Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kutt med brødkniv i finger. Legevakt?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kuttet meg med brødkniv i pekefingeren for 1,5 dag siden. Det blødde ganske mye til å begynne med, så jeg stoppet blødningen med papir og deretter satt på plaster. Etter 1,5 dag er det allerede tegn på at det gror, men spørsmålet er: vil dette gro av seg selv eller er det såpass stygt at jeg bør ta en tur på legevakten å sy? Det gjør ikke særlig vondt, men jeg tenker på en eventuell infeksjon. Det har vært litt (men minimalt) med gult verk som jeg har fjernet med q-tips.

 

post-226106-0-39862900-1365433448_thumb.jpg

 

 

Anonym poster: 6982358e5082b52cf013927e47c68a16 Anonym poster: 6982358e5082b52cf013927e47c68a16

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går bra så lenge du holder det rent, tildekt og luftig. Har selv kuttet meg i pekefingeren med en stor kjøkkenkniv, og det leget raskt og pent uten legehjelp. Tok sin tid før det ble pent riktignok, men i dag har jeg ingen tegn til kutt der.

 

Red.: Kuttet mitt var omtrent en halv centimeter dypt, forøvrig.

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hvorfor anonym? klossmajorer er vi alle 

 

 

Jeg tipper svaret på det er enkelt av natur. Han ønsker ikke sin online identitet tilknyttet en så bagatellmessig skade. Men, så er han også usikker på om kuttet kan være av en slik art at han trenger hjelp. Som f.eks. kunne ha vært antibiotika. Han nevner jo litt gult puss.

 

Gult puss kan være noe kroppen setter i gang med om den vil drive ut et fremmedlegeme. Jeg kan ikke alt om sånne ting. Men dette er det ingen tvil om. Det er ikke noe bilde av hva slags gult puss som var der. Jeg tipper det etterlates et lite arr etterpå, enten du syr eller ikke syr. Fastlegene er ikke kosmetiske kirurger akkurat. Så det blir ikke nødvendigvis særlig pent etter sying heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...