Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Usikker på kjæresten


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og kjæresten min har hvert sammen i nesten 1 1/2 år snart. For noen dager tilbake fortalte hun meg at hun hadde mistet litt av følelsene for meg, og var litt usikker på tiden fremover. Vi har hatt våre up`s and down`s en god stund nå, jeg har kanskje hvert litt dårlig på å respektere hun på visse områder. Men hun sier at hun veldig gjerne vil prøve fremover og få det til og fungere, og sier at hun tror forholdet vårt blir sterkere hvis vi kommer oss igjennom dette.

 

Hvordan skal jeg opptre fremover? Leser over alt på diverese forum at de fleste som er i samme situasjon som meg blir bedt og virke litt "hard to get" mot kjæresten sin og ikke være masete, heller gi henne litt avstand og tid. Hun sier også at hun setter stor pris på meldingene jeg sender henne osv. Hva er tipsene dere har og gi meg? Jeg er veldig usikker..

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No tolker Ideal mye mere enn det trådstarter sier.

 

TS sier ingenting om å flytte fra hverandre eller noe annet som kan tyde på at det er noen andre inne i bildet.

 

Bare at følelsene ikkje er så sterke lenger. Og det er helt naturlig, er veldig få par som er som nyforelskede hele livet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Man får råd om å være hard to get og holde seg unna, men det er jo bare sprøyt.

 

Det som i realiteten skjer nå er at du er prisgitt hvorvidt dama di er attraktiv nok til å møte andre menn eller ikke. For når hun "ber om rom", og går på fester alene osv, så er det akkurat det som kommer til å skje.

At hun prater en masse politisk korrekt sprøyt overfor deg er i grunnen irrelevant og representerer ikke virkeligheten.

 

Dersom hun skal ha fest "sammen med de andre jentene", så vet jeg hva det i realiteten betyr.

Dersom hun skal ha "space" til å "finne sæ sjæl" så vet jeg hva det i realiteten betyr.

Dersom hun forteller at hun har møtt en ny venninne, så vet jeg hva det i realiteten betyr.

 

Nå kommer det sikkert 30stk og forteller meg hvor feil jeg tar, og at jeg er bitter og at jeg har dårlige erfaringer, men faktum er jo at jeg har rett. Om du skal opp Kilimanjaro så hører du selvfølgelig på erfarne fjellfolk som har vært på der oppe flere ganger før, og lar være å sette i vei iført badeshorts og flipflopsandaler. Det samme burde jo gjelde her.

Jeg kan ikke for det at det er slik damene er i dag, det er ikke min feil. Jeg bare tilpasser meg.

 

Jeg har opplevd akkurat dette her før. Tre år inn i et forhold og hun vil ha space. Hun sier masse fine ord og politisk korrekt piss om hvor mye bedre denne dritten kommer til å bli hvis jeg bare hører på henne.

Jeg tenker jo som en naiv 23-åring at dette her må jo jeg bare gjøre som hun sier.

Hun begynner å fortelle om at hun har en ny venninne som hun møter hele tiden "for kaffe".

Problemet er jo bare at i virkeligheten er dette en ny fyr, så hun lyver jo så det renner av henne.

Sure enough, jeg flytta ut og to uker senere hadde fyren flyttet inn. Er det noen damer som lar folk de har kjent i to uker flytte inn? Nei, såklart hadde dette pågått lenge før det.

Men den som ler sist ler best, drittsekken hun hadde funnet seg tok livet av seg kort tid etterpå: http://no.wikipedia....3%A9_Fredriksen

Hvorpå den kjipe utro hora drev et sørgenettsted for avdøde i flere år etterpå.

 

Mitt råd til deg er derfor som følger:

Drit i dette her. Dette kommer til å gå dritt uansett. Dersom du legger noe mer følelser i dette kommer du til å være den som lider mest. Hvis du i stedet sier til denne bortskjemte lille prinsessa at du er drit lei av hun manipulerer deg og at du ikke gidder å være kompis med henne etter at det er slutt heller, og at hun kan ha det så godt, ja da vinner DU. Da vinner DU, og ikke den kjipe hora, som tror hun kan leke med deg og bruke deg som en emosjonell cum-recepticle.

