Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bedre, eller bare dårlig selvtillitt?


Anbefalte innlegg

I løpet av årenes gang har jeg hatt blandede erfaringer med det motsatte kjønn (jenter/damer). Noe har vært vellykket, andre ganger har jeg blitt avvist kort og kontant. Og det er forsåvidt OK det, men:

 

Noen ganger så har jeg opplevd at jenter oppfører seg og ser skikkelig bitchy ut, som om en på en måte ikke er bra nok til en gang å føre en vanlig samtale med.

Dette er som oftest jenter/damer som ser..."over snittet" bra ut. Flere SER bitchy ut, og oppfører seg skikkelig ille, ikke bare de episodene jeg har vært borti, men også andre ganger hvor jeg har obervert det.

 

Det er ganske vanskelig å forklare hvordan de er, men ofte gidder de ikke å si hverken hei eller hade om de jobber f.eks på en servicebedrift og har en utstråling som sier "hva faen ser du på".

 

Jeg bare lurer på, hva er det som gjør at de tror at de er så mye bedre enn "alle" andre, og hvilket inntrykk ønsker de at andre skal ha av de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstod det slik: Du liker ikke bli avvist. Når du blir det av en jente som er "over gjennomsnittet", så tenker du "Jævla bitch, hun tror hun er bedre enn alle andre og tillater seg å se ned på andre i tillegg".

 

Det er dine tanker og ikke nødvendigvis slik det var ment. Kanskje hun bare hadde en jævlig dårlig dag - ergo, du kan ikke legge en sånn mentalitet på alle jenter som du mener ser bitchy ut - eller som er over gjennomsnittet pen. Alle mennesker er forskjellige og alle opplever den samme dagen forskjellig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Det er ganske vanskelig å forklare hvordan de er, men ofte gidder de ikke å si hverken hei eller hade om de jobber f.eks på en servicebedrift og har en utstråling som sier "hva faen ser du på".

 

Jeg bare lurer på, hva er det som gjør at de tror at de er så mye bedre enn "alle" andre, og hvilket inntrykk ønsker de at andre skal ha av de?

 

En naturlig årsak for dette fenomenet, kan være fordi pene jenter får flere tilbud enn mindre pene jenter. Og at av disse tilbudene vil noen få være av den mer primitive sorten - og dermed blir den pene jenta mer sensitiv for det som av henne oppfattes som lettvinte og primitive forsøk på flørting.

 

Pene jenter må man bruke litt ekstra kløkt for å overbevise - rett og slett

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg forstod det slik: Du liker ikke bli avvist. Når du blir det av en jente som er "over gjennomsnittet", så tenker du "Jævla bitch, hun tror hun er bedre enn alle andre og tillater seg å se ned på andre i tillegg".

 

Det er dine tanker og ikke nødvendigvis slik det var ment. Kanskje hun bare hadde en jævlig dårlig dag - ergo, du kan ikke legge en sånn mentalitet på alle jenter som du mener ser bitchy ut - eller som er over gjennomsnittet pen. Alle mennesker er forskjellige og alle opplever den samme dagen forskjellig.

 

Da har du misforstått hele tråden. Jeg kompliserte det hele for mye tror jeg.

 

Kan godt forenkle det noe:

Hva er det som gjør at enkelte fremstår på en måte som gjør at de signaliserer "jeg er bedre enn deg"?

 

Et eksempel: en kamerat av meg har ei dame som 'siler' ut kompisene hans ut av "status og rang".

Noen av kompisene hans er liksom ikke verdt å snakke med, ikke en gang et "hei", mens andre er populære nok. (Hun snakker med meg, men reagerer på hvordan hun er mot andre). Og hun og veninneflokken henbes er generelt nedlatende til andre.

 

Grunnen til at jeg brukte mitt eksempel i første tråd har ikke noe med meg selv som sådan å gjøre, men at det kan være en typisk setting.

 

 

Lenke til kommentar

Det kommer jo helt an på hva du tolker som oppførsel som signaliserer "jeg er bedre enn deg". Mange kan mistolke det. Som regel vil jeg tro det enten er likegyldighet, eller bare sjenanse. Kanskje vedkommende ikke er særlig sosial, og ikke egentlig har noe lyst til å prate.

 

Jeg er i grunn også enig med andre her, som nevner at det kan ha noe med din egen mentalitet. Den riktige måten å reagere på, er å ikke ta det personlig, og ikke komme fram til den konklusjonen at personen oppfører seg overlegen. Jeg tror det heller er du som føler deg underlegen, og begynner å tro at det er de som tenker; "jeg er bedre enn deg".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer jo helt an på hva du tolker som oppførsel som signaliserer "jeg er bedre enn deg". Mange kan mistolke det. Som regel vil jeg tro det enten er likegyldighet, eller bare sjenanse. Kanskje vedkommende ikke er særlig sosial, og ikke egentlig har noe lyst til å prate.

 

Jeg er i grunn også enig med andre her, som nevner at det kan ha noe med din egen mentalitet. Den riktige måten å reagere på, er å ikke ta det personlig, og ikke komme fram til den konklusjonen at personen oppfører seg overlegen. Jeg tror det heller er du som føler deg underlegen, og begynner å tro at det er de som tenker; "jeg er bedre enn deg".

