Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Ford Mondeo starter ikke


MiiX

Anbefalte innlegg

Når jeg vrir om nøkkelen blinker flere lys i frontpanelet og det høres ut som om motoren prøver å starte, dette varer i 1/10 sekund og gjør det samme til jeg vrir nøkkelen tilbake.

 

Har ikke for mye anelse på bil, men tenkte kanskje dere kloke hoder har noen tips om hva som kan være galt.

 

Youtube video med samme problem:

Endret av MiiX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta først en diagnose. Har du nok diesel i tanken? Måleren til venstre viser tom....

Må jeg ikke har sånn leser som plugges i en eller annen plass(vet ikke hva det heter) for å gjøre det, eller misssforstår jeg?

Det er ikke bilen jeg har på filem, bare samme problem fra en eller annen på youtube. Disel? Mener du bensin/olje? Har nokk bensin, olje viser seg å være flatt...

EDIT: Måleren på venstre side er temp

 

Flatt batteri?

Får ikke sjekket det før senre i dag, men tror ikke det.

 

Får du trillet bilen i gang?

Har ikke prøvd, er ikke med bilen nå, så må prøve senere. Endret av MiiX
Lenke til kommentar

Reima så hel og fin ut.

Hvor gammel er reima? Den kan se hel og fin ut på utsiden (den glatte), men den kan ha mistet så mange tenner på rad på innsiden (den med tenner) at den glipper over på nedre drev (på veiva). Kan du se om kammen(e) roterer når du forsøker å starte?

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Man hører jo at reima + batteri er i orden. At batteriet var flatt er vel fordi du har kjinna det tomt, er hvertfall masse power igjen på denne filmen.

 

Lite olje høres også merkelig ut, men nå kjenner ikke jeg Ford. Ville da tro at det skulle lyst en gul oljenivå lampe en eller annen plass,men men.. Man skal vel også få oljetrykk etter så mye kjinning noe du eller ikke gjør så det er vel noe "safty" mode greier. Du får se om det holder i lengden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...