Gå til innhold

Se dronen bli skutt ned med laser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si at jeg støtter "framtidens krigføring", uansett hvor "kult" det er. Nei, krig er fortsatt ikke til å unngå, men man trenger ikke tøffe seg på YouTube. Det blir litt for Nord-Korea. Det er ikke mange land som har disse dronene. Med andre ord, dette er våpen for å drepe mennesker. Hvordan sees slike videoer på i ikkevestlige land?

 

De kunne fint ha funnet andre måter å vise fram denne imponerende teknologien.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg støtter "framtidens krigføring", uansett hvor "kult" det er. Nei, krig er fortsatt ikke til å unngå, men man trenger ikke tøffe seg på YouTube. Det blir litt for Nord-Korea. Det er ikke mange land som har disse dronene. Med andre ord, dette er våpen for å drepe mennesker. Hvordan sees slike videoer på i ikkevestlige land?De kunne fint ha funnet andre måter å vise fram denne imponerende teknologien.

 

dei pleier og gi ut forsjellige ting på youtube og er grei nok måte gi ut uten at vi må lage sirkus ut av det ....det har ingen ting med korea-propogandan om at dei skal til krig og gjøre,

 

ville vært svært ineffektivt siden youtube er sensurert ganske mye i nord korea, så dei ville aldri sett det

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg støtter "framtidens krigføring", uansett hvor "kult" det er. Nei, krig er fortsatt ikke til å unngå, men man trenger ikke tøffe seg på YouTube. Det blir litt for Nord-Korea. Det er ikke mange land som har disse dronene. Med andre ord, dette er våpen for å drepe mennesker. Hvordan sees slike videoer på i ikkevestlige land?De kunne fint ha funnet andre måter å vise fram denne imponerende teknologien.

 

Mange land har skaffet seg droner, og det blir stadig flere. Antallet er antagelig 70++. Jeg er redd fremtidens kriger vil ta droner for gitt, samt ha langt mer effektive (les: nedslaktende) våpen. Nå er ikke droner farlige per se, men et eksempel på dobbelbrukteknologi. Den kan brukes sivilt til kartlegging, link for telefon- og dataoverføring og til og med som et effektivt redskap for Røde Kors. Alternativt kan den bevæpnes og brukes millitært.

 

Kilde: http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/En-himmel-full-av-droner-7160212.html#.UWfg4aXxyvs

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg støtter "framtidens krigføring", uansett hvor "kult" det er. Nei, krig er fortsatt ikke til å unngå, men man trenger ikke tøffe seg på YouTube. Det blir litt for Nord-Korea. Det er ikke mange land som har disse dronene. Med andre ord, dette er våpen for å drepe mennesker. Hvordan sees slike videoer på i ikkevestlige land?De kunne fint ha funnet andre måter å vise fram denne imponerende teknologien.

 

Mange land i NATO-samarbeidet har tenkt til å skaffe seg droner både til sivilt og militært bruk. For eksempel har allerede Norge signert kontrakt om å få levert droner fra USA.

Når det gjelder demonstrasjonsvideoen så synes jeg den gjorde akkurat det den skulle, nemlig å demonstrere et produkt...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Laser som overfører varme trenger tid for å få fyr på målet. Tror egentlig det vil virke dårlig på vanlige jagerfly. De vil nok rolle og skifte kurs når strålen oppdages og fordele varmen over større område før de forsvinner ut av strålen.

Til og med dagens anti shipping misiler skifter kurs sporadisk for å ikke å bli et lett mål.

Så selv om laser blir den nye amunisjonen blir fremdelse hovedproblemet å treffe målet.

 

Laserens store fordel ligger nok idet at man ikke går tom for amunisjon og man ikke trenger å tenke på riktig kaliber og type ammo. Logistikk messig vil laser være en drøm. Ingen forsyningslinjer som må endres etter fremrykking og ingen mulighet for motstanderne til å forstyrre ammunisjonstilgangen!

Laser på ppk eller tanks ville vært en revolusjon! På skip er det bare nok et fancy våpensystem.

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Laser som overfører varme trenger tid for å få fyr på målet. Tror egentlig det vil virke dårlig på vanlige jagerfly. De vil nok rolle og skifte kurs når strålen oppdages og fordele varmen over større område før de forsvinner ut av strålen.

Til og med dagens anti shipping misiler skifter kurs sporadisk for å ikke å bli et lett mål.

Så selv om laser blir den nye amunisjonen blir fremdelse hovedproblemet å treffe målet.

 

Laserens store fordel ligger nok idet at man ikke går tom for amunisjon og man ikke trenger å tenke på riktig kaliber og type ammo. Logistikk messig vil laser være en drøm. Ingen forsyningslinjer som må endres etter fremrykking og ingen mulighet for motstanderne til å forstyrre ammunisjonstilgangen!

Laser på ppk eller tanks ville vært en revolusjon! På skip er det bare nok et fancy våpensystem.

 

Jeg tror du undervurderer hvor lett det er å spore et fly i luften. Mygg flyr i hytt og pine, men se hvor nøyaktig de kan følges:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...