 

Du kan ha rett angående at det ikke er meningen å fremstå slik. Imidlertid når det kommer til venninneflokken til dama til kompisen min, så får jeg bekreftet at noen er slik. Og da tenker jeg "hvilken rett har de til å rakke ned på andre?".

 

 

Lenke til kommentar

Vel, det er jo også en fin teknikk for å heve seg selv over andre. Det er en stygg måte å heve sitt eget selvbilde på. En slags måte å nære seg av andres svake selvbilde på. Jeg tror ikke det er en teknikk som fungerer på personer som allerede har et godt selvbilde og/eller høy sosial status. Med andre ord, jeg tror ikke ofrene til slike personer er "tilfeldig utvalgt". De har såklart ingen "rett" til å gjøre sånt, men det er nå slik det fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et eksempel: en kamerat av meg har ei dame som 'siler' ut kompisene hans ut av "status og rang".

Noen av kompisene hans er liksom ikke verdt å snakke med, ikke en gang et "hei", mens andre er populære nok. (Hun snakker med meg, men reagerer på hvordan hun er mot andre). Og hun og veninneflokken henbes er generelt nedlatende til andre.

 

Hehe. Det er nok bare hun som har litt problemer med sitt eget selvbilde. Slik jeg ser det virker hun usikker, kanskje hun er litt redd for å være som de andre. Men det er vanskelig å si noe helt konkret, fordi alle jenter er forskjellige, så nok synsing fra min side. Spørsmålet er jo om du egentlig vil henge med folk som har slike verdier?

 

Er man blant de 2% peneste jentene, så kan man forvente at en veldig høy andel av guttene vil synes at de er attraktive. Av den grunn er det noen jenter som kan tillate seg å oppføre seg bitchy, fordi de alltid vet at det vil komme en ny gutt til dem(abundance).

 

Man må heller ikke forveksle bitchyness med avvisning. Jenter er ikke nødvendigvis bitchy kun fordi de avviser deg, det kan jo hende at dere ikke hadde god kjemi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe. Det er nok bare hun som har litt problemer med sitt eget selvbilde. Slik jeg ser det virker hun usikker, kanskje hun er litt redd for å være som de andre. Men det er vanskelig å si noe helt konkret, fordi alle jenter er forskjellige, så nok synsing fra min side. Spørsmålet er jo om du egentlig vil henge med folk som har slike verdier?

 

Er man blant de 2% peneste jentene, så kan man forvente at en veldig høy andel av guttene vil synes at de er attraktive. Av den grunn er det noen jenter som kan tillate seg å oppføre seg bitchy, fordi de alltid vet at det vil komme en ny gutt til dem(abundance).

 

Man må heller ikke forveksle bitchyness med avvisning. Jenter er ikke nødvendigvis bitchy kun fordi de avviser deg, det kan jo hende at dere ikke hadde god kjemi.

 

Jeg har ikke sansen for folk med slike verdier, men hun er dama til en av mine beste kompiser (desverre) så sosial omgang i noe omfang blir det. Det er vel derfor jeg legger så godt merke til det også sikkert. Han har også sagt til meg at han regelrett skjemmes noen ganger.

 

Nå var ikke meningen med innledningen på denne tråden å få frem at jeg har bitt avvist og at jeg synes at vedkommende er bitchy av den grunn. Jeg har vært sammen med min kjære i flere år, så har ikke hverken "prøvd meg" på noen eller i annen sammenhen blitt avvist i den perioden.

 

Mitt poeng er at jeg konstaterer at enkelte faktisk ER slik, men sliter med å forstå hvorfor.

Er det slik at de ønsker å fremstå slik ovenfor andre?

Lenke til kommentar

Jeg jobber selv der hvor møter mange mennesker og må ofte snakke en del med de. Det jeg har funnet ut er at mange disse jentene med "bitchy"-utstråling smiler etterhvert bare man jobber litt med de. For noen er bare slik, og tror for noen jenter er det en forsvarsmekanisme hvor de kanskje er i en kjip periode i livet, eller så har de bare første-inntrykkspersonlighet som er litt "messed up". 70% av bitchy-jenter er OK under overflaten, 20% faktisk ganske ålreite og ja 10% er gjennomsyret bitchy.. Men alle kan ikke være like..

 

Go&Flow...

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på, hva er det som gjør at de tror at de er så mye bedre enn "alle" andre, og hvilket inntrykk ønsker de at andre skal ha av de?

 

Etter å faktisk ha diskutert dette med mange av de penere jentene jeg har ligget med har jeg kommet frem til at de er så JÆVLIG lei av alle gutta som legger ann på dem på samme måte. De har derfor satt opp et "bitch shield" for å avskrekke gutter uten selvtillit. Går du bort til dem, superdirekte og bare "HeI!" med et seriøst ansikt så faller det bort 9/10 ganger. Slike jenter ELSKER gutter med selvtillit, selv om de ikke ser bra ut. Det er nesten lettere å få de jentene da når du først får kontakt så elsker de deg.

 

Nå er det natta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...