Gå til innhold

Kjøpe CPU blokk fra Ebay - kvalitetsforskjeller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gå for kjente merker ;)

Har du en begrunnelse for det? Jeg er bare nysgjerrig da jeg lurer på om det er noe forskjell på dem. Det er tross alt bare en metall"klump" som det skal gå vann igjennom. :)

 

Edit: F.eks denne: http://www.ebay.com/itm/1-PCS-Copper-Base-Water-Cooling-Block-Waterblock-CPU-Cooler-Aluminum-Clasp-W03-/160995926909?pt=US_Water_Cooling&hash=item257c1ae37d :)

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Har du en begrunnelse for det? Jeg er bare nysgjerrig da jeg lurer på om det er noe forskjell på dem. Det er tross alt bare en metall"klump" som det skal gå vann igjennom. :)

 

Edit: F.eks denne: http://www.ebay.com/...=item257c1ae37d :)

 

Du får den jo rett i postkassa for 110 kr, ser ikke noen grunn da til ikke å prøve. Bare husk og test den i loopen før du setter alt inn i kassa.

Lenke til kommentar

Heisann

Jeg fikk vannkjøling av en snill bruker her på Diskusjon. Jeg har da alt bortsett fra CPU blokk, og evnt GPU blokk. Jeg ser de ligger på rundt 20 dollarish på Ebay. Kan jeg gå for en slik? Eller kvaliteten for dårlig?

Det er ikke noe proble å kjøpe CPU-blokk på Ebay men du bør jo først finne en som passer din CPU/sokkel. Jeg ville aldri kjøpt den du linker til men heller gått for kjente merker som EK, Swiftech etc.

 

Det er endel forskjeller på CPU-blokkenes kjøleevne.

Lenke til kommentar

Har du en begrunnelse for det? Jeg er bare nysgjerrig da jeg lurer på om det er noe forskjell på dem. Det er tross alt bare en metall"klump" som det skal gå vann igjennom. :)

 

Edit: F.eks denne: http://www.ebay.com/...=item257c1ae37d :)

 

Det er ikke noe proble å kjøpe CPU-blokk på Ebay men du bør jo først finne en som passer din CPU/sokkel. Jeg ville aldri kjøpt den du linker til men heller gått for kjente merker som EK, Swiftech etc.

 

Det er endel forskjeller på CPU-blokkenes kjøleevne.

 

Hva er forskjellen siden du ikke ville kjøpt denne? Den koster 110 spenn rett i postkassa, den er ihvertfall verdt et forsøk om ikke noen som faktisk har brukt den sier noe annet.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe proble å kjøpe CPU-blokk på Ebay men du bør jo først finne en som passer din CPU/sokkel. Jeg ville aldri kjøpt den du linker til men heller gått for kjente merker som EK, Swiftech etc.

 

Det er endel forskjeller på CPU-blokkenes kjøleevne.

 

Nå har brukeren fått vannkjøling da, og vil bare sette sammen noe som funker virker det som, tror ikke han ser helt etter "end of the line " performance. :p

Lenke til kommentar

Den der ser ut som noe man mekker på gutterommet omtrent :p Ligner litt (?) på første generasjons heatkiller, eller noe slik. 100 år gammelt eksternt design. Jeg ville ikke kjøpt den, selv om den er billig. Dog, hvis du liker å fikle med ting kan du alltids gi den et forsøk, og så kjøpe en bedre dersom den er junk (noe jeg tipper den er basert på helhetsinntrykket jeg har av den pr nå).

 

Heisann

Jeg fikk vannkjøling av en snill bruker her på Diskusjon. Jeg har da alt bortsett fra CPU blokk, og evnt GPU blokk. Jeg ser de ligger på rundt 20 dollarish på Ebay. Kan jeg gå for en slik? Eller kvaliteten for dårlig?

 

Hvilken sokkel er det egentlig du skal ha blokk til?

Lenke til kommentar
Nå har brukeren fått vannkjøling da, og vil bare sette sammen noe som funker virker det som, tror ikke han ser helt etter "end of the line " performance. :p

 

Stemmer det, jeg skal bare bytte ut vifta uten noe mål om super kjøling. :)

 

 

Den der ser ut som noe man mekker på gutterommet omtrent :p Ligner litt (?) på første generasjons heatkiller, eller noe slik. 100 år gammelt eksternt design. Jeg ville ikke kjøpt den, selv om den er billig. Dog, hvis du liker å fikle med ting kan du alltids gi den et forsøk, og så kjøpe en bedre dersom den er junk (noe jeg tipper den er basert på helhetsinntrykket jeg har av den pr nå). Hvilken sokkel er det egentlig du skal ha blokk til?

 

Jeg skal bruke den på sokkel 775, e8600. Jeg er begrensa av hovedkortet når det gjelder OC, så blir ikke noe av det.

 

Så dere mener festemekanismen ikke er helt bra? Det er bare fire skruer som skrus fast, sikkert helt grei, men jeg kan titte etter noen andre med bedre mekanismer. :)

 

Edit: Tenkte å oppgradere om ikke for lenge. Kanskje når Haswell kommer, men jeg regner med at Intel ikke forandrer på feste mekanismen på neste generasjon. :)

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Stemmer det, jeg skal bare bytte ut vifta uten noe mål om super kjøling. :)

 

 

 

 

Jeg skal bruke den på sokkel 775, e8600. Jeg er begrensa av hovedkortet når det gjelder OC, så blir ikke noe av det.

 

Så dere mener festemekanismen ikke er helt bra? Det er bare fire skruer som skrus fast, sikkert helt grei, men jeg kan titte etter noen andre med bedre mekanismer. :)

 

Edit: Tenkte å oppgradere om ikke for lenge. Kanskje når Haswell kommer, men jeg regner med at Intel ikke forandrer på feste mekanismen på neste generasjon. :)

 

Jeg tror faktisk jeg har liggende en Asetek Waterchill vannblokk til S775 ett sted, visst du er intressert i den :) Med komplett innfesting og alt. Skal lete etter den, når jeg kommer hjem ikveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...