Gå til innhold

Cisco Access Point (AP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis IP-adressen som står i manualen, prøv med en reset av den. Husk at du må ha satt manuell IP-adresse på maskinen du prøver å koble til med da, som er på samme subnet som aksesspunktet. Ellers kan du koble til med konsollkabel, så finner du fort ut hvilken IP-adresse den er konfigurert med.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

takker for svar.

 

Har nå nedgradet til autonomous AP.

Satt denne opp med static Ip adresse.

Alt ser ok så langt.

Får kontakt med web grensesnitt på denne. Ikke noe problem.

satt opp denne AP med ssid, wep.

 

MEN

 

når jeg søker på iphone, så finner jeg ssid, men når jeg velger dette nettverket spinner bare iphone, og står bare der og spinner.

 

Forsøker jeg en laptop med win7, finner ssid får koble til med wep passord, men win7 sier uidentifisert nettverk, ingen internet tilgagn.

 

Har satt fæøgende:

 

AP ipadresse: 10.0.0.10

ap nettmask : 255.255.255.0

def gat: 10.0.0.138 (fordi telenor adsl modem gar IP: 10.0.0.138)

 

Denne AP er koblet via en cisco catalsy express 500 switch, som har Ip 10.0.0.4.

 

Hva skal def gateway være på AP da egentlig ? vil tro 10.0.0.138 som er telenor ADSL modem.

 

Men får altså ikke koble til klienter og surfe. Hva kan være galt mon tro?

 

takker for tips/innspill... takker for all hjelp!

Lenke til kommentar

Bruk WPA2.

WEP er broken, og er egentlig ikke kompatibelt med 802.11n.

 

Gateway skal være IP til ruteren i nettverket ditt. Sannsynligvis ADSL-modemet fra telenor siden disse pleier å være ruter i tillegg til modem.

 

 

Edit: I datasheet ser det faktisk ikke ut som at WEP er støttet. WEP er uansett helt hull i hodet å bruke i år 2013. WEP ble deprecated i 2004.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Takker for svar...

 

Fant ut av det.

Jeg skrev WEP men bruker WPA2 så klart...:)

trykkfeil i farten...

 

Men så til løsningen som jeg ikke helt forstår da men...

 

Endret AP ifra statisk adresse til DHCP. Da fikk den en annen adresse: 10.0.0.14 og da virket det plutselig. Merkelig.. ja ja...

 

Siden jeg har en anne dlink i kjeller som ikke har full rekkevidde i huset/hage satte jegderfor denne opp.

Nå har jeg satt den opp til å bruke samme SSID som d-limk, og dermied har jeg bare en ssid, men 2 fysiske APer. Det fungerer så langt ihvertfall, og den 1142 cisco ser ut til å gi bedre rekkevidde nå. Har full dekning så langt i hus/hage.

 

Var litt knot å bruke denne AP som autono, og ikke som på controller som er vanlig, men fikk det nå til, etter litt knot.

 

takk for god hjelp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...