Gå til innhold

Rumenere + Kriminalitet = Sant?


Anbefalte innlegg

Anbefaler alle å se dokumentaren

 

http://www.youtube.com/watch?v=LGDj0B5WQaA

 

 

Synes dere det er ok å utøve kriminelle handlinger så lenge det er "din kultur"? Eller burde "innvandrere" assimilere seg og følge lover og levemåte som i landet de kommer til?

 

Er vi nordmenn rett og slett naive som lar dette skje med oss når det allerede har skjedd i andre europeiske land?

 

DISCUSS!

 

02.mai poppet det opp 2 artikler som støtter at det skjer akkurat det samme hos oss nå, som i dokumentaren.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3619552.ece

http://www.dagbladet.no/2013/05/03/nyheter/innenriks/kriminalitet/utenriks/politi/26971655/

 

 

VI BURDE F*** MEG SKAMME OSS SOM ER SÅ DUM AT VI LAR DET HER HOLDE PÅ.

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Politikerne våre kjører bil til kontorene sine. De er ikke nødt til å gå spissrotgang mellom tiggere og narkomane hver dag. De bor også i områder av byen hvor de ikke blir plaget med innbrudd og narkosalg osv.

 

Således gir de ganske fint faen i oss andre som bor her og er mer opptatt av å få Norge til å fremstå som et sosialdemokratisk utopi og beste elev i FN-klassen enn de er på folkene som allerede bor her og har kommet hit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du burde endre emnetittelen. Rumenere og romfolk er ikke samme folkegruppe. Rumenerne misliker også romfolket, og de blir utstøtt til landsbygda i romania.

 

Aner ikke hvordan jeg gjør det, men ser ærlig talt ikke på det som et problem heller, alle ser på sigøynerne som "rumenere" dette er slik de omtales også i media.

 

 

Politikerne våre kjører bil til kontorene sine. De er ikke nødt til å gå spissrotgang mellom tiggere og narkomane hver dag. De bor også i områder av byen hvor de ikke blir plaget med innbrudd og narkosalg osv.

 

Således gir de ganske fint faen i oss andre som bor her og er mer opptatt av å få Norge til å fremstå som et sosialdemokratisk utopi og beste elev i FN-klassen enn de er på folkene som allerede bor her og har kommet hit.

 

Tror dette er mye av problemet, det virker som politikerne ikke skjønner hva som skjer når de ikke engang hører på politiets anbefalinger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Også har det litt med at vi bor i et sosialiststyre:

"Romfolket" får 60 dager på det de oppfatter som luksushotell (altså våre fengsler) etter lommetyveri før de blir sendt ut av landet (noe som forøvrig koster oss masse penger). Deretter kommer de tilbake fordi vi har liten passkontroll og gjentar lommetyveriene inntil de blir tatt igjen..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Underklasse + kriminalitet = sant. I hvert fall den type kriminalitet som er lett å oppdage og som gjerne straffes med fengsel. De reisende er en menneskegruppe som nesten utelukkende holder til i underklassen, og da er det ikke rart at det begås mye kriminalitet blant dem. Det samme gjelder andre grupper enkelte ynder å se på som kriminelle av natur. Underpriviligerte mennesker har en farlig kombinasjon av ressursmangel (motiv) og utenforskap (rettferdiggjørelse), ting som begge styrer dem i retning av lovbrudd.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aner ikke hvordan jeg gjør det, men ser ærlig talt ikke på det som et problem heller, alle ser på sigøynerne som "rumenere" dette er slik de omtales også i media.

 

Tror dette er mye av problemet, det virker som politikerne ikke skjønner hva som skjer når de ikke engang hører på politiets anbefalinger?

 

Fasit er slik : Når det er synd på dem er de romfolk og sigøynere fordi det gir beskyttet status og sympati. Når de gjør noe kriminelt og blir tatt av politiet omtaler media dem plutselig konsekvent som "rumenske statsborgere" for "ikke å stigmatisere".

 

Og ja, politikerne våre, selv om de er mer representative for brede lag av befolkningen enn i mange andre land, er totalt isolert ifra storbyproblemene vi andre må leve med. De fleste kommer jo tross alt ikke ifra Oslo engang, og de som gjør det kommer enten ifra vestkanten, eller er raddiser og hipstere ifra de sosialistiske partiene som bare synes synd på, og ikke evner å tenke på egne borgere. Som du sier, de følger jo ikke engang politiets oppfordringer.

