Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister IP hele tiden


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har et litt merkelig problem, mister nettet hele tiden..

Bruker d-link usb dongel for å få nett, men er så ustabil, mister nettet hele tiden (Pinger vg.no og får opp forespørsel avbrutt), og alt jeg trenger å gjøre er ipconfig /release - /renew så kommer nettet med en gang, men forsvinner etter kanskje 5 minutter..

 

Ble lei og koblet til kabel heller, men skjer det samme, har nett kanskje 5-6 minutter så får jeg "forespørsel avbrutt" og mister nettet.

 

Men jeg kan fortsatt være på facebook, bare ikke noe annet, ikke vg, online gaming eller noe sånt.

 

Noen som har peiling hva som kan være problemet?

Har prøvd forskjellige ruterer, så problemet må være datamaskinen min..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på det du sier sist der så høres det litt ut som problemer med DNS-servere.

Prøv å gå inn på adapteret du bruker (LAN-inngangen eller dongelen) inne på Network and Internet -> Network Connections (har alt på engelsk her så vet ikke hva det er på norsk). Inne på den aktive tilkoblingens instillinger gå inn på Internet Protocol Version 4 og kryss av i nederste del, "Use the following DNS server adresses". Sett det til 8.8.8.8 og 8.8.4.4 som sekundær, det er Google sin public DNS https://developers.google.com/speed/public-dns/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...