til innhold

? Vil aldri igjen leve en dag uten Google Glass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som brillebruker gleder eg meg, vurderer dem absolutt! :)

... som brillebruker må du som oss andre brillebrukere vente på at Google lager en egen versjon til oss.

 

Å ha tilgang til informasjon overalt ved å se gjennom brillene mine er noe jeg gleder meg til! Pebble har allerede vist meg hvor praktisk slikt er. Håper dette blir mer utvidet og at det kommer andre på banen slik at vi slipper "Google Now"-filteret. Hadde vært praktisk å få opp vilkårlig informasjon på nettet, ikke bare et Google anser som viktig. Men dette kommer nok.

 

Det jeg IKKE gleder meg til er at jeg kan anse meg selv som filmet uansett. Det blir som om man intervjues uansett hva man snakker om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Har klart meg uten smarttelefon hittils. Skal nok klare meg uten å vite dimensjonene på alt rundt meg også. Tror vi kan begynne å ane en fare for overbelastning av sansene. Det jeg derimot ser frem til er Oculus Rift ;)

 

samme her, gleder meg til oculust rift, man kan jo forhåndsbestille det og få det i juni:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

... men det er developer-utgaven. Hvis du har tenkt å bruke det til spilling, og ikke utvikling, så hadde jeg ventet litt til. ;)

med tanke på hva man kan gjøre med oculus syns jeg det er verdt hver minste krone slik jeg for prøvd den:)

Lenke til kommentar

Det må komme en personvernlov som krever at slike briller har ett varslingssystem som klart og tydelig viser for omverdenen at det gjøres opptak, om de ikke klarer å levere dette så er det bare å forby de på offentlige steder.

Endret av hubar
Lenke til kommentar

Det må komme en personvernlov som krever at slike briller har ett varslingssystem som klart og tydelig viser for omverdenen at det gjøres opptak, om de ikke klarer å levere dette så er det bare å forby de på offentlige steder.

 

Ironisk nok er det ganske vanlig å gjøre opptak på offtentlige steder av både staten og privatpersoner, selv før disse brillene blei oppfunnet. Ser ikkje heilt problematikken med at det kommer ein "ny dings" som kan ta opptak.

 

Noen (ikkje deg hittil) påstår at det er lettere å oppdage at noen filmer med mobiltelefon & kamera. Syns det er ein artig tanke fordi for å gjøre opptak med slike briller, må du faktisk stirre på personen ganske lenge. For meg virker det lettere å oppdage at noen stirrer på deg, fremfor at noen tar fram ein liten mobiltelefon.

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

Noen (ikkje deg hittil) påstår at det er lettere å oppdage at noen filmer med mobiltelefon & kamera. Syns det er ein artig tanke fordi for å gjøre opptak med slike briller, må du faktisk stirre på personen ganske lenge. For meg virker det lettere å oppdage at noen stirrer på deg, fremfor at noen tar fram ein liten mobiltelefon.

En mobiltelefon som peker ganske så i din retning er vel letter å oppdage enn en vilkårlig person som stirrer generelt i din retning. Hvor brillene "ser" og personen ser er nødvendigvis ikke det samme. For å filme noen med Glass behøver man ikke øyekontakt. ;)

 

Dessuten er det en del situasjoner hvor det ville være normalt at folk ser på meg (som f.eks. når de kommuniserer med meg), men ikke at de tar fram mobilen og "peker" den på meg.

Lenke til kommentar

Det må komme en personvernlov som krever at slike briller har ett varslingssystem som klart og tydelig viser for omverdenen at det gjøres opptak, om de ikke klarer å levere dette så er det bare å forby de på offentlige steder.

 

Det har de allerede, og dette hadde du visst hvis du gadd og lese bare littegrann om disse brillene. Prosjektoren er påskrudd når man filmer og man ser at hele skjermen lyser opp. Hva som skjer når de blir rootet er en annen sak.

Lenke til kommentar

Den videoen er jo helt idiotisk, stemmeoppfatning er en ting jeg ikke har sett noen klage på i det hele tatt, tvert i mot.

Det er det punktet jeg har hørt flest klage. At det å sende en kjapp melding ikke er så lett som videoene fra Google skal ha det til. Den hører ofte feil, spesielt om det er støy (f. eks. trafikk) rundt, og ender opp med å måtte starte på nytt igjen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...