Lenke til kommentar

Underklasse + kriminalitet = sant. I hvert fall den type kriminalitet som er lett å oppdage og som gjerne straffes med fengsel. De reisende er en menneskegruppe som nesten utelukkende holder til i underklassen, og da er det ikke rart at det begås mye kriminalitet blant dem. Det samme gjelder andre grupper enkelte ynder å se på som kriminelle av natur. Underpriviligerte mennesker har en farlig kombinasjon av ressursmangel (motiv) og utenforskap (rettferdiggjørelse), ting som begge styrer dem i retning av lovbrudd.

 

Det er hvertfall ikke til å stikke under en stein at det er snakk om yrkeskriminelle som jobber for organisert rumenske kriminelle. Når politiet faktisk sjekket disse stakkars "romfolkene" så hadde jo alle untatt ÉN eldre herremann rulleblad som var lengre enn armen min.

 

De er som du sier en underklasse i Romania - og når EU og Schengen lar dem reise til rike land uten lover og straffer så er det klart kriminelle flytter på seg for å maksimere profitt og minimere risiko.

Lenke til kommentar

Det er hvertfall ikke til å stikke under en stein at det er snakk om yrkeskriminelle som jobber for organisert rumenske kriminelle. Når politiet faktisk sjekket disse stakkars "romfolkene" så hadde jo alle untatt ÉN eldre herremann rulleblad som var lengre enn armen min.

 

De er som du sier en underklasse i Romania - og når EU og Schengen lar dem reise til rike land uten lover og straffer så er det klart kriminelle flytter på seg for å maksimere profitt og minimere risiko.

 

Hvis du ser dokumentaren kan du se herksapshusene de bygger seg i Romania, det er helt sinnsykt at de faktisk kan livnære seg slik de gjør og komme unna med det med herskapshus attpåtil, siden Romania åpenbart ikke har tenkt å ta ansvar er vel det eneste som funker å hive Romania ut av EU?

Lenke til kommentar

Det er jo det samme som å si at alle som er fattige er kriminelle.

 

Det blir ikke riktig, det som er spesielt med sigøynerne er at de har en kultur som går ut på at mennene slapper av og lever livet, mens barn og kvinner utnyttes til tigging og kriminalitet, de synes det er helt greit og vil ikke ha noen endring, ja fattigdom fører selvfølgelig til kriminalitet, men ingen er mer frekk enn sigøynerne på det her. Føler jeg misliker de mer og mer desto mer jeg ser inn i det.

Lenke til kommentar

Jeg får sitere Abigor fra en tråd her på forumet:

Jeg synes oppførselen deres er skammelig. Det bærer preg av en holdning der det eneste som betyr noe er nuet, noen fremtidsplaner har de tydeligvis ikke. Å støtte mennesker som ikke evner annet enn å formere seg og snylte på andre vil forverre våres og deres situasjon.

 

Jeg ser to problemer med livsstilen til de kriminelle romafolka:

1. Kortsiktig - tigging, tyverier og annen kriminalitet ødelegger bybildet på flere plan. Mange vil vegre seg for å dra på stedene der disse bandene herjer og området er i så måte overtatt.

2. De får pengene sine, bygger husene sine i Romania. De 5 ungene de har fått kommer tilbake for å gjøre det samme ti år etterpå.

 

Særlig innslaget fra Italia skremte meg litt - her har romafolket fått for fritt spillerom og har klart å etablere seg som et paralellsamfunn hvor de har bryllup med solgte 12-åringer, feirer at hun var jomfru når natten er over og har helt egne kjøreregler, noe som fjerner dem enda lenger vekk fra samfunnet. Dette har de prøvd på - i Oslo både på Grønland, Årvoll og Sognsvann. Den dagen de får fotfeste så er det gjort!

 

Når det kommer til dette med at de kynisk bruker barn så blir jeg bare trist. For det første fordi de er så jævlig egoistiske og setter barn til liv i en møkkaleir full av rotter og drit uten penger til å ta vare på ungene, det andre er at de systematisk bare bruker ungene som inntektskilder og driter i om de har det vondt. Fristende å tenke at det bare er å kline til ungen i fleisen ved minibanken der og da, men juling får disse barna nok av hjemme ser det ut til, og når de runder 10 så gir de så totalt faen i verdenssamfunnet at de selv velger seg tilbake til leiren frem.. Uff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...