Gå til innhold

Mobilbank overtar for nettbank


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvsagt betaler man regninger over mobilbank. Mye mindre kål det enn å sparke i gang pcen for å gjøre det (hvis den ikke allerede er på, men det er sjeldnere og sjeldnere hos meg.)

 

Jeg tror deg når du sier det, det er ikke det, jeg tviler bare at så mange er enig.

Hos meg er det aldri en PC som er mer enn 10 sekunder unna ferdig pålogget og klar til bruk.

Da er PC det åpenbare valget for betalinger.

Jeg tipper at hadde man fjernet saldosjekk ville andelen mobilbank fallt til 10%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har brukt SpareBank1 sin mobilapp i lang tid. Jeg har bare positive tilbakemeldinger når det gjelder appen og dens funksjoner.

 

Oversiktlig, lett å bruke, fint design og meget rask!

 

Jeg tror det er en stund til jeg faktisk slutter helt med den tradisjonelle nettbanken, da denne er mer oversiktlig hvis du skal gjøre om kontoer og ha full oversikt.

 

+++ til Sparebank 1!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror deg når du sier det, det er ikke det, jeg tviler bare at så mange er enig.

Hos meg er det aldri en PC som er mer enn 10 sekunder unna ferdig pålogget og klar til bruk.

Da er PC det åpenbare valget for betalinger.

Jeg tipper at hadde man fjernet saldosjekk ville andelen mobilbank fallt til 10%.

 

Jeg synes det er utrolig mye tregere å bruke pc, samme om den er pålogget og i nærheten eller ikke. For det første må man finne frem kodebrikken, evt endre i innloggingen så man huker av for bankid på mobil. Velger man bankid på mobil må man taste inn både mobilnr og fødselsdato, samt godkjenne på enhet nr. 2, dvs mobilen. Bruker man kodebrikken så må man stort sett gå et eller annet sted for å hente denne.

 

På mobilbank tar det så utrolig mye kortere tid, alt er samlet i ett og jeg trenger hverken id-brikke eller å fylle inn noe annet enn en pinkode for å ha full tilgang. Selve innlogginstiden er omtrent halvparten for min del på mobilbank.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg tror deg når du sier det, det er ikke det, jeg tviler bare at så mange er enig.Hos meg er det aldri en PC som er mer enn 10 sekunder unna ferdig pålogget og klar til bruk.Da er PC det åpenbare valget for betalinger.Jeg tipper at hadde man fjernet saldosjekk ville andelen mobilbank fallt til 10%.
Jeg synes det er utrolig mye tregere å bruke pc, samme om den er pålogget og i nærheten eller ikke. For det første må man finne frem kodebrikken, evt endre i innloggingen så man huker av for bankid på mobil. Velger man bankid på mobil må man taste inn både mobilnr og fødselsdato, samt godkjenne på enhet nr. 2, dvs mobilen. Bruker man kodebrikken så må man stort sett gå et eller annet sted for å hente denne. På mobilbank tar det så utrolig mye kortere tid, alt er samlet i ett og jeg trenger hverken id-brikke eller å fylle inn noe annet enn en pinkode for å ha full tilgang. Selve innlogginstiden er omtrent halvparten for min del på mobilbank.

Mer enn noe annet beskriver du jo bare at du har feil bank. De fokuserer på feil sted, mobil, fremfor å gjøre det lettere for alle brukere i hverdagen. Jeg kan garantere deg at PC er ulike mye kjappere og enklere å bruke bare nettbanken er god. Om man skulle slippe ett ledd i innloggingen må man fortsatt slite med begrenset plass, informasjon og oversikt på en mobil.

Se DinSide.no for en aktuell debatt om akkurat det og bankID hælvete.

Jeg snakker forøvrig selvsagt om å utføre tjenester på nettbanken som man typisk ikke får på sms-saldo. Altså betale regninger o.l.

 

 

Lenke til kommentar

Mer enn noe annet beskriver du jo bare at du har feil bank. De fokuserer på feil sted, mobil, fremfor å gjøre det lettere for alle brukere i hverdagen. Jeg kan garantere deg at PC er ulike mye kjappere og enklere å bruke bare nettbanken er god. Om man skulle slippe ett ledd i innloggingen må man fortsatt slite med begrenset plass, informasjon og oversikt på en mobil.

Se DinSide.no for en aktuell debatt om akkurat det og bankID hælvete.

Jeg snakker forøvrig selvsagt om å utføre tjenester på nettbanken som man typisk ikke får på sms-saldo. Altså betale regninger o.l.

 

Jeg har oftere med meg mobilen, enn pc'n, så jeg er veldig fornøyd med at de fokuserer på mobil. Hvordan kan du påstå at det er feil for meg? Jeg opplever at mobilbank er kjappere, enklere, mer effektivt og passer meg utrolig mye bedre enn å logge inn på nettbank. Eneste gangene jeg går inn i nettbanken er for å endre faste betalinger/overføringer, og det er ganske sjelden jeg trenger å gjøre.

 

Jeg vil forresten ikke tro at min bank har det noe verre i nettbanken enn andre, det er bare at de har en sabla god mobilapp som får vanlig nettbank til å fremstå tregere :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...