Gå til innhold

Echovox Sveits - Hva er dette for noe svindel?


Anbefalte innlegg

Jeg fikk i dag en SMS fra 1981 med dette innholdet:

SMS OK til 1981 og last ned innholdet ditt na. Ha det moro med innholdet! 4sms ukentlig, 30kr/sms. For å avbestille, tekst stopp til 1981.

 

Når jeg søker opp nummeret får jeg opp Echovox Sveits som eier.

 

Jeg aner ikke hva de driver med eller hvilket innhold det er snakk om. Har aldri bestilt noe som helst.

 

Burde jeg sende denne "stoppmeldingen", eller bare overse det hele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser jo ut som du først må starte abonnementet med OK ...

 

Tror det har vært flere saker på dette i det siste, at aktører sender ut meldinger som gir inntrykk av at det er noe du vil lese e.l. for å få deg til å svare og starte abonnementet.

 

(Det kan jo også være noen som skriver inn nummeret ditt på en nettside og så må du bekrefte før det skjer noe)

Lenke til kommentar

Ja, det ser ut til at en må startet abonnementet ved å sende "OK", men så useriøst som dette virker så sliter jeg litt med å stole på dem.

 

Sliter litt med å stole på dem? Selvfølgelig er dette kun et selskap som ønsker å loppe deg for penger(Svindel i mine øyne), ikke send noen melding til noe som helst hvis du får sånne meldinger, bare å ignorere.

Lenke til kommentar

Ja, jeg sliter ikke bare litt med å stole på dem. Derfor jeg lurte på om jeg kunne stole på at de ikke allerede hadde startet abonnementet i det de fikk tak i telefonnummeret mitt.

 

De har ikke lov til å gjøre det uten ditt samtykke, det er derfor de alltid skriver "SMS OK til 1981 og last ned innholdet ditt na".

Lenke til kommentar

"De har ikke lov til" er på ingen måte det samme som "det er ikke teknisk mulig for dem".

 

Jeg tror dog at operatøren din har ryggen din her; det er operatøren som faktisk utøver trekket, og de har nok tekniske sperrer på plass som hindrer tredjepart i å utløse trekk på ditt abonnement.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"De har ikke lov til" er på ingen måte det samme som "det er ikke teknisk mulig for dem".

 

Jeg tror dog at operatøren din har ryggen din her; det er operatøren som faktisk utøver trekket, og de har nok tekniske sperrer på plass som hindrer tredjepart i å utløse trekk på ditt abonnement.

 

Teknisk mulig eller ikke, de er fucked hvis de sender ut sms/starter abb. uten samtykke fra deg, dvs hvis man drar saken videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...