Kunne ikke vært mer enig med det innlegget der..

 

JEG FØLER at i dagens samfunn så er mennene det svakere kjønn når det kommer til forhold.

Snakker ikke om hver eneste mann (Alle er forskjellige), Men flertallet av mine kompiser "har ikke kontrollen".

 

Er så drittlei når kvinnene tror de skal få lov å styre showet og gjøre akkurat som de vil..

Det var ikke slik i vikingtida :p

 

Det beste han kan gjøre i dette forholdet er å gjøre det slutt med dama hvis han føler det går dritt.

Da står han allerede der mye sterkere psykisk enn at han blir den som er forlatt knust og hun blir den som suser rundt videre, Vitende at han gråter for henne, Da beholder han heller selvtilliten til å finne seg ny.

 

Og hva er ny? Jo ny er bedre! Ikke alltids men han høres ut som en som er ung og kunne trengt erfaring.. Så dette evt. breakup vil ikke såre han men snarere gi han bedre erfaring.

 

Jenter er noen uforskammede beist, Å det er fort gjort og bli gjort om til bitch'n i forholdet fordi man er såpass glad i vedkommende og slutter å handle etter fornuft istedet, En heller blanding ett sted midt i mellom.

Hadde jeg vært han, Så ville jeg endt ting om ikke ting ble sabla bedre etter en måned. Og jeg gidder ikke høre at hun er så verdt det og "The one"..

 

Fordi mange jenter når de blir forelska i begynnelsen tror allerede der at de har truffet "The one".. Haha, Bullshit!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hun sier også at hun setter stor pris på meldingene jeg sender henne osv. Hva er tipsene dere har og gi meg? Jeg er veldig usikker..

 

Takker for alle svar :)

 

Dette er veldig enkelt. Du må konsentrere deg om en ting i gangen! Sørg for å være med med hele konsentrasjonen i detaljer rundt samværet, og utfyll partneren der det er naturlig. Ikke forvent deg umiddelbare resultater, og ikke syt over at du ikke får dem umiddelbart heller. Du må bruke tålmodigheten din, og overbevise henne om at du mener alvor.

 

Gjør de samme gjøremålene, men sørg for å gjøre dem til fulle - aldri gå til sengs med en uløst uenighet murrende i bakhodet - bruk den tiden det tar for å få nødvendig ro og nattesøvn, og husk at soverommet er kun for hvile og hygge (dette er veldig viktig!!!!!).

 

Lykke til!

 

:)

Lenke til kommentar

JEG FØLER at i dagens samfunn så er mennene det svakere kjønn når det kommer til forhold.

Snakker ikke om hver eneste mann (Alle er forskjellige), Men flertallet av mine kompiser "har ikke kontrollen".

 

Mange menn lar seg jo faktisk herse med av kvinner og tør ikke si sine egne meninger. Da er det jo ikke rart at noen føler at de "ikke har kontrollen".

Lenke til kommentar

Mange menn lar seg jo faktisk herse med av kvinner og tør ikke si sine egne meninger. Da er det jo ikke rart at noen føler at de "ikke har kontrollen".

Jupp, Det var nok noe av det som skjedde med den første kjæresten min :)

Jeg sa ikke ordentlig ifra der det trengtes.

Har aldri latt meg herse med siden den gang, Har hatt 2 kjærester nå.. Og det gjelder å ikke være dumsnill, Ikke godta jentepiss og ikke være for intim.

 

Selvfølgelig finne riktige balansen på alt dette. De mister rett og slett respekten for deg hvis du forblir tøffel, Mitt mål blir da å ikke havne der, Men heller at begge gir av hverandre til hverandre når det trengs.

 

Man får bedre damer ved å "faile".. Men hvis man gjør det man alltid har gjort, Vil man også kun få det samme.

Lenke til kommentar

Jupp, Det var nok noe av det som skjedde med den første kjæresten min :)

Jeg sa ikke ordentlig ifra der det trengtes.

Har aldri latt meg herse med siden den gang, Har hatt 2 kjærester nå.. Og det gjelder å ikke være dumsnill, Ikke godta jentepiss og ikke være for intim.

 

Selvfølgelig finne riktige balansen på alt dette. De mister rett og slett respekten for deg hvis du forblir tøffel, Mitt mål blir da å ikke havne der, Men heller at begge gir av hverandre til hverandre når det trengs.

 

Jeg kan ikke fordra tøfler. Turn on med menn med som ikke er redd for å si akkurat det de mener, og ikke (vil) gjør alt for deg. Skaper lett problemer om det er en part i forholdet, som ikke klarer å sette grenser.

 

Bra du ikke lar deg herse med, keep it up! Hva legger du i å være for intim? Sex og/eller kos?

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fordra tøfler. Turn on med menn med som ikke er redd for å si akkurat det de mener,

Bra du ikke lar deg herse med, keep it up! Hva legger du i å være for intim? Sex og/eller kos?

Ganske enkelt "definisjonen" på intim. Syns faktisk ikke man skal ha sex hver dag. Det for nå bli min mening.

 

Men det ene forholdet jeg hadde med ei i Østfold, Der jeg kun fikk møte henne i helgene.. Det ble som en fornyelse hver gang man ser den personen man er forelska i, Og det gjør mer underverker enn å bare bange hver eneste dag ;)

 

 

Men så varte heller ikke forholdet i lengden. Man må finne en balanse på alt. I Det forholdet trampet jeg hvertfall med foten hver gang det var noe. Og vi kom alltid fram til en enighet.

 

Ja, enig i mye av det du sier.

 

Det med å ikke være tøffel må ikke misforstås helt. Man trenger ikke å gå rundt og leke alfahann, men poenget er å vise ærlige intensjoner. Altså, hvis man ikke synes at X er bra, så trenger man ikke si at X er bra kun for å tilfredsstille noen andre.

Selvsagt, Man må som sagt finne rette balansen på alt.

Det kan være fint og være tøffel en gang iblant for å vise at man er glad i kjæresten og da burde man få mye fint igjen :)

 

Men så er det heller ikke bra å være det for mye. Må finne en naturlig balanse. Det funker ikke å være statisk når livet er alt annet enn svart/hvitt. Gjelder å tilpasse seg handlinger for det vil bli mye forskjellige situasjoner utover i livet, Og ingen situasjon trenger være den samme ;)

 

Personelig er jeg veldig ærlig og direkte og holder ikke noe tilbake, Eller lagrer ting jeg ville få ut til etterpå for da blir det mest sannsynlig glemt.

Er veldig opptatt av at rett skal være rett, Og jeg var kanskje ikke alltid like flink på dette fordi var redd for å miste jenta. Ble derfor kanskje for mye tøffel og kan det fort bli feil.

 

Gjelder å finne riktige balansen og øvelse lager selvsagt mestern. Jeg ser fortere nå når for mye av det ene har blitt for lite av det andre.

Lenke til kommentar

Ganske enkelt "definisjonen" på intim. Syns faktisk ikke man skal ha sex hver dag. Det for nå bli min mening.

 

Men det ene forholdet jeg hadde med ei i Østfold, Der jeg kun fikk møte henne i helgene.. Det ble som en fornyelse hver gang man ser den personen man er forelska i, Og det gjør mer underverker enn å bare bange hver eneste dag ;)

 

 

Men så varte heller ikke forholdet i lengden. Man må finne en balanse på alt. I Det forholdet trampet jeg hvertfall med foten hver gang det var noe. Og vi kom alltid fram til en enighet.

 

Hver sin smak. Jeg vil gjerne ha sex så ofte som mulig, om det ikke alltid går, så er det jo alltids sexting og telefonsex. Synes ikke det blir kjedelig i lengden heller, så mye forskjellig man kan gjøre.. Å gå rundt å være seksuelt frustert i et forhold, finner jeg ødeleggende. Andre problemer blir mye tydeligere.

 

Uansett kjønn så burde man sette ned foten om det er noe, og komme til en enighet. Nå har jeg aldri vært forelsket, bare vært betatt, men jeg har hatt to forhold, ett på to år og ett på et halvt år. (Regner ikke med de før jeg debuterte) Har aldri kranglet i et forhold eller hevet stemmen min. Vil heller kalle det diskusjoner. Kranglingen kom først etter bruddet, med han jeg var sammen med i to år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...